70 درصد گاز توسط بخش خانگی مصرف می گردد

به گزارش بیباپ، تهران (پانا) - مدیر عامل توانیر گفت که بخش خانگی و تجاری بیش از 70 درصد گاز کشور را مصرف می نمایند، اگر از اهمیت موضوع آگاه باشند، با اقدامات ساده یاری موثری هم به خود هم به بقیه مردم می نمایند.

70 درصد گاز توسط بخش خانگی مصرف می گردد

به گزارش ایلنا، محمدحسن متولی زاده با بیان اینکه کنترل مصرف برق ادارات بسیار اهمیت دارد، گفت: مردم بدانند دستگاه های اجرایی و دولت از خودش آغاز نموده و در این موضوع پیشتاز است، بنابراین کارگروه مشترک مصرف گاز و برق با حضور گروه هایی از هر دو حوزه تشکیل خواده شد و کنترل لازم انجام می گردد.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت ها تعدیل روشنایی در پارک ها و جاده های بین شهری را از همین راستا کنونی تا تکمیل اهداف مشخص شده دنبال می نمایند.

مدیر عامل توانیر همچنین به مسئله رمزارزها اشاره و توضیح داد: انتظار داریم مسئله برخورد بسیار جدی با رمزارزهای غیرمجاز توسط شرکت ها دنبال گردد، حتی پاداش هایی را که برای این منظور و جهت یاری به شناسایی در نظر گرفتیم افزایش دادیم، تمام این کارها ضروری است اما کافی نیست.

وی گفت: شاید بزرگترین و مهمترین کار جلب مشارکت مردم است کما اینکه در تابستان مردم همکاری کردند و نتیجه گرفتیم بخش خانگی و تجاری بیش از 70 درصد گاز کشور را مصرف می نمایند، اگر از اهمیت موضوع آگاه باشند، با اقدامات ساده یاری موثری هم به خود هم به بقیه مردم می نمایند.

متولی زاده تاکید نمود: انتظار می رود با روش های ساده مثل خاموش کردن یک لامپ اضافه و یا تمرکز بر کاهش یک درجه دمای محیط نسبت به کاهش مصرف گاز و برق اقدام گردد. کما اینکه با دمای 24 درجه که در تابستان طرح کردیم یاری موثری داشتیم، در زمستان هم دمای آسایش بین 18 تا 21 است انتظار می رود مردم همکاری نمایند تا برق و گاز تامین، محیط زیست حفظ شده و از ایجاد اختلال در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی جلوگیری گردد

وی گفت: در ایام سرما مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری بشدت افزایش می یابد و محدودیت هایی در تامین گاز طبیعی اعمال می گردد و ما الزاما سوخت مایع مصرف می کنیم، در امسال بویژه در شرایط خاص کرونایی با چند هدف که مهمترین آن تامین برق مطمئن برای مردم و هم جلوگیری از آلودگی هوا، تصمیم گرفته شد که اقداماتی جهت کاهش مصرف سوخت در کشور انجام گردد، اولین اقدام افزایش راندمان در نیروگاه های حرارتی بود که با برنامه ریزی مناسب انجام شد.

مدیرعامل توانیر گفت: گام دوم تعدیل روشنایی معابر اتوبان ها، بزرگراه ها، جاده های بین شهری و میادین بود که روزانه بیش از 1.5 میلیون متر مکعب سوخت صرفه جویی شد، قدم بعدی مدیریت مصرف انرژی سوخت و برق در ادارات است که طی نامه ای به استانداران درخواست پشتیبانی داده شد.

وی همچنین گفت: با صنایع نیز هماهنگی شد که آن تعدادی که برق و گاز زیادی مصرف می کردند همکاری را آغاز کردند.

متولی زاده تاکید نمود: آنچه مهم است همکاری مردم در کاهش مصرف سوخت است با اقدامات بسیار ساده و قابل وصول بدون تغییر سطح رفاه می توانند مصرف برق و گاز را تا 10 درصد کاهش دهند و این به مفهوم این است که 70 میلیون متر مکعب در کشور صرفه جویی می گردد و مشکل سوخت نیروگاه ها رفع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1665

به "70 درصد گاز توسط بخش خانگی مصرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد گاز توسط بخش خانگی مصرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید