اردوغان: جنگ تا آزادی قره باغ ادامه دارد

به گزارش بیباپ، رئیس جمهور ترکیه گفت که حملات ارتش آذربایجان تا تسلط بر منطقه قره باغ کوهستانی ادامه دارد.

اردوغان: جنگ تا آزادی قره باغ ادامه دارد

جهت دریافت خدمات طراحی ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی، گفت که حملات تا آزادی منطقه قره باغ کوهستانی ادامه خواهد داشت. او قره باغ را منطقه اشغالی به دست ارمنستان توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان در خلال سخنانی از طرق ویدئو کنفرانس برای افتتاح یک سد در شهر ریحانلی، مدعی شد که با نگاهی به سیر تحولات از مدیترانه و سوریه تا قفقاز متوجه کوشش ها برای محاصره ترکیه می شویم.

او تأکید کرد که ترکیه بر یکپارچگی خویش و شکست محاصره ای که به ادعای اردوغان دشمنان ترکیه می خواهند بر این کشور تحمیل نمایند، اصرار دارد.

سخنان اردوغان بر لزوم ادامه جنگ تا آزادی قره باغ کوهستانی در حالی است که وزارت خارجه روسیه شب گذشته از تماس تلفنی چاووش اغلو و سرگئی لاوروف وزرای خارجه روسیه و ترکیه و تأکید هر دو بر آتش بس و توقف جنگ خبر داده بود.

پیش از این نیز الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفته بود که تنها در صورت عقب نشینی ارمنستان از منطقه قره باغ کوهستانی، کشورش فعالیت نظامی در این منطقه را متوقف خواهد نمود.

با این حال ارمنستان نیز گفته که حاضر است میانجیگری روسیه برای سرانجام درگیری ها را بپذیرد.

دور جدید درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از بامداد یکشنبه (ششم مهر ماه) شروع شد.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1293

به "اردوغان: جنگ تا آزادی قره باغ ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: جنگ تا آزادی قره باغ ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید