معرفی صندوق بیمه کشاورزان و عشایر نیازمند ابزارهای تبلیغاتی است

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، محمد رضا رستمی ظهرشنبه در دومین جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان پتانسیل هایی از جمله مسافت کوتاه با تهران و زیرساخت های توسعه ای دارد و انتظار می رود در بحث بیمه روستایی نمونه باشد، گفت: استان همدان با زیر پوشش قرار دادن 30درصد جامعه هدف در زمینه بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر رتبه هفتم کشور را دارد.

معرفی صندوق بیمه کشاورزان و عشایر نیازمند ابزارهای تبلیغاتی است

جهت دریافت مشاوره خدمات بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی با بیان اینکه استان همدان باید با کوشش بیشتر صندلی خود را ارتقا دهد، ادامه داد: بیمه چرخ نوینی برای توسعه انسان در بخش های روستایی و کشاورزی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به دو صورت انجام می گیرد، ادامه داد: روش نخست اینکه افراد احتیاجمند شناسایی و مورد مساعدت اجتماعی قرار می گیرند و دوم اینکه افراد احتیاجمند را مشارکت دهیم به این نحو که بخشی از حق بیمه را دولت و بخشی را خود افراد تقبل نمایند.

رستمی با تاکید بر اینکه زمان دریافت یاری و مستمری، هویت انسانی بیشتر پوشش داده می گردد، اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر مبتنی بر رویکرد مساعدت اجتماعی بنیان نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه 10 سال از عمر بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر می گذرد، مطرح کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در این مدت توانسته یک میلیون و 350 هزار نفر را زیر پوشش قرار دهد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با تاکید بر اینکه شش میلیون خانوار روستایی و عشایر در کشور زندگی می نماید، بیان نمود: مقرر بود براساس زیر ساخت ها در مدت دو سال تمام شش میلیون خانوار جامعه هدف زیر پوشش صندوق یمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر قرار گیرند که این مسئله اتفاق نیفتاد.

محمدرضا رستمی دلیل اصلی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار ندریافت جامعه هدف را اختیاری بودن مطرح کرد و اضافه کرد: در صندوق های بیمه دیگر چهارچوب ها معین است اما در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر عضویت اختیاری است و این مسئله کار را سخت نموده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای فرهنگ سازی احتیاجمند استفاده از ابزاری هایی مانند صدا و سیما و غیره هستیم تا افراد را متقاعد کنیم، بیان نمود: افراد جامعه هدف در روستا ها پراکنده هستند و این فرایند کار را سخت می نماید.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به اینکه صدا و سیما و رادیو تلویزیون ابزار تبلیغی گرانی است و باید ابزارهای دیگر را استفاده کنیم، اضافه کرد: در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر یکسری طبقات در نظر گرفته و مجموع درآمد سالیانه فرض شده است که 15 درصد باید به بیمه پرداخت گردد که در این راستا پنج درصد را فرد و 10 درصد را دولت پرداخت می نماید.

محمدرضا رستمی با بیان اینکه این رویکرد باعث شده دولت توجه ویژه داشته باشد و علارغم اینکه شرایط بودجه کشور در سال گذشته و سال جاری مناسب نبود اما منابع اقتصادی صندوق را پرداخت کرد، ادامه داد: بستری مهیا شده که به روستاییان و عشایر خدمات پرداخت گردد.

وی جای سخت کار را معرفی صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر مطرح کرد و با اشاره به اینکه این صندوق در بسیاری از مکان ها و روستاها ناشناخته است، بیان نمود: در حد توان کوشش نموده ایم و خواهیم کرد تا صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر را معرفی کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه فرمانداران، بخشداران و دهیاران در معرفی صندوق تاثیر زیادی دارند و پاشنه آشیل صندوق در معرفی هستند، مطرح کرد: سال گذشته در استان همدان 14 هزار و 50 نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دریافتد که در این راستا استان همدان رتبه سوم را کسب کرد.

رستمی با بیان اینکه حرکتی است که باید دست به دست هم بدهیم و کار را جلو ببریم، ادامه داد: هیچ مسئله ای برای اعطای مجوز برای ایجاد صندوق در بخش های مختلف وجود ندارد.

وی با بیان اینکه می خواهیم مجوز کارگزاری بیمه صندوق اجتماعی را به افراد حقیقی دهیم چراکه انگیزه اقتصادی در اینجا بیشتر است، مطرح کرد: اگر تمام پنج درصد را خود فرد دریافت کند انگیزه بیشتری برای کار دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه با توجه به اینکه در شهر های زیر 20 هزار نفر مشاغل فصلی است و عده ای بخشی از فصول را کشاورزی و فصول بعدی را به مشاغل دیگر مشغول هستند پس تصمیم بر این شد که شهر های زیر 20 هزار نفر نیز زیر پوشش بیمه کشاورزان قرار گیرد، ادامه داد: درخصوص روستا گردشگری که موضوع خوردرو مطرح شد آمادگی همه نوع همکاری را داریم.

محمدرضا رستمی با بیان اینکه برای گسترش پوشش بیمه در استان ها از هیچ یاریی دریغ نمی کنیم، مطرح کرد: درخصوص منابع بانکی و مساعدت ها هیچ مسئله ای وجود ندارد و موضوع درمان روستاییان نیز مطرح است.

وی با بیان اینکه در آیین نامه این گونه است که باید خشکسالی پیش بینی گردد و حق بیمه سهم دولت را پرداخت کند، ادامه داد: طرحی درخصوص بازنشستگی پیش از موعد روستاییان سن بالا و عضو صندوق مطرح شده که این موضوع بار اقتصادی را تحمیل می نماید و باید وجوه درآمدی نیز دیده گردد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه در برنامه ششم سه موضوع خاص آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی را داریم، بیان نمود: نظران را مطرح نموده ایم و منابع اقتصادی مورد احتیاج به مجلس داده شده و منتظر پاسخ مجلس هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 831

به "معرفی صندوق بیمه کشاورزان و عشایر نیازمند ابزارهای تبلیغاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی صندوق بیمه کشاورزان و عشایر نیازمند ابزارهای تبلیغاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید