5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 5 ببینیم

به گزارش بیباپ، سال گذشته سامسونگ از ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 رونمایی کرد و این گجت انتظارات را از پلتفرم Wear OS افزایش داد. این ساعت به لطف بهره گیری از قابلیت های متنوع در زمینه تندرستی، استفاده از چیپست پرسرعت و پشتیبانی از طیف وسیعی از اپلیکیشن ها یکی از مجذوب کننده ترین ساعت های هوشمند بازار محسوب می گردد. بعلاوه باید خاطرنشان کنیم با نسل سوم Wear OS عرضه شده و این یعنی از نظر نرم افزاری ماه ها جلوتر از رقبای خود است. اما در نهایت نمی توانیم وجود بعضی ضعف ها و مسائل این ساعت هوشمند را کتمان کنیم و در ادامه به 5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 5 ببینیم می پردازیم.

5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 5 ببینیم

1. افزایش عمر باتری و سرعت شارژ

اگرچه عمر باتری گلکسی واچ 4 بهتر از اپل واچ است، اما از طرف دیگر باید به ساعت های هوشمند شرکت هایی مانند فیت بیت و گارمین اشاره کنیم که باتری آن ها حدود یک هفته دوام می آورند. این در حالی است که کاربران گلکسی واچ 4 باید به عمر باتری حدودا 40 ساعته بسنده نمایند. از طرف دیگر، پایین بودن سرعت شارژ هم کاربران زیادی را کلافه می نماید.

خوشبختانه بر اساس شایعات مطرح شده، به نظر می رسد گلکسی واچ 5 از نظر عمر باتری نسبت به نسل قبلی خود حرف بیشتری برای گفتن دارد. اگر استفاده از باتری 276 میلی امپر ساعتی صحت داشته باشد، پس کاربران احتیاج کمتری به شارژ کردن ساعت هوشمند خود خواهند داشت. اما از طرف دیگر، در زمینه عمر باتری عوامل زیادی تاثیرگذار هستند و باید ببینیم آیا سامسونگ می تواند مقدار دوام باتری موجود در این ساعت را به طور قابل توجهی افزایش دهد یا نه.

2. گوگل اسیستنت

سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی واچ 4 وعده داد که گوگل اسیستنت را برای این ساعت ارائه می نماید ولی بعد از دریافت چندین آپدیت، به نظر می رسد قرار نیست چنین تعیینه ای راهی این ساعت گردد. اگرچه بیکسبی برای دستیار هوشمند یک ساعت هوشمند گزینه چندان بدی نیست، اما واقعیت این است که گوگل اسیستنت برترین دستیار هوشمند موجود محسوب می گردد و بسیاری از کاربران به امکانات و قابلیت های آن عادت نموده اند. به همین دلیل امیدواریم سامسونگ برای گلکسی واچ 5 این تعیینه را ارائه دهد.

3. سازگاری بیشتر با گوشی های دیگر شرکت ها

تمام ساعت های مبتنی بر نسل های قبلی Wear OS و نسل های قبلی گلکسی واچ هیچ مسئله ای با آیفون نداشتند ولی سامسونگ برای گلکسی واچ 4 هیچ توجهی به این موضوع نشان نداده است. اگرچه مطمئنا بسیاری از کاربران آیفون به خرید اپل واچ تمایل دارند، اما در هر صورت باید چنین گزینه ای در اختیار آن ها قرار بگیرد تا به غیر از اپل واچ بتوانند گلکسی واچ را هم برای خرید در نظر بگیرند.

از طرف دیگر، متاسفانه بعضی از قابلیت های مفید مربوط به تندرستی گلکسی واچ 4 فقط زمانی قابل بهره گیری هستند که ساعت موردنظر به گوشی های سامسونگ وصل گردد. به عنوان مثال کاربران دیگر گوشی ها نمی توانند از قابلیت نوار قلب این ساعت بهره ببرند که یکی از مهم ترین تعیینه ها برای آنالیز شرایط قلب است. حتی برای آنالیز فشار خون هم باید از گوشی های سامسونگ بهره ببرید. به همین دلیل امیدواریم سامسونگ برای گلکسی واچ 5 به این موضوع توجه ویژه ای نشان بدهد.

4. استفاده از سنسور تشخیص دمای بدن

بسیاری از شایعاتی که برای ساعت های هوشمند مطرح می شوند معمولا درست از آب در نمی آیند ولی حداقل در یک مورد امیدواریم این شایعه به واقعیت تبدیل گردد. به طور تعیین، گفته می گردد گلکسی واچ 5 با سنسور تشخیص دمای بدن راهی بازار می گردد که چنین سنسوری برای تشخیص علائم اولیه کووید 19 و دیگر عفونت ها می تواند مثمر ثمر واقع گردد. در حال حاضر بسیاری از کاربران از ساعت های هوشمند عمدتا به خاطر قابلیت های مربوط به تندرستی و سلامتی استفاده می نمایند و چنین سنسوری می تواند اطلاعات کامل تری را در خصوص شرایط سلامتی فرد موردنظر ارائه کند.

5. تنوع بیشتر در طراحی

گلکسی واچ 4 در دو مدل مدرن و کلاسیک راهی بازار شد و سامسونگ در این زمینه می تواند تنوع مربوط به طراحی را افزایش دهد. در زمینه بند ساعت هم باید بگوییم که اگرچه کاربران می توانند از بندهای ساخت دیگر شرکت ها بهره ببرند، اما سامسونگ هم می تواند برای بدنه اصلی از ایده های مختلفی استفاده کند تا کاربران برای خرید این ساعت به طراحی های مجذوب کننده تری دسترسی داشته باشند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2358

به "5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 5 ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی که دوست داریم در گلکسی واچ 5 ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید