بهره مندی 95 درصدی کشور از نعمت گاز

به گزارش بیباپ، تهران (پانا) -وزیر نفت با اشاره به اینکه به زودی قرارداد ساخت چند کمپرسور و توربین با شرکت ایرانی اوتی سی امضا می شود می گوید تولید گاز کشور به روزانه هزار میلیون مترمکعب رسیده است، اما مصرف با توجه به فصل سرد سال افزایش یافته است از مردم می خواهیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

بهره مندی 95 درصدی کشور از نعمت گاز

بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز در آئین آغاز حفاری نخستین حلقه چاه فاز 11 پارس جنوبی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: اگر میدان گازی پارس جنوبی را توسعه ندهیم و در نگهداشت تولید برنامه ریزی نداشته باشیم طی دو سال آینده شاهد کمبود گاز هستیم.

وی افزود: برنامه ای که در حال حاضر برنامه ریزی جدی برای آن شده کارهای اکتشافی در مناطق حاشیه ای میدان گازی مشترک پارس جنوبی است که این ظرفیت چندین برابر میدان های داخلی کشور است. از شرکت های داخلی خواسته ایم تا هر چه سریع تر توسعه میدان بلال و فرزاد B را آغاز کند.

به گفته وزیر نفت ، در حال حاضر 95 درصد جمعیت کل کشور از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی افزود: در دوران تحریم توسعه صنعت نفت هرگز متوقف نشد و حتی صادرات نفت با وجود شدیدترین تحریم های ترامپ ادامه یافت. امیدوارم روزی که گزارش عملکرد این دوران را می دهیم مردم از ما راضی باشند.

به گفته زنگنه، فشارافزایی یکی از اهداف ما در طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی بوده است اما پس از آنکه پیمانکاران خارجی از پروژه کنار رفتند همکاران ما مطالعات فشارافزایی را انجام دادند و هم اکنون مطالعات آن انتها یافته است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه به زودی قرارداد ساخت چند کمپرسور و توربین با شرکت ایرانی اوتی سی امضا می شود و نشان دادیم کار در صنعت نفت با وجود تحریم ادامه دارد، اظهار کرد: تولید گاز کشور به روزانه هزار میلیون مترمکعب رسیده است، اما مصرف با توجه به فصل سرد سال افزایش یافته است از مردم می خواهیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

زنگنه اظهار کرد: دولت به تازگی 2 مصوبه برای بهینه سازی مصرف گاز ابلاغ کرده است. پیش بینی شده است 33 درصد جمعیت زیر پوشش گاز، گازبهای آنها صفر شود. گاز با شرایط سختی به دست می آید بنابراین اسراف آن واقعاً بی انصافی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1495

به "بهره مندی 95 درصدی کشور از نعمت گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 95 درصدی کشور از نعمت گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید