10 خودروی افسانه ای دنیا را بشناسید

به گزارش بیباپ، خبرنگاران : در این گزارش اتومبیل هایی وجود دارند که جزو خودرو های افسانه ای به حساب می آیند و واقعاً نقش مهمی در صنعت خودرو دارند.

10 خودروی افسانه ای دنیا را بشناسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، از روزی که صنعت خودرو تا به امروز به وجود آمده، صد ها خودرو در پیروزیت شگفت انگیز آن نقش داشته اند. همه آن ها باعث ارتقای این صنعت شدند و اکنون یکی از پیروز ترین بخش های صنعتی در تمام کشورها شده است.

در این گزارش اتومبیل هایی وجود دارند که جزو خودروهای افسانه ای به حساب می آیند و واقعاً نقش مهمی در صنعت خودرو دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به 10 ماشین با فراوری طولانی که مشعل های ظهور صنعت در دنیا هستند.

Hindustan Ambassador

این همان اتومبیلی است که هیچ کس نمی تواند آن را فراموش کند. غیرممکن است که شخصی خاطره ای با این خودرو افسانه ای نداشته باشد. Hindustan Ambassador حدود 56 سال در مرحله فراوری بود. این اتومبیل در سال 1958 در جاده ها دیده می شد و با سرانجام یافتن فراوری شرکت، فراوری این خودرو در سال 2014 سرانجام یافت.

Premier Padmini

Premier Padmini خودروی بعدی است که به نام ماشین افسانه ای در نظر گرفته می گردد. این خودرو رقیبی برای Hindustan Ambassador محبوب بود. برای کسانی که نمی دانند، این خودرو در ابتدا با نام فیات 1100 شناخته می شد؛ در نسل های خود، بسیار تغییر نام داد که در سرانجام به Padmini ختم شد. در سال 1964، این ماشین فراوری شد و تا سال 2000 در حال فراوری بود. پس از 36 سال، این ماشین اکنون در حال استراحت است و از دوران بازنشستگی خود لذت می برد.

ماروتی Omni

Maruti Omni اتومبیلی که نه به خاطر نام، بلکه به خاطر کار هایی که در آن استفاده شده، مشهور است. Maruti Omni در سال 1984 با نام ساده Van وارد بازار شد و بعداً به نام فعلی تغییر نام یافت. Van با حمل 5-8 نفر به کمترین هزینه ممکن به مقصد، مشهور بود. Omni قبل از توقف در سال 2019 خودرویی محبوب بود و بعد از 35 سال توقف فراوری داشت.

ماروتی Gypsy

ماروتی Gypsy در سال 1985 به بازار آمد و بلافاصله به یکی از اولین وسایل نقلیه 4X4 تبدیل شد. ماروتی Gypsy ترکیبی کامل از پیکربندی موتور و جعبه دنده بود. ماروتی Gypsy هم به نام ماشین رالی محسوب می گردد. متاسفانه، در سال 2019 ماروتی Gypsy از فراوری خارج شد، اما 34 سال بر جاده ها حکومت کرد.

ماروتی 800

فراموش کردن اتومبیلی که تصویر ماروتی سوزوکی را تثبیت نموده غیر ممکن است. ماروتی 800 یکی از اتومبیل هایی است که همه قشری آن را خریداری نموده اند. این خودرو در سال 1986 وارد بازار شد و مورد توجه نهاده شد. زمانی فقط 800 دستگاه در جاده ها مشاهده می شد که به 800 سال سفید تبدیل می شد. این هنوز هم اتومبیل wannabe برای تمام اتومبیل هایی است که در حال حاضر در جاده ها هستند. 800 در سال 2014 در ابدیت گم شد و از دوره 28 ساله خود لذت برد.

تاتا سومو

تاتا سومو (Tata Sumo) خودرویی است که از سال 1994-تاکنون به وسیله شرکت هندی تاتا موتورز در هند فراوری شده است. تاتا سومو سخت ترین خودرویی است که فراوری شده است؛ این خودرو در زمان فراوری جزو خودروهای لوکس به تعداد می رفت که فراوری آن در سال 2019 متوقف شد. این اتومبیل بعلاوه به نام یک وسیله نقلیه نیرومند نظامی در خدمت ملت بود.

تاتا Safari

خودرویی که فرایند ساخت شاسی بلندها را آغاز کرد، تاتا سافاری در سال 1998 بود. اما قبل از سال 2000 بود که این خودرو مشهور شد و مردم آغاز به خرید SUV سرسخت کردند. این اتومبیل جذابیت عظیم، توانایی خوبی در آفرود داشت و در تجمع های خود مورد علاقه سیاستمداران بود. علاوه بر این، زمانی بود که تقریباً در هر خانه ای یک سافاری وجود داشت. این خودرو در سال 2019 متوقف شد تا پس از بروزرسانی موتور BS6 دوباره راه اندازی گردد.

تاتا Indica

در سال 1998 تاتا ایندیکا در نمایشگاه خودرو به نمایش عایدی. ایندیکا اولین خودرویی بود که پس از طراحی از شرکت ایتالیایی I.DE.A ساخته شد. ایندیکا از داخل جادار بود و ماشین ایده آل برای تاکسی بود. این خودرو با بنزین و موتور دیزلی همراه بود. در سال 2018 بود که تاتا به فراوری سرانجام داد.

ماهیندرا بولرو

وقتی صحبت از رقیب سومو می گردد، Bolero اولین نامی است که در فکر ظاهر می گردد. مانند سومو، این ماشین در منطقه ها تپه ای هم جابجا کننده مردم بود. شخصی در پی یک ماشین قوی برای جابجایی مردم با راحتی مناسب Bolero بود. این ماهیندرا هنوز از 20 سال تصدی خود و تعدادش لذت می برد.

ماروتی Versa / EecoMPV

ماروتی Versa در سال 2001 با نام Versa وارد بازار شد و بعداً در سال 2010 فراوری مجدد با نام Eeco متوقف شد. این خودرو پس از BS6 Eeco هنوز در حال فراوری است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2048

به "10 خودروی افسانه ای دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خودروی افسانه ای دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید