ویتامین C برای آکنه

به گزارش بیباپ، مصرف ویتامین C برای افرادی که با مشکل آکنه روبرو هستند می تواند بسیار مفید باشد. آکنه با آغاز دوران نوجوانی آغاز می گردد. ما همواره در پی کشف راهی برای داشتن پوستی نرم ، انعطاف پذیر و زیبا بوده ایم. این ها تبدیل به

ویتامین C برای آکنه

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

مصرف ویتامین C برای افرادی که با مشکل آکنه روبرو هستند می تواند بسیار مفید باشد. آکنه با آغاز دوران نوجوانی آغاز می گردد. ما همواره در پی کشف راهی برای داشتن پوستی نرم ، انعطاف پذیر و زیبا بوده ایم. این ها تبدیل به کلماتی شده است که صرفاً هنگام ورق زدن مجله های مد و زیبایی با آن ها روبرو می شویم. پژوهش های اجرا شده بر روی درمان آکنه نشان داده است که ویتامین C برای کنترل آکنه مفید است.

فواید ویتامین C برای کنترل آکنه

بهبود زخم هایی که باعث زشت شدن پوست می گردد.

ایجاد ایمنی در مقابل عفونت ها و مواد سمی; هنگامی که سموم بدن به طور مؤثر دفع نمی گردد، آکنه های شدید ایجاد می گردد.

پاکسازی لکه ها

یاری به کاهش قرمزی یا التهاب ایجاد شده در اثر درمان آکنه

یاری به پوست برای لایه برداری سلول های مرده

مرطوب سازی پوست های خشن ، خشک و پوسته پوسته شده

بهبود بافت پوست و افزایش درخشندگی پوست

پاکسازی عمیق پوست برای از بین بردن ناخالصی هایی که باعث ایجاد آکنه و دانه های سر سیاه و سر سفید می گردد.

ترمیم پوست و یاری به سلامت آن

متخصص پوست کرم های حاوی ویتامین C تجویز می نمایند و به یاری آن فراوری کلاژن را تحریک می نمایند که باعث افزایش کشش و استحکام پوست می گردد.

کنترل آثار پیری پوست مثل چین و چروک

درمان آکنه با ویتامین C

ممکن است بعضی افراد اظهار نمایند که آنالیز های اجرا شده در خصوص اثرات ویتامین C در درمان آکنه به قدر کافی قوی بوده است تا قدرت آن را تأیید کند ولی آنالیز های اجرا شده در خصوص سازگاری ویتامین C موجود در لوسیون های موضعیتی نه وضعیتی محفوظ از خطا است و نه می توان تأثیرگذاری آن را تضمین کرد; مگر اینکه این کرم ها به وسیله پزشک متخصص تجویز گردد. برترین راه برای درمان آکنه یا کاهش شدت آن استفاده از روش های طبیعی است. غذاهای حاوی ویتامین C بالا مصرف کنید ولی در مصرف آن ها اجتناب نکنید.

درست کردن فهرستی از مواد غذایی حاوی ویتامین C بالا می تواند ایده خوبی باشد. بدین ترتیب، می توانید تمرکز کنید و به اندازه مناسب از این مواد غذایی بهره ببرید. در این جا به بعضی منابع غنی از ویتامین C اشاره شده است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص بهبود بخش و پاک نماینده آکنه است. آلوئه ورا طعم تندی دارد. مصرف روزانه آلوئه ورا به صورت خام یا آب به صورت آبمیوه می تواند به بهبود بافت پوست و درخشندگی آن یاری کند.

میوه ها

مرکبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید و بعد از غذا پرتقال یا هندوانه میل کنید. گریپ فروت ، توت فرنگی و انبه هم منابع خوبی از ویتامین C است. مصرف آبلیمو با یک فنجان آب و یک قاشق چایخوری عسل می تواند به پاکسازی پوست یاری کند.

سبزیجات

مصرف کلم بروکلی ، گل کلم و کلم خام به خاطر دارا بودن ویتامین C بالا می تواند به سلامت پوست یاری کند. سعی کنید این سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید. پختن آن ها ممکن است باعث از بین رفتن مواد مغذی گردد.

برای برطرف مسائل پوستی ممکن است به متخصص پوست مراجعه کنید و پزشک پس از ارزیابی های لازم مکمل های ویتامین C تجویز کند. دوز روزانه ویتامین C باید بین 1000 تا 2000 میلی گرم باشد. از مصرف بیش از این اندازه خودداری کنید. مصرف بیش از حد ویتامین C ممکن است منجر به ایجاد اسهال و در نتیجه کم آبی بدن گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2139

به "ویتامین C برای آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین C برای آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید