کتاب نویسندگان کانون پرورشی سمنان رتبه دوم کشوری را کسب کرد

به گزارش بیباپ، نبی اله خدابخشی؛ مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان سمنان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سمنان، اعلام کرد: آثار پژوهشی و علمی یک عضو نوجوان، یک مربی اقدام پژوه، دو نویسنده کتاب و سه پژوهشگر بخش مقاله از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان سمنان در دوازدهمین ویژه برنامه هفته پژوهش کانون به عنوان برگزیده معرفی گردید.

کتاب نویسندگان کانون پرورشی سمنان رتبه دوم کشوری را کسب کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

وی اضافه نمود: ویژه برنامه پژوهش با هدف توسعه فرهنگ و تقویت روحیه پژوهش، ارج نهادن به کوشش پژوهشگران و نیز معرفی و تجلیل از مربیان، کارشناسان پژوهشگر و اقدام پژوهان برگزیده مراکز فرهنگی هنری کانون و دیگر محققانی که فعالیت های کانون را موضوع تحقیق و پژوهش خود قرار داده اند، برگزار می گردد که در دوازدهمین دوره این ویژه برنامه در مجموع 300 اثر پژوهشی در حوزه های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید و پس از آنالیز و داوری از سوی افراد صاحب نظر هر بخش برترین ها معرفی گردیدند.

پژوهش های برتر در بخش کتاب

خدابخشی گفت: هیأت داوران این بخش متشکل از علی خانجانی، حمیدنوایی لواسانی و اعظم بزرگی از میان 11 اثر رسیده به مرحله نهایی اثر پژوهشی فاطمه رضایی و محمد رستمی پور با عنوان چگونگی استعدادپروری ورزشی بچه ها از استان سمنان را به عنوان رتبه دوم بخش کتاب معرفی کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، توضیح داد: در بخش کتاب، داوران آثار را براساس معیارهایی ازجمله میزان پایبندی پژوهشگر به اصول اخلاقی در فراوری اثر پژوهشی، چگونگی عملکرد پژوهشگر در انتخاب موضوع، انتخاب ساختار محتوایی مناسب و تنظیم مطالب، برخورداری اثر از استدلال ها و تحلیل های علمی و منطقی، ارزش های ادبی و نگارشی، رعایت اصول درست نویسی و برخورداری از منابع و مآخذ کارآمد و معتبر اعتبارسنجی و ارزیابی کردند.

وی اضافه نمود: هیأت داوران این بخش در بیانیه ای ضمن قدردانی از تمامی نویسندگان، مترجمان و پژوهشگران، بر رعایت نکاتی مانند توجه به اهمیت آثار تالیفی روزآمد و کاربردی در تمام حوزه های اعلام شده فراخوان جشنواره به منظور کاربست اجتماعی و حل مسأله مخاطب، توجه لازم به روش مندی پژوهش در شکل گیری محتوای آثار تالیفی و انتخاب آثار ترجمه، توجه ویژه به کمبود محتوای آموزشی در زمینه تقویت تفکر پژوهشی و حل مسأله برای بچه ها و نوجوانان در قالب داستان و غیرداستان، توجه به نکات درست نویسی و استفاده از انشای مناسب در فراوری اثر و توجه به کاربست پژوهش متناسب با فعالیت های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان تأکید کرد.

برگزیدگان بخش مقاله

خدابخشی گفت: هیأت داوران بخش مقاله ها متشکل از فاطمه رنجبر، بهار ملک پور شهرکی و مینا ذاکرشهرک از مجموع 46 مقاله پژوهشی راه یافته به مرحله داوری مقاله اثر تمرینات یکپارچگی حسی حرکتی با رویکرد مربی محور و والد مورد علاقه بر حرکات درشت بچه ها مبتلا بر اوتیسم کار مشترک فاطمه رضایی، احمد نیک روان و راضیه شاکرمی از سمنان را به عنوان برگزیده دوم این دوره شناخت.

وی ادامه داد: هیأت داوران بخش مقاله ها در بیانیه خود تازگی موضوع و کاربرد آن در پیوند با فعالیت های فرهنگی و ادبی کانون، درج دقیق مطالب مورد استناد و پرهیز از دخل و تصرف در اصل اثر، پیوند موضوع با اهداف سازمانی و توجه به تحقیقات میدانی در راستای برخورداری از نگاهی دقیق تر به سازوکارهای موجود و راه های بهینه ساز را از معیارهای مهم داوری این بخش اعلام کردند.

برگزیدگان بخش اقدام پژوهی

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان اظهار کرد: هیأت داوران بخش اقدام پژوهی متشکل از مهناز عرب، شمسی نامی و فریبا فروزانفر از میان 25 اثر راه یافته به مرحله داوری اثر الهه حسنی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون ایوانکی را با عنوان چگونه می توانم بددهنی و فحاشی اعضای نوجوان پسر مرکز ایوانکی را کاهش دهم؟ حائز رتبه نخست دانست.

خدابخشی اضافه نمود: هیأت داوران این بخش با اذعان به ارزش علمی تمامی آثار و اقدام ارزنده مربیان در حل مسایل حرفه ای و پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی مراکز کانون تشخیص درست مساله تحقیق، تبیین روشن و واضح مسأله تحقیق، تجزیه و تحلیل مناسب، ارائه راه کارهای مناسب عملیاتی و کاربردی و پیوند با فعالیت های فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان را از معیارهای داوری آثار این بخش عنوان نموده اند.

وی اعلام کرد: داوران این بخش همچنین در بیانیه ای برای اثربخشی و ارتقای سطح کیفی آثار رعایت مراحل اقدام پژوهی در ارائه گزارش، توجه بیش تر به جمع آوری اطلاعات دقیق و اجتناب از نظرها و تجربه های شخصی، ارائه راهکارها بر اساس مطالعه و آنالیز، پرهیز از انتخاب موضوع های تکراری و کلیشه ای و مشارکتی بودن پژوهش در عمل را پیشنهاد نموده اند.

برگزیدگان بخش پژوهش اعضای کانون

خدابخشی گفت: هیأت داوران این بخش متشکل از پروانه کیانیان، جاوید سرایی و بهمن کاظمی از میان 54 اثر راه یافته به مرحله نهایی چهار اثر ازجمله اثر پژوهشی امید دربانیان عضو مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون دامغان با عنوان راهکارهای افزایش فروش شیرینی سنتی دامغان را بدون رتبه بندی به عنوان برگزیده معرفی کرد.

مدیرکل کانون پرورشی سمنان ادامه داد: معیارهای اصلی داوران در تخصیص امتیازها و انتخاب نفرات برگزیده براساس شاخصه هایی مانند درک درست از مفهوم پژوهش به عنوان یک فرآیند پیوسته، همخوانی موضوع پژوهش با دغدغه پژوهشگر، توجه به پرسش پژوهش و مناسبت آن با گروه سنی پژوهشگر، خلاقیت در انتخاب ایده اولیه و حفظ نگاه ایده مدار در طول فرآیند پژوهش و روشمندی در جریان پژوهش، نگارش، رعایت شیوه علمی و دقت در تبیین پیشینه بوده است.

وی اضافه نمود: داوران این بخش توجه بیشتر به نکاتی مانند درک درست از پژوهش و نگاه پژوهشی به موضوع، نقش هدایت گری و تسهیل گری مربی، توجه به اخلاق پژوهشی، امانت داری و استفاده درست از منابع و دقت در ارجاع های درون متنی، تناسب پرسش های پژوهش با گروه سنی پژوهش گران و استقلال نظر با وجود هدایت مربیان و انسجام در تنظیم و رعایت شیوه نگارش متن علمی را به نوجوانان پیشنهاد می نمایند.

برگزیدگان بخش استانی

خدابخشی همچنین اظهار کرد: از مجموع آثار پژوهشی رسیده به دبیرخانه کانون استان سمنان، اثر متین شادکام عضو نوجوان مجتمع فرهنگی هنری کانون سمنان با عنوان سمنان، کهن دیار دست ساخته ها و دست یافته ها، اثر امیرحسین رستمیان عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون سمنان با عنوان دستگاه چشمک زن و اثر تینا صیفی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون سمنان با عنوان حبه شگفت انگیز برگزیده مرحله استانی معرفی گردید.

وی یادآور شد: در بخش اقدام پژوهی مربیان، آثار مینا تبیانیان؛ مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون شهمیرزاد با عنوان راه کارهایی برای افزایش علاقه و دقت اعضا به مطالعه و خدیجه حمزه؛ مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون سرخه با عنوان بهبود روابط مثبت اعضای پسر نوجوان مرکز با استفاده از الگوی نیمه ساختار مهربانی رتبه استانی را کسب کرد.

مدیرکل کانون پرورشی سمنان در خاتمه گفت: در بخش ارائه مقاله پژوهشی نیز اثر معصومه ابراهیمی با عنوان گونه شناسی هنجارگریزی نوجوانان در شبکه های اجتماعی در برابر ارزش های خانواده برگزیده استانی شناخته شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1602

به "کتاب نویسندگان کانون پرورشی سمنان رتبه دوم کشوری را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب نویسندگان کانون پرورشی سمنان رتبه دوم کشوری را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید