اندونزی: یک قایق گارد ساحلی چین به آبهای ارضی ما تجاوز کرد

به گزارش بیباپ، اندونزی خاطرنشان کرد، به چین از بابت حضور یکی از قایق های گارد ساحلی این کشور در آبهای ارضی خود در نزدیکی حوزه پرمناقشه دریای چین جنوبی اعتراض نموده و این مساله را نقض حاکمیت خود می داند.

اندونزی: یک قایق گارد ساحلی چین به آبهای ارضی ما تجاوز کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه ای خاطرنشان کرد، این قایق گارد ساحلی چین به منطقه مالی انحصاری این کشور در حوزه سواحل جزایر ناتونا تجاوز کرده است. این وزارتخانه تعیین نکرد این اتفاق چه زمانی اتفاق افتاده است.

در این بیانیه تاکید شد: وزارت امور خارجه اندونزی سفیر چین در این کشور را احضار کرده و اعتراض شدید خود از بابت این حادثه را به وی ابلاغ کرده است. همچنین اندونزی یک یادداشت دیپماتیک اعتراضی نیز به چین فرستاده است.

در این بیانیه تصریح شد، این سفیر قرار است موضوع را به نزد مافوقهایش در پکن گزارش دهد اما هر دو طرف تصمیم گرفته اند روابط دوجانبه خوب خود را حفظ نمایند.

سفارت چین در شهر جاکارتا به درخواست برای اظهار نظر درباره این مناقشه پاسخ نداد.

بعضی رسانه ها گزارش دادند، ماهی گیران اندونزیایی در روزهای اخیر چند بار مشاهده کردند که یک قایق گارد ساحلی چین چند قایق ماهی گیری را در این منطقه اسکورت کرد و آنها موضوع را به آژانس امنیت دریایی کشورشان گزارش دادند.

وزارت امور خارجه اندونزی بر موضع این کشور مبنی بر بی ادعا بودن در حوزه دریای چین جنوبی تاکید می نماید و معتقد است هیچ حوزه اختیاری که با حوزه چین متعارض باشد، ندارد.

با این حال جاکارتا پیش از این نیز با پکن بر سر حقوق ماهی گیری در حوزه جزایر ناتونا جدال پیدا کرده و حضور نظامی خود را در این منطقه گسترش داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 632

به "اندونزی: یک قایق گارد ساحلی چین به آبهای ارضی ما تجاوز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی: یک قایق گارد ساحلی چین به آبهای ارضی ما تجاوز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید