ژاپن می تواند بین ایران و امریکا ایفای نقش کند

به گزارش بیباپ، سخنگوی ارشد دولت ژاپن با اشاره به روابط بسیار قدیمی و محبت آمیز سنتی این کشور با ایران و همچنین روابط خوبش با امریکا، به توان ژاپن برای ایفای نقش میان این دو کشور تاکید نمود.

ژاپن می تواند بین ایران و امریکا ایفای نقش کند

یوشیهیدا سوگا در گفت وگو با خبرنگاران که شبکه خبری ان اچ کی به تنش هایی که در منطقه خاورمیانه به وجود آمده اشاره نمود و گفت که ا به خاطر روابط محبت آمیز سنتی که با ایران داریم برای پیشبرد صلح و ثبات این منطقه کوشش خواهیم کرد.

سوگا به بعضی از گزارش های رسانه ای مبنی بر احتمال سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران در آینده و سفر جاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به توکیو اشاره نمود و شرح داد: همه اخبار رسانه ها را نمی توان مورد تائید قرار داد.

خبرنگاران از سخنگوی ارشد دولت ژاپن سوال کردند که به رغم تکذیب خبر سفر آبه به ایران آیا این موضوع در دستور کار گفت و گوهای نخست وزیر ژاپن با ترامپ قرار گرفته است که او در پاسخ گفت که طرح مسائل به وسعت موضوع های مورد بحث طرفین بستگی دارد.

پیشتر شبکه خبری ان اچ کی گزارش داد که نخست وزیر ژاپن میخواهد در آینده در پاسخ به دعوت قبلی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به تهران سفر کند و این موضوع یکی از مسائل مورد رایزنی وی با ترامپ خواهد بود.

سخنگوی دولت ژاپن همچنین گفت که توکیو امیدوار است نقشی بسیار برجسته در پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه داشته باشد. به هر صورت ژاپن با دو کشور ایران و آمریکا روابط خوبی دارد و می تواند ایفای نقش کند.

بر این اساس روزنامه ژاپن تودی نیز نوشت که در جریان سفر اخیر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به ژاپن او تاکید نمود که تهران به رغم کارشکنی های آمریکا و خروج غیرقانونی این کشور از برجام به توافق هسته ای سال 2015 میلادی پایبند بوده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 223

به "ژاپن می تواند بین ایران و امریکا ایفای نقش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن می تواند بین ایران و امریکا ایفای نقش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید