توت فرنگی چطور شیرین تر می گردد؟ ، نتیجه عجیب یک تحقیق درباره تاثیر قارچ ها

به گزارش بیباپ، مطالعه ای جدی می گوید برای شیرین شدن توت فرنگی نباید از قارچ کش ها استفاده کرد.

توت فرنگی چطور شیرین تر می گردد؟ ، نتیجه عجیب یک تحقیق درباره تاثیر قارچ ها

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، طی یک مطالعه معلوم شد که برای داشتن محصول توت فرنگی شیرین، نباید از قارچ کش ها استفاده کرد. در مقایسه با یک گروه شاهد تیمار نشده، گیاهان توت فرنگی تیمار شده با یکی از دو قارچ کش رایج مورد استفاده، توت هایی با سطوح پایین تر قندهای محلول فراوری کردند.

شاید متوجه شده باشید که توت فرنگی هایی که در باغ شما یا در مزارع ارگانیک کشت می شوند، نسبت به انواع موجود در سوپرمارکت های معمولی خوشمزه تر هستند. بر اساس یک مطالعه تازه، استفاده از قارچ کش های تجاری ممکن است دلیل این مسئله باشد.

قارچ کش ها با ایجاد اختلال در فرآیندهای سلولی در قارچ ها، مانع از رشد آنها می شوند. محققان دانشگاه کشاورزی چین به این فکر افتادند که آیا این مواد شیمیایی ممکن است بر روی گیاهان نیز تاثیر منفی بگذارد و از خوب رسیدن توت ها، جلوگیری کند.

دانشمندان سه گروه از گیاهان توت فرنگی را در شرایط یکسان پرورش دادند. در یک گروه به عنوان شاهد از قارچ کش استفاده نشد، در حالی که دو گروه دیگر با یکی از دو قارچ کش رایج - بوسکالید (BOS) و دیفنوکونازول (DIF) - در حالی که هنوز سبز بودند تحت درمان قرار گرفتند. محصولات هر سه گروه از نظر رنگ و میزان یکسان بود.

دیده شد که توت های دو گروه تحت درمان با قارچ کش ها دارای سطوح پایین تری از قندهای محلول (مانند ساکارز) و مواد مغذی (مانند ویتامین C) هستند. به علاوه آن ها دارای سطوح بالاتری از اسیدهای نه چندان شیرین بودند. علاوه بر این، توت ها دارای سطوح کمتری از ترکیباتی مانند استرها و ترپن ها بودند که عطر متمایز توت فرنگی را فراوری می نمایند.

در خصوص گیاهانی که با قارچ کش تیمار شده بودند، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی نشان داد که قارچ کش تاثیر مستقیمی بر تنظیم ژن های دخیل در مسیرهای سلولی مربوط به فراوری قندها، ترکیبات فرار، مواد مغذی و اسیدهای آمینه دارد.

بیشتر بخوانید:

  • تاثیر عجیب قندهای آزاد بر بیماری های قلبی! | کربوهیدرات ها باعث سکته قلبی می شوند؟

جای تعجب نیست که در تست های چشایی، داوطلبان به طور مداوم توت فرنگی های گروه شاهد درمان نشده به وسیله قارچ کش را ترجیح می دادند.

مقاله ای در خصوص این تحقیق اخیرا در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2515

به "توت فرنگی چطور شیرین تر می گردد؟ ، نتیجه عجیب یک تحقیق درباره تاثیر قارچ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توت فرنگی چطور شیرین تر می گردد؟ ، نتیجه عجیب یک تحقیق درباره تاثیر قارچ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید