وام های 7400 دلاری موسسات خصوصی اندونزی برای ازدواج با سود 2.2 درصد

به گزارش بیباپ، موسسات خصوصی اندونزی برای ازدواج وام های تا سقف 7400 دلاری با نرخ سود حداکثر 2.2 درصد پرداخت می نمایند.

وام های 7400 دلاری موسسات خصوصی اندونزی برای ازدواج با سود 2.2 درصد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از جاکارتا پست، آجنگ 25 ساله و نامزد 28 ساله اش، ادو یک سال گذشته را صرف پس انداز پول نموده اند تا بتوانند سال آینده ازدواج نمایند.

با بودجه ای تقریبا 100 میلیون روپیه ای (7 هزار و 400 دلاری)، عروسی آجنگ و ادو مانند اکثر عروسی هایی که در اندونزی برگزار می گردد، شامل 3 بخش خواهد بود: مراسم عقد نکاح اسلامی، یک مراسم سنتی به رسم منطقه جاوه و یک شام عروسی.

اما برخلاف اکثر عروسی هایی که در اندونزی برگزار می گردد، آنها خودشان هزینه های ازدواجشان را پرداخت می نمایند، نه پدر و مادرها.

متوسط هزینه ازدواج در اندونزی حدود 116 میلیون روپیه اندونزی است که تقریبا 3 برابر درآمد متوسط سالیانه یک شهروند عادی این کشور است. زوج های جوان تقریبا باید همین مبلغ را نیز برای اجاره یک خانه سه خوابه در حاشیه جاکارتا کنار بگذارند.

در این میان یک شرکت نوبنیان به نام ایندونوسا بارا سجاهترا پا پیش گذاشته و کوشش دارد در تامین هزینه های ازدواج به جوانان اندونزیایی یاری کند. این شرکت با مشارکت موسسات اقتصادی داخلی، اعتبار لازم برای خرید لوازم اولیه مورد احتیاج برای یک آغاز زندگی جدید را فراهم سازد تا به زوج های جوان در آغاز زندگی مشترک یاری کند.

این شرکت از مان تاسیس توانسته نظر 2 موسسه اقتصادی یعنی بی اف آی فایننس اندونزی و باتاویا پروسپریندوی اندونزی را برای این کار جلب نماید.

آبراهام ویکتور، موسس و مدیر این شرکت می گوید: ابتدا این یک تجربه شخصی بود... من فکر کردم چطور می توانم به ویژه با توجه به فرهنگ اسراف و تبذیر موجود در مراسمات عروسی اندونزی، هزینه ازدواجم را تامین کنم. آن زمان هنوز چنین راه حلی در بازار نبود.

فرض من این است که اکثر والدین یا خانواده ها در گذشته معمولا هزینه عروسی را پرداخت می کردند. اکنون اکثر جوانان طبقه کارگر باید خودشان خرج ازدواجشان را تامین نمایند.

شرکت بارا سجاهترا با یاری موسسات اقتصادی وام هایی 7 تا 100 میلیون روپیه ای به جوانان پرداخت می نماید که موعد بازپرداخت آنها از 6 ماه تا 5 سال می رسد. تا به امروز این شرکت 732 درخواست برای اعطای وام هایی به طور متوسط به مبلغ 50 میلیون روپیه دریافت نموده است. بارا سجاهترا میخواهد وام های 300 میلیون روپیه ای نیز پرداخت نماید. آبراهام می گوید، بهره وام های ازدواج ماهی 0.9 تا 2.2 درصد است.

لیدیا تریانا، کارشناس جمعیت و استاد دپارتمان جامع شناسی دانشگاه اندونزی می گوید: بالا رفتن استاندارهای مراسمات عروسی در شهرهای بزرگ اندونزی و افزایش هزینه ها، اکثر زوج های جوان را به سمت راه های تامین اقتصادی جایگزین سوق داده است.

وی اضافه کرد، مراسم های عروسی به نشانه ای از پرستیژ یا موقعیت اجتماعی تبدیل شده و جوانان را تحت فشار قرار داده است. بعضی افراد این سبک زندگی را می خواهند اما هنوز ظرفیت اقتصادی کافی را ندارند. به همین جهت اقدام به دریافت وام می نمایند.

بر اساس برآوردهای اجرا شده، 42 میلیون اندونزی در رده سنی 25 تا 34 سال قرار دارند که سن معمول ازدواج در این کشور به شمار می رود و بیش از 120 میلیون نفر در حال حاضر زیر 25 سال هستند. از این رو، انتظار می رود صنعت ازدواج در این کشور مسلمان در طی 20 سال آینده از رونق خوبی برخوردار باشد.

24

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 441

به "وام های 7400 دلاری موسسات خصوصی اندونزی برای ازدواج با سود 2.2 درصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام های 7400 دلاری موسسات خصوصی اندونزی برای ازدواج با سود 2.2 درصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید