تعداد کارگزاران فناوری تا انتهای سال به 70 شرکت می رسد

به گزارش بیباپ، بازارسازی برای محصولات ایران ساخت یکی از مهم ترین حلقه های زنجیزه اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور است، اینکه ایده ها، محصولات و خدمات در برترین جهت ممکن به بازار تقاضا برسند.

تعداد کارگزاران فناوری تا انتهای سال به 70 شرکت می رسد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ بازارسازی برای محصولات ایران ساخت یکی از مهم ترین حلقه های زنجیزه اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور است. اینکه ایده ها، محصولات و خدمات در برترین راستا ممکن به بازار تقاضا برسند. این کار نیازمند شناسایی بازار هدف و اتصال عرضه نمایندگان به خریداران محصولات فناورانه است. کاری تخصصی و زمان بر که برای همه شرکت های دانش بنیان و خلاق میسر نیست و برای این کار نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای و حمایتی هستند. بر همین اساس شرکت هایی با عنوان کارگزاران و بروکر ها ایجاد شده اند که با تایید معاونت علمی و فناوری و ذیل شبکه فن بازار ملی فعالیت می نمایند تا محصولات را به بازار برسانند.

در حال حاضر 50 کارگزار در کشور در حوزه های تخصصی، چون شهر هوشمند، سلامت، گاز، کشاورزی و پتروشیمی به متقاضیان خدمات ارائه می نمایند. اما برای تسهیل دسترسی ها به خدمات توسعه بازار و ایجاد فن بازار های تخصصی در دیگر حوزه ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاس است تا تعداد این شرکت ها را تا خاتمه 1400 به عدد 70 برساند.

قرار است با این کار، تعداد و پراکندگی کارگزاران تجارت فناوری که مهمترین عوامل ایجاد این بازار ها هستند در سراسر کشور بیشتر و فعالیت آن ها پیشرفته تر و تخصصی تر انجام گردد.

تسهیل فعالیت فن بازارها، کار بروکر ها یا کارگزار های فناوران است که به وسیله بخش خصوصی انجام می گردد و شبکه ملی فن بازار ایران نقش راهنمایی نماینده این کار را بر عهده دارد. بعلاوه نظارت و اقدامات راهبران این شبکه به وسیله شبکه ملی فن بازار ایران انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2246

به "تعداد کارگزاران فناوری تا انتهای سال به 70 شرکت می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کارگزاران فناوری تا انتهای سال به 70 شرکت می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید