ایجاد باشگاه یاوران بهشتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش بیباپ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهدای جایزه تصویر استاد به مهدی هاشمی گفت: دانشگاه مصم است با ایجاد باشگاه یاوران بهشتی از همه فعالان اجتماعی و هنرمندان برای رسیدن به اهداف متعالی حوزه سلامت بهره مند گردد.

ایجاد باشگاه یاوران بهشتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش خبرنگاران، مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فیلم سلامت درباره مشارکت در برگزاری جشنوراه فیلم سلامت اظهار کرد: حمایت از بخش دانشجویی و نگاه به حوزه آکادمیک در فیلم های جشنواره سال جاری دردستور کار قرار گرفته بود و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به عنوان برترین دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزش در حوزه های مختلف برگزاری این جشنواره مشارکت کرد.

کریمی با اشاره به شعار دانشگاه مبنی بر پاسخگویی اجتماعی، گفت: با حمایت و تأکید دکتر آقاجانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جایزه ای تحت عنوان تصویر استاد به منظور ترویج و تأکید بر نقش سازنده و صندلی مهم استاد در علوم پزشکی در نظر گرفته شد و در جشننواره سوم فیلم سلامت به پاس ایفای نقش ماندگار دکتر قریب به هنرمند فرهیخته سینما، مهدی هاشمی اهدا شد.

کریمی همچنین با اشاره به اهدای جایزه تصویر استاد به مهدی هاشمی گفت: دانشگاه مصم است با ایجاد باشگاه یاوران بهشتی از همه فعالان اجتماعی و هنرمندان برای رسیدن به اهداف متعالی حوزه سلامت بهره مند گردد. وی ادامه داد: در این راستا جمع زیادی از هنرمندان نیز در قالب یاور بهشتی در این مسیر دانشگاه را یاری خواهند کرد.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: این جشنواره برای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به انتها نرسیده است و در قالب اکران های خصوصی برای جامعه هدف یعنی اساتید، پزشکان و دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه خواهد یافت.

جشنواره فیلم سلامت با شعار سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت،شامگاه روز سه شنبه ششم شهریور ماه با حضوردکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت،دکتر خدادوست معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در تالار وحدت برگزار گردید.

در این مراسم که جمعی از مسئولان، هنرمندان و اصحاب رسانه حضور داشتند، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عزت ا... انتظامی به یکی از توصیه های حکمت آمیز این استاد بزرگ اشاره نمود وگفت: ایشان همواره می گفتند: هرزمان که به عقب و گذشته نگاه می کنم هیچ گاه حسرت کارهایی که انجام نداده ام نمی خورم. چرا که انسان همواره باید طوری زندگی کند که برای کشور، شهر و مردم و در مقیاس بزرگتر برای بشریت کار مهمی انجام دهد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به یکی از اهداف برگزاری این جشنواره؛ نمایش آثار ایرانی و محوریت نقش سلامت در زندگی انسان، از هنرمندان، کارگردانان و تمامی فعالین در حوزه سلامت عمومی قدردانی کرد.

دکتر خدادوست معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در حاشیه این مراسم گفت: سلامت برای همه و همه برای سلامت صرفا یک شعار نیست، بلکه هدفی است که محقق نخواهد شد مگر اینکه تمامی اجزای جامعه در راستای اهداف حوزه سلامت کوشش نمایند.

وی با اشاره به نقش محوری هنرمندان در سلامت جامعه اعلام نمود:سینماگران و هنرمندان متعهدی که سالم زیستن آدمی، دغدغه آنهاست می توانند از طریق محصولات هنری در تحقق این هدف متولیان نظام سلامت را یاری نمایند.

دکتر خدادوست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمرین اهداف نظام سلامت کشور، مطلع سازی و آموزش خودمراقبتی به افراد جامعه با هدف پیشگیری از بیماری ها و درمان صحیح آنها می باشد و برای تحقق این مهم کوششهای وزیر بهداشت، ابتکار دکتر ایازی و همچنین حمایت های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی قابل تقدیر است.

مهدی هاشمی بازیگر سریال روزگار قریب نیز در حاشیه دریافت جایزه تصویر استاد ضمن تقدیر از توجه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه اجتماعی شدن سلامت گفت: رسانه ها بعنوان عاملی موثر می توانند نقش بسیار مهمی در ترویج سلامت عمومی و بهداشت ایفا نمایند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرگذاریرسانه های گوناگون و به طور خاص سینما و تلویزیون به عنوان مهمترین و تأثیر گذارترین ابزار فرهنگی و هنری گفت: رسانه ها بیشترین میزان توجه اقشار و سنین مختلف هستند، بنابراین از طریق تولیدات هنرمندانه ای که مخاطب را همراه خود می سازد و زندگی سالم تر، پویاتر، مهربانانه تر و در یک کلام هنر سلامت زیستن را به مخاطب نشان می دهد، می توان نقش مهمی در ارتقای سلامت عمومی جامعه ایفا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جشنواره فیلم سلامت از روز پنج شنبه اول شهریورماه همزمان با روز پزشک در پردیس سینمایی چارسو آغاز به کار کرد و روز شش شهریور به انتها رسید. در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم سلامت در هر بخش سه جایزه به آثار برتر تعلق گرفت دراین جشنواره در بخش های گوناگون سینمایی، مستند، فیلم کوتاه، دانشجویی و برنامه های تلویزیونی با محوریت حوزه های سلامت روانی، اجتماعی، جسمی و معنوی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 27

به "ایجاد باشگاه یاوران بهشتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد باشگاه یاوران بهشتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید