انعقاد 20 قرارداد با 9 دانشگاه کشور به ارزش 20 میلیارد تومان در پژوهشگاه فضایی ایران

به گزارش بیباپ، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از انعقاد 20 قرارداد با 9 دانشگاه معتبر کشور به ارزش 20 میلیارد تومان در این پژوهشگاه اطلاع داد.

انعقاد 20 قرارداد با 9 دانشگاه کشور به ارزش 20 میلیارد تومان در پژوهشگاه فضایی ایران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، در سخنرانی خود در همایش جوانان، فناوری و فضا در دانشگاه علم و صنعت ایران از انعقاد قراردادهایی به ارزش 20 میلیارد تومان با 9 دانشگاه کشور توسط پژوهشگاه فضایی ایران اطلاع داد.

صمیمی اضافه کرد: ما نیازهایی در حوزه توسعه دانش فضایی داریم و در این حوزه، افق کاری خود را تهیه و به دانشگاه ها ارسال نموده ایم. سهم دانشگاه علم و صنعت ایران از این قراردادها، حدود 600 میلیون تومان است که در قالب 28 طرح با همکاری 14 عضو هیات علمی در حال اجراست.

وی تاکید نمود پژوهشگاه فضایی ایران، آماده حمایت مادی و معنوی از پروژه های مرتبط دانشجویان است.

سخنران بعدی این مراسم مرتضی براری، معاون وزیر آی سی تی و رئیس سازمان فضایی ایران، با تبریک هفته دنیای فضا به تبیین رویدادهای سازمان فضایی در این هفته به منظور ترویج و آشناسازی جامعه با نقش و قابلیت های فناوری فضایی پرداخت و گفت: سال گذشته 76 رویداد فضایی در سطح کشور برگزار گردید و سال جاری بیش از 362 رویداد در سایت انجمن ثبت شده است.

براری اضافه کرد: خوشبختانه در چند دهه گذشته، دانشگاه ها در حوزه فناوری های نوین ورود نموده اند و بنا بر گزارش دیروز وزیر علوم، رتبه ما در دنیا در دانش های نوین، بهتر از دانش های سنتی است.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه باید سهم این دانش در توسعه کشور شفاف گردد، گفت: در حوزه علوم رایانه جوانان ما وارد شدند و با تشکیل استارت آپ ها این حوزه را متحول کردند. معتقدیم در حوزه فضا هم باید بسترسازی کنیم تا جوانان وارد عمل شوند.

براری با ذکر این مطلب که رشد مالی در حوزه فضا، 139 درصد و 6.5 برابر رشد مالی دنیا است، گفت: 76 درصد اقتصاد فضایی در دنیا در دست بخش خصوصی است و امیدواریم با بسترسازی سازمان فضایی و بخش دولتی، بخش خصوصی و استارت آپ ها در حوزه فضایی موجی گسترده به راه اندازند و به جامعه خدمت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 527

به "انعقاد 20 قرارداد با 9 دانشگاه کشور به ارزش 20 میلیارد تومان در پژوهشگاه فضایی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد 20 قرارداد با 9 دانشگاه کشور به ارزش 20 میلیارد تومان در پژوهشگاه فضایی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید