نیروگاه مفتح با فیلتراسیون دودکش ها مشکل آلایندگی را حل نماید

به گزارش بیباپ، خبرنگاران/همدان مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مصرف گاز نیروگاه مفتح همدان به صفر رسیده است، گفت: امکان تأمین گاز در ماه های پیک مصرف وجود ندارد اما نیروگاه می تواند با استفاده از فیلتراسیون دودکش ها مشکل آلایندگی را حل نماید.

نیروگاه مفتح با فیلتراسیون دودکش ها مشکل آلایندگی را حل نماید

عبدالله فیاض در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در فصل زمستان که با برودت هوا روبرو هستیم، برای جلوگیری از اُفت فشار گازخانگی، مصارف نیروگاه ها، کارخانجات سیمان و صنایع فولاد در سطح کشور محدود می گردد.

وی با بیان اینکه هر ساله چهار ماه فصل سرد احتمال اعمال این محدودیت ها وجود دارد، توضیح داد: به نیروگاه ها اعلام شده که چهار ماه آذر، دی، بهمن و اسفند احتمال اعمال محدودیت وجود دارد و سوخت دوم برای خود فراهم نمایند که مسئله ای پیش نیاید.

فیاض درباره آلودی هوای ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه ها، اضافه کرد: با پیگیری های لازم اجرا شده در صورتی که اُفت فشار در خطوط انتقال گاز به وجود نیاید، سهمیه نیروگاه ها داده خواهد شد ضمن اینکه به نیروگاه پیشنهاد شده برای حل مشکل آلودگی می تواند از فیلتراسیون استفاده کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اعلام کرد: امکان تأمین گاز برای نیروگاه در ماه های پیک مصرف گاز وجود ندارد اما نیروگاه می تواند با استفاده از فیلتراسیون دودکش ها مشکل آلایندگی را حل نماید.

وی با اشاره به اینکه معمولاً تا 15 اسفند این مشکل در استان وجود دارد، یادآور شد: در صورتی که برودت هوا به حدی نباشد که مصرف گاز بالا برود میزان گاز مورد احتیاج نیروگاه به صورت هفتگی و روزانه تأمین خواهد شد.

فیاض با بیان اینکه نیروگاه همدان شش میلیون مترمکعب طی 24 ساعت گاز مصرف می نماید، ادامه داد: تعهد شرکت گاز تأمین 1.1 میلیون مترمکعب گاز در سال برای نیروگاه است که تا به امروز حدود 60 درصد از این تعهد اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط مصرف کل استان طی 24 ساعت 13.5 میلیون مترمکعب بوده است، اعلام کرد: طی 10 روز گذشته متوسط مصرف گاز استان در 24 ساعت 13.5 میلیون مترمکعب بوده است که نیمی از این مصرف به نیروگاه اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1664

به "نیروگاه مفتح با فیلتراسیون دودکش ها مشکل آلایندگی را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه مفتح با فیلتراسیون دودکش ها مشکل آلایندگی را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید