5 بلایی که عادت پا روی پا انداختن بر سر بدن می آورد

به گزارش بیباپ، روزیاتو/ همه ما روش خودمان را برای نشستن داریم که با آن احساس راحتی می کنیم اما صرف راحت بودن دلیل بر خوب بودن نیست. در حقیقت یکی از رایج ترین روش های نشستن یعنی پا روی پا انداختن می تواند آثار منفی زیادی بر بدن ما داشته باشد و این عادت را باید ترک کنیم. ما باید یاد بگیریم همیشه صاف بنشینیم، امری که نه تنها برای بدن مفید است، بلکه اعتماد به نفس ما را هم افزایش می دهد.

5 بلایی که عادت پا روی پا انداختن بر سر بدن می آورد

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا باید عادت پا روی پا انداختن را ترک کنیم.

1- ممکن است باعث فلج شدن عصب ها شود

وقتی مدت زیادی پاهای خود را روی هم می اندازید، ممکن است دچار مسئله ای به نام فلج عصب شوید. در این حالت قدرت بلند کردن پاهای خود را از دست می دهید، عضلات بی حس می شوند و ممکن است حتی به عصب نازک نئی خود صدمه بزنید.

2- ممکن است فشار خونتان بالا رود

بر اساس یک پژوهش، وقتی پاهای خود را از ناحیه زانو روی هم می اندازیم فشار خون به میزان چشمگیری افزایش پیدا می کند که البته موقتی است. این تحقیق همچنین نشان داد وقتی پاهای خود را از قسمت مچ روی هم می گذاریم هیچ افزایشی در فشار خون رخ نمی دهد. با این حال، توصیه می شود اگر فشار خون بالایی دارید از انداختن پاهای خود بر روی یکدیگر خودداری کنید.

3- ممکن است باعث بد شکل شدن فرم بدن شود

بر اساس یک پژوهش، اگر هر روز بیشتر از 3 ساعت را با پاهای روی هم انداخته سپری کنید، این امر ممکن است باعث نامتوازن شدن شانه ها و لگن و خم شدن سر به سمت جلو شود. همچنین این کار ممکن است باعث کج شدن ستون فقرات شود. بدشکلی فرم بدن به درد و خشکی عضلات می انجامد.

4- ممکن است باعث درد در مفصل ها شود

پا روی پا انداختن نه تنها برای فرم بدن مضر است، بلکه می تواند باعث درد در مفصل ها هم شود. این کار ممکن است به گردن، لگن، کمر و زانوها آسیب وارد کند. به خصوص اگر از زانو درد رنج می برید باید از انداختن پاهای خود بر روی یکدیگر خودداری کنید.

5- ممکن است باعث ورم کردن مچ پا در دوران بارداری شود

در دوران بارداری از انداختن پاهای خود بر روی یکدیگر خودداری کنید. برای بچه ضرری ندارد اما ممکن است باعث ورم کردن مچ پاها و گرفتگی پاها شود. اگر دچار این مسائل شدید بر روی زمین بنشینید و پاهای خود را دراز کنید یا بالا ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1882

به "5 بلایی که عادت پا روی پا انداختن بر سر بدن می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 بلایی که عادت پا روی پا انداختن بر سر بدن می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید