نان ذرت با هات داگ؛ غذایی خوشمزه و فوری

به گزارش بیباپ، زندگی امروز- نان ذرت با هات داگ یک غذای خوشمزه و فوری است. برای درست کردن این غذا کافی است همه مواد خمیر را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس هات داگ را وسط نان ذرت قرار داده و در فر بپزید. هات داگ با نان ذرت را می توانید به اسم ناهار یا شام کنید.

نان ذرت با هات داگ؛ غذایی خوشمزه و فوری

100 گرم ذرت دارای 356 کالری انرژی می باشد که 4.7 گرم آن چربی می باشد. ذرت منبع غنی فیبر است و سرشار از ویتامین های A,B,C است. بخش عمده ذرت را مواد نشاسته ای، املاح معدنی، پتاسیم و کلسیم و آهن تشکیل می دهند.

وب سایت غذا لند: مصرف به میزان ذرت به هضم غذا یاری نموده و مانع از یبوست و بواسیر می گردد. بعلاوه فیبر موجود در این ماده غذایی به فراوری باکتری های مفید بدن یاری می نماید. ویتامین ب موجود در ذرت باعث رشد می گردد. تیامین ذرت به سلامتی اعصاب بدن یاری می نماید. بعلاوه به علت فولیک اسید موجود در آن،برای بدن بسیار مفید است که بنابراین برای خانم های باردار هم بسیار خوب است.

اگر دوست دارید وزن اضافه کنید می توانید ذرت را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. زیرا این ماده میزان زیادی کربوهیدرات و کالری دارد. ذرت خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 موجود در ذرت کلسترول خون را کاهش می دهد. و احتمال سکته و حمله قلبی را کاهش می دهد.

مواد لازم

آرد ذرت : 2 پیمانه

آرد گندم : 2 پیمانه

بیکینگ پودر : 2 قاشق چایخوری

جوش شیرین : 1/2 قاشق چایخوری

نمک : به میزان کافی

فلفل : به میزان کافی

تخم مرغ : 4 عدد

ماست :1 و 1/2 پیمانه

زعفران دم نموده :1-2 قاشق چایخوری

پنیر چدار رنده شده : 1/2 پیمانه

کره آب شده : 120 گرم

هات داگ : 5 عدد

مراحل پخت

1. فر را روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و کمی صبر کنید تا گرم گردد. یک کاغذ روغنی روی قالب بکشید و آن را چرب کنید.

2. مواد خشک یعنی آرد گندم ، آرد ذرت ، بیکینگ پودر ،جوش شیرین و نمک و فلفل را داخل کاسه بزرگی بریزید و با هم میکس کنید. پنیر چدار را هم رنده کنید و داخل کاسه بریزید.

3. در کاسه دیگری زعفران دم نموده را با ماست چکیده مخلوط کنید تا یکدست گردد. سپس ماست زعفرانی، تخم مرغ و کره آب شده را روی مواد خشک بریزید و قدری هم بزنید تا مایه یکدست گردد.

4. نصف کمتر خمیر نان ذرت را داخل قالب آماده شده بریزید و سطح آن را صاف کنید. حال، هات داگ ها را با کمی فاصله و به طور موازی روی خمیر بچینید. سپس بقیه خمیر را روی آنها بریزید و در قالب پخش کنید.

5. قالب را حدود 20 دقیقه در فر قرار دهید تا نان طلایی رنگ گردد. سپس آن را از فر خارج کنید. پس از کمی خنک شدن نان ذرت با هات داگ را از قالب خارج کنید. آن را به موازات 5 هات داگ برش بزنید (با 4 برش) و سپس هر قسمت را به دو یا سه قسمت کوچکتر تقسیم کنید و سرو نمایید.

منبع: زندگی روز
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2090

به "نان ذرت با هات داگ؛ غذایی خوشمزه و فوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نان ذرت با هات داگ؛ غذایی خوشمزه و فوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید