آنالیز دقیق اطلاعات بیمار با یاری یک ابزار نوین

به گزارش بیباپ، در حال حاضر ابزارهای زیادی وجود دارد که به افراد در بخش های مختلف زندگی روزمره یاری می نمایند، برای مثال گوگل مپس به افراد بهترین جهت برای رسیدن به مقصد را نشان می دهد و برنامه اسپاتیفای نیز برنامه ای ایده آل برای گوش دادن به موسیقی است. حتی در دنیای پزشکی نیز محققان در حال توسعه سیستم هایی هستند که کار پزشکان را راحتتر می نماید.

آنالیز دقیق اطلاعات بیمار با یاری یک ابزار نوین

به گزارش خبرنگاران و به نقل اینوویشن اوریجینز، پزشکان و پرستاران دائماً از بیماران و به خصوص بیمارانی که حال وخیمی دارند، بازدید می نمایند و متناسب با شرایط آنها تصمیمات مختلفی می گیرند.

هنگامی که آنها درمان مناسب را انتخاب نمایند، بیماران می توانند سریعتر بهبود یابند و خطر مرگ بیماران کاهش می یابد. راهنماهای پزشکی و چک لیست نیز از قبل وجود دارد که در این زمینه به کادر درمان یاری می نماید، اما در واقع این موارد همواره یاری نماینده نیستند؛ زیرا در بعضی موارد کادر درمان مجبور به انتخاب سریع یک درمان هستند و کادر پزشکی وقت کافی ندارند که این دستورالعمل ها را دقیق آنالیز نمایند. چک لیست هم حتی در این موارد چندان برای کادر درمان کارآمد نیست.

اخیرا اشلی دی بی (Ashley De Bie) و شان نان (Shan Nan) از دانشگاه صنعتی آیندهوون (TU / e) هلند ابزاری دیجیتال را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی ایجاد نموده اند. این ابزارTraceBook نام دارد و داده های سیستم های مختلف (داروخانه ها، نتایج آزمایشگاه و داده های پزشکی) را جمع آوری می نماید و توصیه های شخصی متناسب با شرایط بیمار را ارائه می دهد.

TraceBook روی تلفن ها، تبلت ها و لپ تاپ کار می نماید. این ابزار با یاری الگوریتم ها داده های بیمار را تجزیه و تحلیل می نماید و توصیه های علمی را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ارائه می دهد.

دی بی که یک متخصص مراقبت های ویژه داخلی است، این ابزار را در بیمارستان کاترینا آزمایش نموده است. او برای انجام این مطالعه از چک لیست استاندارد کاغذی و این ابزار برای آنالیز بیش از 400 بیمار استفاده کرد تا بتواند تفاوت عملکرد این دو ابزار را نشان دهد.

این تحقیق نشان داد که TraceBook بهتر از چک لیست استاندارد عمل می نماید. گاها ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اطلاعات مهم را نادیده می گرفتند که اگر در نظر بگیرند، بهتر می توانند ارزیابی نمایند که انجام معاینه یا کدام درمان مورد احتیاج و لازم است. با انجا این کار بیماران زمان کمتری را در بیمارستان سپری کردند و سطح درد آنها کاهش یافت؛ زیرا مسکن بیشتری تجویز می شد و از آنتی بیوتیک های کمتری (غیرضروری) استفاده می شد. TraceBook اکنون در بیمارستان نظامی در چین نیز مورد آزمایش قرار گرفته است. به گفته محقق شان نان چینی ها نیز از عملکرد این ابزار راضی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1551

به "آنالیز دقیق اطلاعات بیمار با یاری یک ابزار نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دقیق اطلاعات بیمار با یاری یک ابزار نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید