اصناف هرمزگان از بازارهای هدف در عمان و قطر غفلت نکنند

به گزارش بیباپ، رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با اشاره به شرایط منطقه خلیج فارس و موقعیت هرمزگان گفت: اصناف استان از بازارهای هدف موجود در کشورهای عمان و قطر غفلت نکنند.

اصناف هرمزگان از بازارهای هدف در عمان و قطر غفلت نکنند

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، عبدالمجید جلالی ظهر امروز در پنجمین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز هرمزگان گفت: ظرفیت های عظیم هرمزگان در زمینه صادرات و واردات در کشور زبانزد است بایستی کوشش گردد تا از این ظرفیت در راستای افزایش اشتغال بهره مند شد.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در مورد آمادگی خانواده صنعت معدن و تجارت استان برای افزایش تعاملات و تبادلات کالا با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کشورهای قطر و عمان بیان داشت: پس از ساماندهی شناورهای سبک فعال استان و تعریف آن در قالب طرح کوله بری، جابه جایی کالاهای مورد احتیاج کشورهای مزبور به وسیله اصناف هرمزگان بازاریابی، تأمین و صادر گردد.

نماینده اتاق هرمزگان در اتاق اصناف ایران توضیح داد: ظرفیت پدید آمده در منطقه این فرصت را فراهم نموده تا فعالان و بازاریان هرمزگان با سفر به این کشورها محصولات مدنظر را شناسایی و به وسیله واحدهای فراوریی استان و آنجه در هرمزگان نیست را به صورت واسطه گیر از استان های دیگر تامین و با استفاده از شناورهای ساماندهی شده در این حوزه به بازارهای هدف صادر نمایند.

جلالی با تاکید بر اهمیت فراوری و اشتغال در امسال اضافه کرد: با قانونمند شدن تبادل کالا به وسیله شناورهای سبک به کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت های موجود در حوزه فراوریات استان بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و اصناف با هدف دستیابی به ارزش اضافه کرده بیشتر در این زمینه گام بردارند.

وی در ادامه اصناف و بازاریان را از محبان نظام معرفی کرد و بازار را مهد انقلاب دانست و گفت: با توجه به مناسبت های پیش رو همه فعالان امور صنفی هرمزگان در راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر مشارکت حداکثری داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن روز اصناف اتحادیه های امور صنفی در جهت برگزاری هرچه بهتر روز اصناف حضور یابند و مشارکت نمایند.

جلالی در بخش پایانی سخنان خود تاکیدکرد: فعالیت های زیادی در اتاق اصناف و اتحادیه های امور صنفی انجام می گردد که به دلیل عدم توجه کافی به اطلاع رسانی نتوانسته ایم عملکرد این حوزه را به جامعه منتقل کنیم اما برنامه ریزی شده تا با انجام اقدامات پژوهشی و آموزشی این حلقه مفقوده را بازیابیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 500

به "اصناف هرمزگان از بازارهای هدف در عمان و قطر غفلت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصناف هرمزگان از بازارهای هدف در عمان و قطر غفلت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید