افزایش بی رویه قیمت مسکن در شهرهای عظیم دنیا

به گزارش بیباپ، خبرنگاران/خراسان رضوی با وجود رکود دنیای ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا، قیمت مسکن در بازارهای عظیم سراسر دنیا همچنان در حال افزایش است و در بعضی موارد از میزان واقعی نیز فراتر رفته است.

افزایش بی رویه قیمت مسکن در شهرهای عظیم دنیا

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش سی ان بی سی، بر اساس شاخص حباب جهانی املاک و مستغلات بانک یو بی اس (UBS) سوئیس، در سال 2020، از 25 شهر عظیم مورد تجزیه وتحلیل، بیش از نیمی از کشورها در معرض خطر حباب مسکن قرار دارند، یا بیش ازحد ارزش گذاری می شوند. این شاخص بر اساس نشانه های معمول حباب که شامل دور شدن قیمت ها از درآمد محلی و اجاره بها و عدم تعادل در اقتصاد واقعی مانند وام های بیش ازحد و فعالیت های ساختمانی است.

در این تحقیق معین شد، تورنتو عظیمترین شهر کانادا در معرض خطر حباب مسکن واقع شده است. ونکوور، بریتیش کلمبیا، لس آنجلس، سانفرانسیسکو و نیویورک نیز افزایش در قیمت مسکن داشته اند، اما هنوز در معرض خطر حباب نیستند. بوستون از ارزش منصفانه ای برخوردار است و شیکاگو تنها شهری است که قیمت ها در آن پایین است.

اروپا بیشترین ریسک افزایش قیمت مسکن را دارد. مونیخ و فرانکفورت در آلمان و ورشو لهستان با افزایش قیمت مسکن به مقدار بیش از 5درصد در چهار ماه اخیر، در صدر این فهرست قرار دارند. پاریس، آمستردام و زوریخ نیز در معرض خطر حباب قرار دارند.

شهرهایی که در معرض خطر حباب نیستند نیز قیمت مسکن در آن ها بیش ازحد ارزیابی می گردد که شامل، ونکوور، لندن، توکیو، لس آنجلس، استکهلم، ژنو، سانفرانسیسکو، سیدنی، مسکو و نیویورک هستند.

قیمت مسکن در همه گیری توسط اقدامات دولتی، یاری های مالی مانند وام ها و نرخ بهره پایین پشتیبانی می گردد. USB گفت: سود در این شرایط را ناپایدار می داند.

مارک هافله، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بخش مدیریت ثروت جهانی UBS گفت: معلوم نیست که بیکاری بیشتر و آینده مبهم برای درآمد خانوار تا چه اندازه بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد. بااین حال، واضح است که این شتاب در سه ماهه گذشته در کوتاه مدت پایدار نبوده است. اجاره در بیشتر شهرها در حال کاهش است؛ این کاهش نشان می دهد که با کم شدن یارانه ها و افزایش فشار بر درآمد، مرحله تصحیح قیمت ها احتمالا ظهور می نماید.

کروناویروس باعث افزایش تقاضا برای خانه های عظیمتر با فضای بیرونی بیشتر شده است و در بعضی از شهرها باعث هجوم به حومه شهرها شده است. نیویورک و سانفرانسیسکو شاهد خروج جمعیت زیادی به سمت شهرهای کوچکتر یا مناطق حومه شهر بوده اند. این امر باعث می گردد سلامت آینده بازار مسکن در مناطق شهری در کوتاه مدت و بلندمدت نامعین باشد، مخصوصا به دلیل اینکه هیچ کس نمی داند چه مدت این بیماری ادامه دارد.

به گفته رئیس املاک و مستغلات در دفتر سرمایه گذاری مدیریت ثروت جهانی UBS، دورکاری، احتیاج به زندگی در نزدیکی مراکز شهری را زیر سال می برد. فشار بر درآمد خانوار باعث می گردد که بسیاری از افراد به مناطق حومه شهری باقیمت مناسب تر نقل مکان نمایند. در حال حاضر شهرهای دارای بدهی و یا ازنظر مالی ضعیف تر باید با افزایش مالیات یا کاهش هزینه های عمومی به این بحران مالی پاسخ دهند که هیچ یک از این موارد به نفع قیمت ها تمام نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1288

به "افزایش بی رویه قیمت مسکن در شهرهای عظیم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی رویه قیمت مسکن در شهرهای عظیم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید