بسته نجات جدید برای یونان کارآیی ندارد

به گزارش بیباپ، وزیر دارایی سابق یونان خروج آتن از منطقه یورو را تهدیدی عظیم برای ارز مشترک اروپایی دانسته و با تاکید بر اینکه بسته نجات جدید برای یونان کارآیی ندارد، چشم انداز تیره ای را برای کشورش ارزیابی کرد.

بسته نجات جدید برای یونان کارآیی ندارد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی سابق یونان در بخشی از گفت وگو با روزنامه آلمانی دی ولت تأکید کرد که من خواستار حفظ یورو هستم هر چند که به هر قیمتی آن را نمی خواهم. از طرفی اما من مطمئنم حامی دراخما به هر قیمتی نیستم. ارزها به خودی خود هدف نیستند. آن ها باید ابزاری برای رفاه جامعه باشند.

وی درباره بسته نجات جدید برای یونان نیز گفت: من بر این باورم که این بسته نجات نمی تواند کاری از پیش ببرد و من مطمئنم که هیچ کس دیگری از جمله وزیر دارایی آلمان و رئیس صندوق بین المللی پول هم به این مسئله اعتقاد ندارد. من استعفا دادم به این دلیل که این طرح نجات کارآیی نداشت.

واروفاکیس در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به این پرسش که آیا یونان واقعا می تواند از منطقه یورو خارج گردد، گفت: طبیعتا و این یک تهدید عظیم برای منطقه یورو است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که شرایط در یونان در ماه های آینده چگونه پیشرفت خواهد نمود گفت: مانند سابق. در بازرسی های بعدی از طرف انستیتوهای وام دهنده ما بار دیگر به اهداف مد نظر دست نخواهیم یافت. سوراخ بودجه همچنان عظیم تر می گردد، بهره و وری مالی هیچ پیشرفتی نخواهد داشت، بانک ها حتی به شرکت های سودآور هم هیچ اعتباری نمی دهند، بیکاری همچنان افزایش می یابد و بار بدهی های ما به 210 درصد فراوری ناخالص ملی افزایش خواهد یافت.

واروفاکیس در بخش دیگری از این مطلب توضیح داد که اختلاف نظر من با آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان در شب برگزاری همه پرسی در این بود که تسیپراس بر این عقیده بود که تنها این گزینه ها برای ما وجود دارد که یا برنامه های ریاضت سمی را بپذیریم و یا طرح خروج از منطقه یوروی وزیر دارایی آلمان را اما من این را به گونه ای دیگر می دیدم و آن این بود که برنامه ریاضتی مسموم همان طرح خروج وزیر داریی آلمان است. اگر یونان طرح های ریاضتی را امضا کند وزیر دارایی آلمان در گوشه ای کمین نموده و در بازرسی های بعدی خواهد گفت که شما بار دیگر اهداف مد نظر را به دست نیاورده اید و باید خارج شوید.

وی در بخش پایانی این گفت وگو در پاسخ به این پرسش که آیا شما مطمئن هستید که یوروو در پنج سال آینده وجود دارد، گفت: خیر.

وزیر دارایی اسبق یونان همچنین توضیح داد که من یکی از منتقدان عظیم یورو هستم، یونان و هیچ کشوری نباید به این منطقه ارز مشترک وارد می شد اما وقتی ما یورو را به بازار آورده و معرفی کردیم هزینه ها برای منحل کردن آن بسیار بالا خواهد بود. ما نباید این کار را انجام دهیم و باید سعی کنیم یورو را نجات دهیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1018

به "بسته نجات جدید برای یونان کارآیی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته نجات جدید برای یونان کارآیی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید