توکیو شدیدا نگران فعالیت های چین در آبهای مورد مناقشه است

به گزارش بیباپ، وزیر دفاع ژاپن امروز شنبه نگرانی عمیق توکیو نسبت به اقدامات چین در آبهای مورد مناقشه در دریای شرقی چین را ابراز نموده است.

توکیو شدیدا نگران فعالیت های چین در آبهای مورد مناقشه است

با ما همراه باشید و با تورهای چین زمستان 99 از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کیودو، گن ناکاتانی وزیر دفاع ژاپن در سخنانی در نشست امنیتی سنگاپور تاکید نمود: من به شدت نگران ساخت و سازهای انجام شده توسط چین در مناطق مورد مناقشه در دریای شرقی چین هستم که با هدف استفاده های نظامی انجام شده است.

وزیر دفاع ژاپن در ادامه گفت: توکیو به کشورهای جنوب شرق آسیا یاری خواهد نمود تا قابلیت های امنیتی خود را برای مقابله با اقدامات یکجانبه و خطرناک در دریای جنوبی چین، ارتقا دهند.

وی اضافه نمود: در دریای جنوبی چین ما شاهد ادعاهای ارضی سریع و با تمام عیار هستیم، شاهد ساخت و سازهایی هستیم که اهداف استفاده نظامی دارد.

البته وی اشاره مستقیمی به نام چین نکرده است.

ژاپن به شدت نگران اقدامات پکن در دریای جنوبی چین نیز هست. ناکاتانی گفت: ژاپن برای یاری به فیلیپین و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا برای مقابله با گسترش نفوذ چین، به این کشورها یاری خواهد نمود تا قابلیت های شناسایی را ارتقا دهند و مانورهای مشترک انجام دهند.به نظر من این مساله مهم است که کشورهای منطقه، قابلیت های خود را به وسیله انجام تمرینات مشترک و همکاری در توسعه تجهیزات دفاعی ارتقا دهند.

وی در ادامه تعقیب یک هواپیمای شناسایی آمریکایی توسط جنگنده های چینی را اقدامی بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: ژاپن از رویارویی واشنگتن با ادعاهای ارضی چین در دریای جنوبی چین، حمایت می نماید.

آمریکا ماه گذشته گفت که دو فروند جنگنده جی 11 چین به فاصله 15 متری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی نزدیک شده اند.

چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین نیز اختلافات جدی دارند. این مناقشه در سال 2012 میلادی زمانی تشدید شد که چین گروهی از ناوهای جنگی خود را به اطراف جزایر مورد ادعای ژاپن اعزام کرد. توکیو مدعی است که این جزایر را از مالکان خصوصی خریداری کرده است.

در سال 2014 میلادی، ژاپن و چین موافقت کردند تا تنش ها بر سر جزایر مورد اختلاف را کاهش دهند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است.

آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 817

به "توکیو شدیدا نگران فعالیت های چین در آبهای مورد مناقشه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو شدیدا نگران فعالیت های چین در آبهای مورد مناقشه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید