نیسان قشقایی 2021 با ظاهری اسپرت تر رونمایی شد

به گزارش بیباپ، نیسان قشقایی 2021 با طراحی به روز شده، کابین جادارتر و سیستم بهبودیافته اطلاع رسانی و سرگرمی رونمایی شد.

نیسان قشقایی 2021 با ظاهری اسپرت تر رونمایی شد

نیسان قشقایی (Nissan Qashqai) جدید که در آمریکا با نام روگ اسپرت (Rogue Sport) شناخته می شود، طراحی مدرن تری پیدا کرده و همان چراغ هایی است که قبلا از این هم در تصاویر پیش نمایش دیده شده بود و از یک طراحی شکسته بهره می برند. چراغ های جلوی خودرو از شبکه تمام LED بهره می برد که بسته به شرایط جاده نور خودرو را تنظیم می کند.

بدنه هم نسبت به مدل های قبلی دارای لبه های تیز بیشتری است و ابعاد بزرگتری هم دارد به طوری که 35 میلی متر کشیده تر، 32 میلی متر عریض تر و 25 میلی متر بلندتر است. علاوه بر بزرگتر شدن بدنه، چرخ های 20 اینچی هم به صورت اختکمک برای این کراس اوور جدید نیسان دردسترس خواهد بود که در صورت انتخاب یک سیستم انتقال قدرت مک فرسون (MacPherson) امکان رانندگی نرم تر را فراهم می کند. این خودرو همچنین در 5 ترکیب رنگی برای مشتریان عرضه می شود.

درون خودرو جای پای عقب 28 میلی متر افزایش یافته و همچنین فضای بیشتری بین صندلی راننده و سرنشین جلو وجو دارد و سقف هم 15 میلی متر بالاتر قرار گرفته است. فصای بار هم در نیسان قشقایی 2021 افزایش یافته و 50 لیتر گنجایش بیشتری دارد که به لطف پایین تر رفتن کف صندوق عقب و به روزرسانی سیستم تعلیق عقب ممکن شده است.

فضای داخلی فراتر از ظرفیت بیشتر، دارای سطوح لمسی بهتر و نرم تری هم هست و صفحه تعویض دنده مطلوب تری دارد. در داشبورد این خودرو یک نمایشگر 12.3 اینچی برای راننده جای گرفته و سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی خودرو هم در نسخه استاندارد دارای یک نمایشگر 9 اینچی است که از اندروید اتو و کارپلی اپل پشتیبانی می کند و با هزینه بیشتر به 10.8 اینچ ارتقا می یابد. نیسان قشقایی 2021 همچنین از سیستم کمک رانندگی ProPilot و ایمنی بیشتر بهره می برد.

گزینه های زیادی برای نوع پیشرانه در دسترس نیست و نسخه دیزلی وجود ندارد. نیسان قشقایی جدید دارای یک موتور نیمه هیبریدی 1.3 لیتری توربوشارژر بنزینی است که 138 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در نسخه قدرتمندتر 156 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد. در هر دو مورد نیرو از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های جلو هدایت می شود.

در مدل تغییر پیوسته قدرت (CVT) با دنده اتوماتیک امکان انتخاب بین نسخه های چرخ جلو متحرک و چهار چرخ متحرک وجود دارد. این نسخه ها مجهز به سیستم ایکس ترونیک (Xtronic) هستند که از موتور 1.3 لیتری با 156 اسب بخار استفاده می کند اما گشتاور آن 170 نیوتن متر است.

نسخه الکتریکی خودرو هم شامل سیستم ای-پاور (e-Power) می شود که نسخه به روزشده سیستمی است که پیش از این در نیسان نوت (Nissan Note) ژاپن نصب شده بود. این نسخه از یک موتور 1.2 لیتری به موتور 1.5 لیتری تغییر می کند تا بتواند در مجموع 187 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این خودرو از موتور احتراقی تنها برای تولید برق استفاده می شود زیرا چرخ ها توسط موتور الکتریکی به گردش درمی آیند و این خودرو مانند خودروی لیف (Leaf) تنها دارای یک پدال است. اما نکته منفی آن است که سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) ندارد.

با وجود افزایش اندازه نیسان قشقایی 2021 پلتفرم CMF-C به مهندسان امکان داده تا وزن خودرو را در بخش های لازم کاهش دهند. برای نمونه در عقب با بهره گیری از یک ماده کامپوزیتی 2.6 کیلوگرم سبک تر است و استفاده از آلومینیوم در درها، گلگیرهای جلو و کاپوت هم باعث کاهش 21 کیلوگرم شده است و بدین ترتیب قشقایی جدید در مجموع 60 کیلوگرم سبک تر و 41 درصد مقاوم تر است قبل است.

به گفته نیسان، فروش این شاسی بلند جمع وجور امسال از اروپا آغاز می شود و عرضه آن با نام روگ اسپرت در آمریکا هم در آینده اعلام خواهد شد. باید دید رونمایی از نیسان قشقایی 2021 چقدر می تواند به بهبود فروش این شرکت ژاپنی کمک کند.

عکس کاور: نیسان قشقایی 2021

Credit: Nissan

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1811

به "نیسان قشقایی 2021 با ظاهری اسپرت تر رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان قشقایی 2021 با ظاهری اسپرت تر رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید