از عفو 143 نفری تا خداحافظی هاسپل از سازمان سیا

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ که ساعاتی تا خاتمه دوران ریاست جمهوری اش باقی مانده، بامداد امروز (چهارشنبه) 143 دستور عفو و تخفیف مجازات را صادر کرد.

از عفو 143 نفری تا خداحافظی هاسپل از سازمان سیا

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای در وبگاه رسمی خود با اعلام این خبر نوشت: از این میان، 73 نفر عفو کامل شده اند و 70 نفر دیگر نیز تخفیف مجازات گرفته اند.

کاخ سفید در این بیانیه لیست کامل این افراد را آورده است که از میان آنها نام استیو بنون استراتژیست سابق کاخ سفید و مشاور ترامپ به چشم می خورد.

از سوی دیگر جینا هاسپل که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاست سیا منصوب شده بود، قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن از سمت خود استعفا داد و به فعالیت 36 ساله خود در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خاتمه داد.

طبق گزارش راشاتودی، هاسپل در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد، در مورد استعفای خود گفت که عمیقاً به کاری که [او و سیا] با یکدیگر انجام داده اند، افتخار می نماید.

هاسپل در سال 2018 بعنوان رئیس سیا منصوب شد و به اولین زنی تبدیل شد که این سمت را در اختیار گرفته بود و جایگزین مایک پمپئو وزیر خارجه فعلی ایالات متحده شد.

رسانه های آمریکایی از هاسپل بعنوان یک چهره بحث برانگیز یاد می کردند زیرا او یکی از حامیان شکنجه در بازپرسی های سیا بوده و سیا تحت نظر او یک زندان مخفی در تایلند راه اندازی نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1752

به "از عفو 143 نفری تا خداحافظی هاسپل از سازمان سیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از عفو 143 نفری تا خداحافظی هاسپل از سازمان سیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید