باغ خونی مهره مهمی برای مشهد است

به گزارش بیباپ، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، باغ خونی مهره مهمی برای مشهد است.

باغ خونی مهره مهمی برای مشهد است

جهت دریافت خدمات طراحی پلان ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

داستان چیست؟

علی اصغر مونسان اظهار کرد: باغ خونی یکی از مکانهای مورد توجه مردم و مکانی تاریخی است؛ باغ خونی در گذشته باغی بوده با مشخصات یک باغ ایرانی که با توجه به آسیب هایی که فضای سبز و درختان آن دیده اند، به عنوان یک منطقه تاریخی در مرکز شهر برای مشهد مهره مهمی محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: در ابتدا از شهردار مشهد برای این اقدام خوب تشکر می کنم، چرا که تملک چنین مکانهایی و توافق کردن با دستگاه هایی که در مورد این مجموعه ها ادعای مالکیت دارند، کار بسیار سختی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: اطلاع دارم که بودجه های زیادی از شهرداری مشهد صرف این مکان شده که برای ما و استان کاری بسیار ارزشمند است.

مونسان اعلام کرد: توجه ویژه ای که استاندار خراسان و ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به این مجموعه فرهنگی داریم، بناست که این باغ احیا گردد و حال و هوای روزهای گذشته را دوباره تجربه کند. البته در حال حاضر آگاه شدیم که به این باغ آسیب هایی وارد شده و تنها با رجوع به اسناد تاریخی این مکان می توان ساختمانهای تخریب شده آن را احیا کرد.

وی تشریح کرد: فعلا در فاز اول بناست که این باغ ایرانی کاوش، مسیرهای آن پیدا و احیا گردد. همچنین قرار است المان های گیاهی این باغ نیز احیا شده و پس از آن عملیات بازسازی کوشک نیز شروع گردد. در فاز دوم نیز تصمیم بر آن است که ساختمان های تاریخی که در حال حاضر وجود ندارد و تخریب شده ، براساس اسناد و مستندات که بدست می آید، احیا گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1456

به "باغ خونی مهره مهمی برای مشهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ خونی مهره مهمی برای مشهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید