گالری آهنگ آفتاب در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه بادگیرهای کویر (بخش دوم)

به گزارش بیباپ، موزه هنرهای معاصر تهران که خود با معماری خاصی که از بادگیرهای شهرهای کویری ایران الگوبرداری شده است، حال و هوای این منطقه ها ایران را در تهران زنده می نماید، میزبان گالری گالری آهنگ آفتاب، کویر ایران کانون تمدن است. این گالری توجه عکاسان، فعالان محیط زیست و بحران آب ایرانی و خارجی را به خود جلب نموده است. در این نمایشگاه تصاویر بدیعی از کویرهای ایران به نمایش در آمده است. این تصاویر حاصل مدت زمان طولانی و سختی است که هنرمندان خالق آن ها در کویر سپری نموده اند تا آن ها را ثبت نموده و به نمایش درآورند.

گالری آهنگ آفتاب در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه بادگیرهای کویر (بخش دوم)

در نشست افتتاحیه این گالری سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران با اشاره به نقش حیاتی کویر در ساخت شهرها و فرهنگ ایران به عنوان یک موضوع دارای اهمیت جهانی گفت: این نمایشگاه تنها به نمایش عکس اختصاص ندارد و به عنوان یک کانسپت فرهنگی، مایه کار هنرمند قرار گرفته تا نشان دهد یک ساحت جغرافیایی چگونه وارد یک تمدن می گردد.

ملانوروزی اضافه نمود: قبل از این آثار دیگری از سوی محمدرضا جوادی ارائه شده بود که به نظر مستندنگاری محض می آمد و از نمایش آن ها امتناع کردیم. اما دو سال بعد از آن ملاقات با عکس هایی روبرو شدم که در حقیقت جغرافیا را به فرهنگ تبدیل نموده بودند و از این بابت اتفاق تاثیرگذاری به نظر می آمد. عکس های این نمایشگاه با نظر منتقدان و بزرگترین عکاسان کشور انتخاب شده و از این بابت مسئولیت این نمایشگاه را به عهده می گیرم.

در ادامه با تصاویر اختصاصی خبرنگاران از این گالری همراه باشید.

نام اثر: قلوه سنگ ها، اثر سهراب سپهری، آکریلیک
سینه ریز
ردپا
بهار
پاییز
دریا
باد
اوج
تنده
علف 1
علف 2
عصر
بافت
شاداب
خورشید خان، مسجدجامع اردستان، اصفهان 1364
غروب
شتاب
نسیم
نام اثر: کویر، هنرمند: غلامحسین نامی، ترکیب مواد، 1378
کشتی
زمین خشک شده، اثر مارکو گریگوریان، ترکیب مواد
خانه های روستایی، اثر پرویز کلانتری، ترکیب مواد، 1352
ماهور
تولد
سلسله
لمیده
مهتاب، بم

این گالری تا ششم آبان ماه پذیرای علاقه مندان به تماشا تصاویر زیبا و بدیع کویرهای ایران است. پیشنهاد می کنیم تماشا این آثار هنری با ارزش را از دست ندهید. کدام یک از تصاویر به نمایش در آمده در این گزارش توجه شما را بیشتر به خود جلب کرد؟ نظرات خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / tmoca.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2249

به "گالری آهنگ آفتاب در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه بادگیرهای کویر (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری آهنگ آفتاب در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه بادگیرهای کویر (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید