تور مکزیک: نکاتی که برای سفر به مکزیک باید بدانید

به گزارش بیباپ، نکات سفر به مکزیک

مکزیک کشوری تاریخی با جاذبه های گردشگری عالی ست؛ سواحلی با ماسه های سفید، آب شفاف و زلال و آب و هوای آفتابی خیلی ها را به این کشور می کشاند. با اینکه برخی ها فکر می نمایند مکزیک مقصدی خطرناک برای سفر است اما برخلاف گزارشاتی که در روزنامه ها منتشر می گردد این کشور می تواند جای امنی برای سفر باشد فقط کافیست اطلاعات و نکات سفر به مکزیک را بدانید تا یک تعطیلات رویایی در انتظارتان باشد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با نکات سفر به مکزیک آشنا شوید.

تور مکزیک: نکاتی که برای سفر به مکزیک باید بدانید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در روز از حمل و نقل عمومی و در شب از حمل و نقل خصوصی بهره ببرید

در مکزیکو ستی، سیستم حمل و نقل عمومی شلوغ اما ارزان است. تا می توانید از آن بهره ببرید تا مرکز مکزیک را بهتر کشف کنید. در مترو برای خانوم ها و بچه ها کوپه هایی جدا در نظر گرفته شده و می توانید در آن ها سفر راحتی داشته باشید. با این حال شب ها مخصوصا اگر تنها هستید از تاکسی بهره ببرید و سعی کنید تاکسی ها را به جای اینکه در خیابان کرایه کنید از جاهایی مثل sitios بگیرید. حتما مطمئن شوید که تاکسی مجهز به تاکسی متر است تا هزینه های بی مورد پرداخت نکنید.

کمی اسپانیایی یاد بگیرید

برای سفر به مکزیک یاد گرفتن کمی زبان اسپانیایی می تواند خیلی به درد به دردتان بخورد. در مکزیک افراد کمی را پیدا می کنید که به زبان انگلیسی حرف بزنند برای همین اگر جملات پرکاربرد اسپانیایی را یاد بگیرید سفر لذت بخش تری خواهید داشت.

از نواحی خطرناک دور شوید

در تعدادی از مقالاتی که درباره مکزیک نوشته می گردد درباره برخی از نواحی خطرناک مکزیک مثل تپیتو چنان با آب و تاب حرف زده می گردد که تعدادی از گردشگران دوست دارند از آن ها تماشا نمایند اما مکزیک منطقه ها خطرناکی دارد که نباید به آن ها نزدیک شوید. بیشتر در خیابان های مرکزی باشید و از جاذبه های معروف اطراف لذت ببرید.

وسایل باارزش خود را پنهان کنید

همراه خود وسایلی نداشته باشید که هدف جیب بران قرار بگیرید. سعی کنید حدالامکان همراه خودتان هیچ جواهری نداشته باشید مخصوصا گوشواره ای که برق بزند و یا ساعتی که طرح های مشخصی داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید دوربین عکاسی است؛ به جای اینکه آن را دور گردن تان بیندازید درون کیف بگذارید تا نگاه کسی متوجه آن نگردد. کیف پول خود را در جیب تان نگذارید چون سارقان به راحتی می توانند آن ها پیدا نمایند.

شماره تلفن های ضروری را بدانید

یک نکته مهم برای سفر به همه کشورهای خارجی این است که فهرستی از شماره تلفن های اضطراری تهیه کنید هم بر روی تلفن همراه و هم روی تکه ای کاغذ. در مکزیکو سیتی شماره پلیس: 911 و شماره آتش نشانی: 066 یا 080 است، حتما می دانید که بعد از گرفتن این شماره ها باید بتوانید کمی اسپانیایی حرف بزنید. در این فهرست حتما شماره تلفن سفارت کشور خود و شماره های تماس خودتان را هم وارد کنید.

اگر اتفاقی افتاد نجنگید!

اگر بدشانس بودید و گرفتار جیب برها شدید سعی کنید اصلا هیچ مقاومتی از خود نشان ندهید چون در این صورت جیب برها ممکن است از سلاح خود استفاده نمایند.

کپی مدارک مهم (نه اصل آن ها) را همراه داشته باشید

اینکه در سفر به هر کشوری از مدارک مهم مثل پاسپورت یا ویزا کپی بگیرید ایده مناسبی است. اگر در طول گردش از شهر، اصل پاسپورت و ویزا را به هماره خود ببرید در صورت گم شدن سفرتان با مسائل جدی روبرو می گردد. اگر کسی خواست مدارک اصلی تان را ببیند کپی را به آن ها نشان دهید و بگویید که اصل مدارک در هتل است.

حواستان به آب آشامیدنی و غذا باشد

بگذارید کمی از نکات امنیتی فاصله بگیریم و به سراغ نکاتی درباره غذا برویم. مکزیک به داشتن غذاهای خیابانی خوشمزه معروف است اما گاهی باید در خوردن این غذاها دقت کنید. برای اینکه با خوردن این غذاها دچار سوء هاضمه نشوید حتما به سراغ غرفه هایی بروید که شلوغ هستند و بیشتر افراد محلی به آن ها رفت و آمد دارند. حواستان باشد که آب شیر، آشامیدنی نیست و با خوردن آن بیمار می شوید.

34 جاذبه مکزیک در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است

بدون شک چچن ایتزا مهمترین جاذبه مکزیک در فهرست میراث جهانی یونسکو است اما تعداد جاذبه های مهم این کشور خیلی زیاد است و همه آن ها هم لزوما باستانی نیستند. یکی دیگر از جاذبه های جالب توجه مکزیک حفاظتگاه پروانه هاست که هر سال در فصل زمستان میلیون ها پروانه در آنجا جمع می شوند.

غذاهای مکزیک فقط در تاکو خلاصه نمی گردد

با اینکه تاکو غذای خوشمزه ای است اما غذا خوردن خود را فقط محدود به آن نکنید و غذاهای دیگری مثل تورتا و تامال را هم امتحان کنید. هر ناحیه ای از مکزیک غذاهای محلی مخصوص خودش را دارد مثلا در استان یوکاتان بیشتر غذاها از تمدن مایا تاثیر گرفته اند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2362

به "تور مکزیک: نکاتی که برای سفر به مکزیک باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: نکاتی که برای سفر به مکزیک باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید