اتحادیه اروپا: تحولات خاورمیانه نگران کننده است

به گزارش بیباپ، کمیسیون اروپا تحولات اوضاع در خاورمیانه را نگران کننده خواند و خواستار مصاحبه برای حل آن شد.

اتحادیه اروپا: تحولات خاورمیانه نگران کننده است

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیساریای اتحادیه اروپا امروز نسبت به تحولات خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری رویترز بیان کرد که کمیسیون اروپا ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع در منطقه غرب آسیا خواستار مصاحبه درباره آن شده است.

طبق گزارش رویترز، احتمالا اشاره کمیسیون اتحادیه اروپا به تاکید ترکیه بر ادامه حفاری نفت در دریای مدیترانه است که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم نسبت به آن ابراز نگرانی نموده است.

بورل در بیانیه ای گفت: تحرکات دریایی اخیر در خاورمیانه بسیار نگران کننده است و به یافتن راه چاره یاری نمی نماید؛ برعکس این کار ها به خصومت و بی اعتمادی بیشتری منجر می گردد.

مصر و یونان در اقدامی تازه به منظور مقابله با تحرکات ترکیه در شرق مدیترانه، توافقنامه ای را برای مشخص مرز های دریایی میان دو کشور به امضا رساندند. این اقدام باعث می گردد تا توافقنامه مشخص مرز های ادعاشده دریایی میان ترکیه و لیبی که در نوامبر 2019 توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و دولت متحدش در طرابلس به امضا رسید، دچار موانع قانونی گردد.

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این توافقنامه آن را باطل اعلام و تاکید نمود منطقه ای که مصر و یونان بر سر تقسیم آن توافق نموده اند بخشی از حریم دریایی ترکیه است و حقوق دریایی لیبی را نیز نقض می نماید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم شب گذشته با تاکید بر تداوم فعالیت های اکتشافی این کشور در دریای مدیترانه، گفت آنکارا هرگز با طرحی که این کشور را به سواحلش محدود کند، موافقت نمی نماید.

در همین حال مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید می نماید که ترسیم مرز های دریایی باید به وسیله مصاحبه و مذاکره و نه به وسیله اقدامات یکجانبه و آماده باش نیرو های دریایی انجام گردد.

او اضافه نمود که اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مصاحبه بر سر این قضیه کوشش خواهد نمود، زیرا فرایند کنونی هرگز به نفع اتحادیه اروپا یا ترکیه نیست ما باید برای امنیت در مدیترانه با هم کار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1287

به "اتحادیه اروپا: تحولات خاورمیانه نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: تحولات خاورمیانه نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید