معرفی برترین وب سایت ها برای دانلود فونت فارسی

به گزارش بیباپ، اگر در پی این هستید که محصول دیجیتالی خود را با فونت های زیبا و مجذوب کننده مزین کنید، این مطلب را از دست ندهید چرا که می خواهیم در آن به معرفی 9 وب سایت برای دانلود فونت فارسی بپردازیم.

معرفی برترین وب سایت ها برای دانلود فونت فارسی

طی چند سال اخیر، اهمیت حوزه تایپوگرافی و فونت در ایران اهمیت بسیار زیادی پیدا نموده است. در نتیجه همین موضوع شاهد بودیم که تنوع فونت ها به یک باره افزایش پیدا کرد و تقاضای مردم برای آن ها هم بیشتر و بیشتر شد تا اینکه حتی کاربران حاضر هستند برای دانلود فونت های مجذوب نماینده، هزینه نمایند.

البته تعداد وب سایت هایی که فونت فارسی رایگان و یا پولی دارند زیاد است ولی تعداد کمی را شاهد هستیم که به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای در این زمینه فعالیت می نمایند و فونت های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. با این حال می توانید در وب سایت هایی که تنوع فونت کمتری هم دارند، احتیاج خود را رفع کنید چون حتی در آن صورت هم آنقدر تعداد فونت ها بالاست که نمی توانید انتخاب کنید کدام به دلتان می نشیند.

همانطور که می دانید انتخاب فونت مناسب و زیبا جلوه بهتر و مجذوب نماینده تری به کار شما می بخشد و هر چه قدر که کار شما تمیزتر و مجذوب نماینده تر باشد پیشرفت چشم گیرتری نیز خواهید داشت. از طرفی چون این موضوع ظاهری است، کاربر همواره در صدد تغییر آن خواهد بود. بنابراین امیدواریم با این مطلب بتوانیم به شما یاری کنیم تا هر زمان که می خواهید، فونت فارسی مورد نظر را دانلود و روی محصول خود اعمال کنید.

در این مطلب 9 وب سایت برتر برای دانلود فونت فارسی را به شما معرفی خواهیم کرد که بعضی از آن ها کاملا رایگان، بعضی دیگر پولی و بعضی دیگر هم تلفیقی از این دو حالت هستند. با همان چند وب سایت نخست هم قطعا کارتان راه خواهد افتاد اما این روزها قطعا نمی گردد فقط به یک وب سایت برای انجام کاری متکی بود. بنابراین شناختن وب سایت های خوب که در یک زمینه خاص فعالیت می نمایند لازم است.

وب سایت هایی که قصد داریم در این مطلب به معرفی آن ها بپردازیم عبارت اند از:

  1. فونت ایران
  2. مریم سافت
  3. فونت سرا
  4. فونت یاب
  5. فروشگاه یوفونت
  6. فونت یاب
  7. فونت ها
  8. دیجی فونت
  9. گوگل فونت

1. فونت ایران

نخستین وب سایت رسمی فونت فارسی در این فهرست، وب سایت فونت ایران است که همان طور که از نامش پیداست به راحتی می توانید به فونت های مختلف زبان فارسی دسترسی داشته باشید. این وب سایت یکی از برترین وب سایت ها در سبک خود است و از تنوع بسیار بالایی از فونت ها بهره می برد.

فونت مناسب یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی و جلوه گرافیکی کار است و اگر فونت خاصی پس از مدتی مجذوب نمایندهیت اش را برای تان از دست داد و یا در پی تنوع می گشت حتما انتخاب تان استفاده از وب سایت فونت ایران باشد. این وب سایت دارای بیش از 50 فونت زیبا و متنوع است که به وسیله برترین طراحان طراحی و عرضه شده است.

یکی از ویژگی های خوب این وب سایت این است که می توانید با قیمتی مناسب فونت های مورد نظر خود را بخرید و بعلاوه از فونت های رایگان نیز بدون احتیاج به پرداخت هیچ هزینه ای بهره ببرید. دسته بندی فونت های فارسی بسیار مجذوب نماینده و زیبا هستند که عبارت اند از: فونت دست نوشته، فونت سنس، فونت نسخ، فونت هندسی و فونت نمایشی که با انتخاب هر کدام از آن ها دسته بندی های بیشتری مربوط به آن ها برایتان به نمایش در می آید.

2. مریم سافت

دومین و مجذوب نماینده ترین وب سایت فونت فارسی، وب سایت مریم سافت است که از سال 1377 به طور رسمی کار خود را در این زمینه آغاز کرد. مجموعه مریم سافت پس از جست وجو و تحقیق روی نوشتار فارسی در سال های پیاپی، سه محصول بسیار کاربردی فارسی نویس و یا همان مریم، میرعماد و قلم برتر را فراوری و عرضه نموده است.

قطعا تا به حال به این مشکل برخورده اید که در یک سری از اپلیکیشن های خاص امکان نوشتن با فونت فارسی وجود ندارد و کلمات از یک دیگر فاصله و حالت بهم ریخته ای به خود می گیرند. فارسی نویس (مریم) به شما یاری می نماید تا به راحتی در این برنامه ها به فارسی تایپ کنید.

میرعماد یکی دیگر از محصولات این مجموعه است که به شما این امکان را می دهد که به آسانی از خطوط خوش نویسی در رایانه خود بهره ببرید. میرعماد حاوی 9 قلم خوش نویسی است. توانایی گسترده رایانه و فراوری میرعماد باعث شده است تا هنرهای اسلامی و خوش نویسی زنده و پایا بمانند؛ خصوصا اینکه هر یک از این ها قابلیت ویرایش و زیباتر شدن هم دارد.

و اما می رسیم به آخرین محصول مریم سافت که قلم برتر نام دارد. قلم برتر حاوی فونت های بسیار مجذوب نماینده و پرکاربرد فارسی است که تقریبا شما را از هرگونه اپلیکیشن و یا وب سایتی دانلود فونت فارسی بی احتیاج می نماید. خدمات وب سایت مریم سافت بسیار مجذوب نماینده و کاربردی است. این وب سایت در بخش محصولات خود فروشگاه قلم دارد به این صورت که فونت های مختلف با قلم های متفاوتی نوشته شده اند تا کاربر آن ها را ببیند. علاوه بر موارد یاددشده، شما قادر خواهید بود قلم مورد نظر خود را دانلود کنید، به صورت آنلایت تست کنید و بعلاوه میرعماد و قلم برتر را نیز بخرید تا دیگر احتیاجی به استفاده کردن از هیچ گونه اپلیکیشن و یا وب سایت فونت فارسی نداشته باشید.

3. فونت سرا

چهارمین و تقریبا می توان گفت جامع ترین وب سایت دانلود فونت فارسی، وب سایت خوب فونت سرا است که علاوه بر فونت های فارسی، شامل فونت های عربی، انگلیسی نیز بوده و در نوع خود بسیار کامل و منحصر به فرد است به گونه ای که وقتی به آن سر می زنید، اصلا نمی توانید باور کنید که فقط قرار است یکی از آن ها را انتخاب کنید.

یکی از ویژگی های خوب این وب سایت این است که علاوه بر فونت های پولی، فونت های رایگان بسیار متنوع و گسترده ای هم دارد. بیش از 30 طراح حرفه ای و کارآمد فونت های فارسی، وب سایت فونت سرا را طراحی نموده اند و از همین رو تنوع فونت ها بسیار زیاد است و شما را غرق در گزینه های مختلف خود می نماید که می توانید طبق سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید.

با وارد شدن به منوی اصلی وب سایت فونت سرا، 6 دسته بندی متفاوت را مشاهده خواهید کرد. فونت های دست نویس، فونت خوش نویسی، فونت فانتزی، فونت وب، فونت موبایل و فونت های پولی. علاوه بر موارد گفته شده شما قادر خواهید بود تا نام و شکل فونت های مختلف فارسی مثل فونت پگاه، فونت تنها، فونت شبکه مستند و حتی فونت خنداونه و چندین فونت دیگر را هم دانلود کنید. شاید برایتان عجیب باشد ولی بله، وب سایت فونت سرا تقریبا تمامی فونت های فارسی موجود را پوشش می دهد که می توانید از آن ها بهره مند شوید.

4. فونت یاب

وب سایت فونت فارسی دیگر، فونت یاب است که یک وب سایت خوب و کاربردی در این زمینه به شمار میرود. وب سایت فونت یاب شامل بیش از 30 فونت مختلف است که تمامی آن ها به طور کاملا رایگان در دسترس شما کاربران واقع شده است.

تنوع فونت های این وب سایت بالاست و بخش بزرگی از فونت های مجذوب نماینده، فانتزی و معروف را پوشش می دهد که از جمله این موارد می توان به فونت فارسی نستعلیق، نازنین، تیتر، فونت فارسی میترا و دیگر فونت های مختلف اشاره نمود.

با وارد شدن به منوی اصلی وب سایت فونت یاب قادر خواهید بود تمامی فونت های مختلف را باهم و در یک جا ببینید. با کلیک روی هر یک از آن ها، پیش نمایش فونت برایتان به نمایش در می آید که از کیفیت خوب و قابل قبولی نیز برخوردار است. استفاده از این وب سایت بسیار آسان است و احتیاجی نیست مراحل پیچیده ای را برای دانلود یک فونت طی کنید. اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که زود به زود فونت عوض می کنید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به وب سایت فونت یاب بزنید.

5. فروشگاه یوفونت

می رسیم به یکی از برترین، جامع ترین و کاربردی ترین وب سایت فروشگاهی فونت فارسی در ایران، فروشگاه یوفونت. وب سایت یوفونت از سال 1391 به منظور یاری به طراحان گرافیکی، آغاز به فعالیت کرد و امروزه یکی از وب سایت های خوب و معروف فونت فارسی به شمار میرود.

این وب سایت علاوه بر داشتن محصولات پولی، فونت های رایگان مجذوب نماینده و دلنشینی هم دارد که به راحتی می توانید آن ها را دانلود و بهره ببرید. قیمت محصولات فروشگاه یوفونت بسیار ارزان است و به راحتی می توانید به فونت های مجذوب نماینده این وب سایت دسترسی پیدا کنید. شاید برایتان جالب و یا حتی عجیب باشد که وب سایت جامع یوفونت علاوه بر دارا بودن فونت های فارسی بسیار متنوع و مجذوب نماینده این امکان را به شما می دهد که به طور آنلاین، تیزر لوگوموشن بسازید و بسته فونت های فارسی را برای لوگوی مورد نظر خود تهیه کنید و تیزر تبلیغاتی بسازید.

نکته مثبت دیگر وب سایت یاده شده این است که علاوه بر داشتن فونت های فارسی، از فونت های لاتین نیز پشتیبانی می نماید. یکی دیگر از ویژگی های خوب این وب سایت که آن را از دیگر وب سایت های فونت فارسی متمایز می نماید داشتن فونت آیکن های نو همچون شکلک، علائم موسیقی، مارک های ماشین، لوگوی شبکه های اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر است . بنابراین با آنالیز هایی که انجام شد و با توضیحاتی که داده شد حتما پیشنهاد می کنیم که به وب سایت فروشگاهی یوفونت سر بزنید.

6. فونت ها

فروشگاه دیگری که قصد داریم به معرفی اش بپردازیم، وب سایت فروشگاهی فونت ها نام دارد. این وب سایت الهام گرفته از نمونه خارجی خود یعنی Myfonts بوده و به منظور یاری به طراحان تایپ فیس (TypeFace) راه اندازی شده است.

این وب سایت در سال 1397 تاسیس شد و علاوه بر طراحی فونت به عنوان پلت فرمی آموزشی برای کاربران و علاقه مندان به حوزه تایپوگرافی عمل می نماید. یکی از دلایلی که این وب سایت فروشگاهی را از دیگر وب سایت های مشابه متمایز نموده، پشتیبانی مادام العمر و تضمین کیفیت محصولات آن است که جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد.

تنوع فونت های فارسی این وب سایت بسیار بالا است و شما را از دانلود و نصب هر گونه اپلیکیشن و یا استفاده از وب سایت تغییر فونت دیگری بی احتیاج می نماید. قیمت فونت های فارسی فونت ها مناسب است و شما قادر خواهید بود با کلیک روی گزینه سه خط سمت چپ منوی اصلی از به روزترین تخفیف ها مطلع شوید و از آن ها بهره ببرید.

اگر بخواهید فونت فارسی خاصی را انتخاب کنید، حتما غرق در تنوع فونت های این مجموعه می شوید. در منوی اصلی شما قادر خواهید بود تنوع بی شمار فونت های فارسی را مشاهده و با کلیک روی هر کدام از آن ها، پیش نمایشی را جهت اطلاع از حالت شان ببینید.

7. فونت جو

یکی دیگر از وب سایت های بسیار عالی که در زمینه ارائه فونت فارسی مجذوب نماینده هم به صورت رایگان و هم پولی فعالیت می نماید، فونت جو است. در این فروشگاه شما نه تنها می توانید فونت ها را به صورت رایگان دانلود کنید، بلکه امکان خرید یک سری از آن ها هم فراهم است.

دسته بندی این وب سایت بسیار عالی است به گونه ای که شما قبل از دانلود هر فونت، یک پیش نمایش از آن ها را مشاهده می کنید. حتی در همان نگاه نخست هم می توانید متوجه شوید کدام مورد پولی است و کدام مورد رایگان. البته قیمت فونت ها بسیار ارزان است و حتی با اندکی گشت و گذار درون وب سایت، می توانید موارد ارزان قیمت تری را هم پیدا کنید که واقعا عالی و مجذوب نماینده هستند. به یاری این وب سایت می توانید صدها فونت فارسی مجذوب نماینده و زیبا را هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در اختیار داشته باشید.

8. دیجی فونت

یکی از وب سایت هایی که شاید بتوان گفت فقط فونت فارسی رایگان برای دانلود در دسترس قرار داده، دیجی فونت است. در این وب سایت شما می توانید انواع و اقسام فونت ها را به صورت کاملا رایگان دانلود و تجربه کنید. البته شاید تعداد آن ها مرز 70 را هم رد نکند اما با این حال اینکه می دانید تمام فونت های موجود در آن را می توانید به صورت رایگان در اختیار داشته باشید بسیار خوب است.

از جمله قابلیت های مجذوب نماینده این وب سایت این است که فونت هایی را برای استفاده در اینستاگرام به شما پیشنهاد می دهد تا بتوانید با استفاده از آن ها، محتوای مجذوب نماینده تری را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید برای فونت فارسی مجذوب نماینده هزینه نکنید، دیجی فونت یک وب سایت عالی برای این کار به شمار میرود.

9. گوگل فونت

گوگل فونت هم آخرین وب سایتی است که قصد داریم در این مطلب به معرفی آن بپردازیم. در این وب سایت شاید نگردد فونت فارسی رایگان و خوب پیدا کرد اما فونت عربی جالبی دارد که تعداد آن ها هم حدودا به 30 می رسد. از آن جایی هم که فونت های گوگل رایگان هستند، تصمیم گرفتیم به معرفی آن بپردازیم.

توجه داشته باشید این وب سایت اصلا فونت فارسی ندارد و نزدیک ترین زبان به فارسی که به وسیله آن پشتیبانی می گردد عربی است. تمام فونت ها هم رایگان هستند و خوشبختانه احتیاجی نیست که برای در اختیار داشتن آن ها هزینه ای پرداخت کنید. تنوع فونت ها در هر زبان شاید خیلی بالا نباشد اما با این حال می گردد بعضا فونت های جالبی را در آن پیدا کرد.

آیا شما هم وب سایت یا وب سایت های خوبی جهت دانلود فونت فارسی رایگان می شناسید که در این مطلب به آن اشاره نشده باشد؟ لطفاً نام آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2419

به "معرفی برترین وب سایت ها برای دانلود فونت فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین وب سایت ها برای دانلود فونت فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید