پاسداشت آثار تاریخی پس از پیروزی انقلاب بیشتر مورد توجه قرار گرفت

به گزارش بیباپ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پاسداشت آثار تاریخی پس از پیروزی انقلاب بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

پاسداشت آثار تاریخی پس از پیروزی انقلاب بیشتر مورد توجه قرار گرفت

جریان چیست؟

حسین اربابی، مدیرعامل کانون دنیاگردی ایران گفت: در دوران رژیم پهلوی همه مردم طالب استقلال بودند بویژه در حوزه های فرهنگی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تولیدات فرهنگی توجه بیشتری شد. فرهنگ ایرانی به قدری غنی است که دیگر نیازی به فرهنگ های غربی نیست، اما پیش از این کمتر به شناسایی و معرفی آن ها پرداخته شده بود و عمدتا در مباحث فرهنگی آن قدر که واردات داشتیم به حوزه های درونی خود توجه نداشتیم.

او اضافه کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگی این بود که بیشتر به داشته های خود توجه کردیم و دیدیم که با داشته های خود هیچ نیازی به غرب نداریم. شناساندن و معرفی میراث فرهنگی در وهله اول به ایرانیان و در مرحله بعدی به دنیا بیشترین فعالیت این بخش بوده است.

اربابی بیان نمود: 24 ثبت دنیای داشتیم که گویای فرهنگ غنی ایران بوده است. از جنگل های هیرکانی که قدمت میلیون ها سال را دارد و آخرین ثبت ایران در یونسکو بوده است تا آثار باستانی که غیر از شاکله و بنای ساختمانی، پر از اتفاقات هویتی و فرهنگی بوده است. اتفاقات خوبی هم در حوزه بازسازی این آثار رخ داده است.

مدیرعامل کانون دنیاگردی ایران اظهار کرد: درحال حاضر بیش از دوهزار کارگاه کوچک و بزرگ خصوصی و دولتی به تولید صنایع دستی اختصاص دارد. 295 رشته صنایع دستی نیز در ایران وجود دارد که تا پیروزی انقلاب اسلامی تعداد کمی توسط مردم و دولت نگهداری و پاسداری می شد، اما امروز صنایع دستی ایران بالاترین ثبت دنیای روستاها و شهرها صنایع دستی را در دنیا دارد.

اربابی اضافه کرد: 14 شهر و روستای ایران ثبت دنیای صنایع دستی شده و با این ثبت ها از کشور چین نیز پیشی گرفتیم. احیای رشته های صنایع دستی بسیار سخت بود، اما با همت و تلاش توانستیم احیای برخی رشته ها را انجام دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1767

به "پاسداشت آثار تاریخی پس از پیروزی انقلاب بیشتر مورد توجه قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسداشت آثار تاریخی پس از پیروزی انقلاب بیشتر مورد توجه قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید