نخست وزیر تایلند آزاد شد

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: منابع خبری تایلندی از آزادی نخست وزیر این کشور خبر دادند.

نخست وزیر تایلند آزاد شد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بی بی سی؛ یینگلاک شیناواترا نخست وزیر برکنار شده تایلند دو روز قبل از سوی شورای نظامی حاکم بر این کشور آزاد شد.

منابع خبری وابسته به شورای نظامی حاکم بر تایلند در این باره اعلام نمود: ما از نخست وزیر سابق تایلند خواستیم از فعالیت سیاسی دست بکشد و اگر نیازی به خروج از کشور داشته باشد می تواند در خواست خود را به شورای نظامی ارائه دهد تا مجوز لازم به این منظور به وی تحویل داده گردد.

لازم به ذکر است شیناواترا یکی از 150 شخصیت تایلندی است که بعد از کودتا در کشور تایلند از سوی مقامات نظامی کودتاچی در این کشور از بیم اعتراض ها دستگیر شدند وهم اکنون نیز گفته شده انتها وی در قبال سپردن تعهد مبنی بر نداشتن فعالیت سیاسی آزاد شده است.

براساس گزارش های رسیده از تایلند امروز هم اعتراض ها به کودتا برای سومین روز متوالی در بخش هایی از بانکوک پایتخت این کشور ادامه داشت، و مقامات نظامی کودتاچی شماری از معترضان را دستگیر کردند، حتی شورای عالی نظامی کودتا در تایلند با صدور بیانیه ای تجمع بیش از 5 نفر را ممنوع اعلام نموده است.

سخنگوی شورای نظامی کودتا در تایلند گفته است: از مردم می خواهیم در اعتراض های خیابانی شرکت نکنند، از این رو از استفاده گروه های مردمی برای حضور در خیابان ها بوسیله شبکه های اجتماعی هشدار می دهیم.

لازم به ذکر است ارتش تایلند تاکنون 12 مرتبه دست به کودتای نظامی در این کشور زده این کودتاها از زمان لغو حکومت مطلقه پادشاهی در این کشور شروع شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 545

به "نخست وزیر تایلند آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر تایلند آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید