44 حلقه چاه غیرمجاز در تهران پر و غیرقابل استفاده شد

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، علیرضا نیکنام، با اعلام مطلب فوق گفت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی یک ماه گذشته 44 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران، شمیرانات و پردیس در مجموع به عمق 1460 متر و با دبی 64.5 لیتر برثانیه پر و مسلوب المنفعه شد.

44 حلقه چاه غیرمجاز در تهران پر و غیرقابل استفاده شد

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسلوب المنفعه گردیده است، اضافه کرد: با انجام این عملیات از خروج 1.3 میلیون متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ توضیح داد: ضمناً طی این مدت در بخش آب های سطحی 12 مورد احکام قضایی اخذ گردیده، 18 مورد صدور اخطاریه و در بخش آب های زیرزمینی، یک مورد توقیف دستگاه حفاری، 24 مورد احکام قضایی اخذ گردیده، 46 مورد کنترل بهره برداری ، 88 مورد چاه غیر مجاز شناسایی 88 مورد منجر به صدور اخطاریه شد و همچنین با پیگیری های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب 21 دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی گردیده است و کاهش سطح آب های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند. امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 31

به "44 حلقه چاه غیرمجاز در تهران پر و غیرقابل استفاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "44 حلقه چاه غیرمجاز در تهران پر و غیرقابل استفاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید