بخش صنعت کشور 8 درصد رشد کرد

به گزارش بیباپ، معاون وزیر صمت از رشد 8 درصدی بخش صنعت کشور در شرایط تحریم و کرونا اطلاع داد.

بخش صنعت کشور 8 درصد رشد کرد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت صمت، علی رسولیان در نشست کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری شهرستان قائنات گفت: با وجود شرایط تحریم و کرونا، اما با تلاش بخش خصوصی و فعالان مالی، شاهد رشد هشت درصدی صنعت در سال گذشته بودیم.

رسولیان اضافه نمود: سعی و تلاش دشمنان به زانو درآوردن کشور و شکست صنعت ما بود و چالش شیوع ویروس کرونا هم مزید بر دلیل شد.

وی اضافه نمود: علی رغم همه محدودیت ها و تحریم ها با تلاش و تلاش فعالان مالی، بخش صنعت در سال گذشته حدود هشت درصد رشد داشت که باید قدردان همه صنعتگران و مدیران باشیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: سال گذشته بیش از یک هزار و 557 واحد فراوریی و صنعتی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور با همکاری 500 مشاور احیا شد که ایجاد 27 هزار شغل را در پی داشت.

رسولیان اعلام کرد: احیا واحد های راکد در امسال هم ادامه دارد و یک هزار و 600 واحد فراوریی راکد در شهرک های صنعتی و 400 واحد در خارج از شهرک های صنعتی احیا می گردد.

وی گفت: با کسانی که زمین های واگذار شده را محبوس نموده و فعالیتی ندارند، برخورد قانونی می گردد و به افرادی که بهره برداری پیش از موعد داشته باشند، تخفیف بهره برداری تعلق خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: برای ایجاد اشتغال چاره ای جز فراوری نداریم و به اسم مسئولان صنعتی و مالی شرایط را برای کارآفرینان و بخش خصوصی که در صنعت سرمایه گذاری نموده اند، فراهم می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2054

به "بخش صنعت کشور 8 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش صنعت کشور 8 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید