وزارت صمت وعده داد: فراوری خودرو 200 میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

به گزارش بیباپ، مسولان وزارت صمت از فراوری خودرو 200 میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap یا حدا شونده به عنوان برنامه های این وزارتخانه خبر دادند.

وزارت صمت وعده داد: فراوری خودرو 200 میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: سال جاری باید سال نمایشگاه خودرو نام گذاری می شد.

چرا که بعد از برگزاری نمایشگاه خودروی تهران که جز معرفی مشتی خودروی چینی و چند خودروی ایرانی با رنگ های تازه دستاورد دیگری نداشت، در اصفهان، شیراز، مشهد و چند شهر دیگر هم نمایشگاه های مشابهی برگزار گردید.

حالا وزارت صمت هم تصمیم گرفته است تا نمایشگاه خودرویی با عنوان نمایشگاه تحول صنعت خودرو را برگزار کند.

نمایشگاه خودرو وزارت صمت از سه تا هفت شهریور ماه برگزار خواهد شد. امروز طی مراسمی اهداف این رویداد معین شد. درباره خانواده خودروی مالی وزارت صمت بیشتر بدانید.

سرفصل های این نمایشگاه جهت زمانی تحول خودرو، اقدامات شکل گرفته در مورد برنامه تحولی خودرو وزارت صمت و هشت فرمان رییسی در این خصوص، فرآیند طراحی خودرو، پلت فرم های خودرو (شش پلت فرم)، محصولات فن آورانه دانش بنیان، خودروهای آینده و خودروهای تجاری هستند.

موضوع تحول در صنعت خودرو محور اصلی پیش رویداد این نمایشگاه بود.

خانواده خودروی وزارت صمت چگونه است؟

عبدالله توکلی مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در این رویداد گفت: برنامه داریم به سمت هم افزایی به معنای استفاده از پلت فرم ها، معماری و قطعات مشترک میان خودروسازان حرکت کنیم.

وعده فراوری خودرو 200 میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

او ویژگی های خانواده محصول وزارت صمت را اینگونه بر شمرد: خودروی مالی فقط در جهت تحول و توسعه پدید خواهد آمد و ویژگی هایی مانند هزینه مالکیت پایین (قیمت مناسب) و مصرف سوخت کم، ظاهر منحصر به فرد شبیه خودروهای SUV، مدرن و دارای برترین فضای سرنشین در کلاس خود (کلاس B) را دارد.

وی تاکید نمود: با توجه به نیروی کار ارزان، طرفیت های معطل در صنعت خودرو، انرژی ارزان و … باید تیراژ فراوری خودرو را افزایش دهیم.

توکلی بازه قیمتی این خانواده محصول را بین دویست تا سیصد میلیون تومان بسته به کلاس خودرو مطرح نمود!

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران مبنی بر این که چرا از موتورهای بنزینی و گازسوزی که در مرکز تحقیقاتی مانند ایپکو طراحی فراوری شده استفاده نمی کنیم و از طرفی با زیان های انباشته چند هزار میلیاردی دو خودروساز چگونه قرار است توسعه داشته باشیم گفت: هدف از واردات انتقال تکنولوژی و فناوری است. درباره موتورهایی که عنوان شد بسته به سیاست هایی که در آن بنگاه حاکم است، تصمیم گرفته می گردد. و این که تا کنون این هم افزایی شکل نگرفته است هم به عنوان یک عارضه شناسایی شده که در صدد برطرف آن هستیم.

خودروهای آینده با منوچهر منطقی

فراوری خودرو 200 میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

منوچهر منطقی معاون فعلی صنایع حمل و نقل وزارت صمت و مدیر عامل ایران خودرو در حد فاصل سال های 1381 تا 1388 با تاکید بر اشتغال دانش بنیان گفت: باید از ظرفیت دانش بنیان کشور استفاده کنیم. پیاده سازی دانش، تغییر در دانش و ایجاد و جذب دانش سرفصل های این جهت هستند.

وی بعلاوه فراوری موتورسیکلت های برقی با باطری Swap (جدا شونده)، خودروی برقی کوچک، خودروی هیبریدی و اتوبوس برقی را خودروهای آینده معرفی کرد.

منطقی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا از ظرفیت های دانش بنیان فعلی مانند مگا موتور، جتکو و ایپکو در فراوری موتور و گیربکس استفاده نمی گردد؟ پاسخ داد: نمونه های خوبی در چند شرکت خصوصی در حال ساخت است. موتورهای ایپکو و خودروی برقی جتکو فقط نمونه هستند و صنعتی نشده اند و در نتیجه ارزان نیستند.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار خبرنگاران درباره اینکه با توجه به زیان های انباشته خودروسازان قرار است هزینه برنامه تازه وزارت صمت از چه منبعی تامین گردد؟ گفت: یک راه این است که از جایی پول قلمبه ای تزریق گردد. راه دوم این است که یک سری شرکت های دانش بنیان و صنعتی را شبکه کنیم تا هزینه ها کاهش یابد.

منطقی پرسش خبرنگار خبرنگاران مبنی بر چرا هیچ برنامه ای راجع به سوخت گاز ارایه نشده است؟ را بی پاسخ گذاشت.

منبع: بیت ران
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2421

به "وزارت صمت وعده داد: فراوری خودرو 200 میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت صمت وعده داد: فراوری خودرو 200 میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید