مازراتی از خودروی تبدیل شونده سیلو MC20 رونمایی کرد
به گزارش بیباپ، مازراتی از خودروی نو MC20 سیلو که در حقیقت نسخه اسپایدر و سقف تاشوی MC20 محسوب می گردد، رونمایی کرد.
ام20 سیلو (MC20 Cielo) همچون نسل قبلی خود با موتور شش سیلندر V6 نتونو (Nettuno) عرضه می گردد و وزن آن تنها 65 کیلوگرم بیشتر از مدل کوپه است که خودش هم یک پیشرفت نسبت به مدل پایه به شمار می رود. شاسی فیبر کربنی هم مشابه همان استایل بدنه نسخه های موجود است.
مازراتی در MC20 سیلو به عنوان نسخه تبدیل شونده (Convertible) یا کانورتیبل MC20 یک پنجره الکتروکرومیک نصب نموده است که با فشار یک دکمه روی کنسول مرکزی، از شفاف به مات تبدیل می گردد. در عین حال سقف آن برداشته هم می گردد و همچنان درهای پروانه ای آن هم رو به بالا باز می شوند.
به گفته این کمپانی ایتالیایی، درهای پروانه ای تنها عنصر فراتر از احتیاج در طراحی این خودرو هستند زیرا فقط بر عملکرد تمرکز نمی نمایند، بلکه در ظاهر خودرو هم نقش دارند. این شرکت می خواهد متفاوت باشد و عقیده دارد که مکانیسم باز شدن عمودی درها چیزی بیش از یک ویژگی چشم نواز است و هنگام پارک کردن در کنار یک سطح عمودی، از افتادن خط و خش روی درها جلوگیری می نماید.
روشنایی خوشه ابزار و واحد چندرسانه ای و بعلاوه روشنایی داخلی، بسته به شرایط سقف که می تواند پایین، شفاف یا مات باشد، تغییر می نماید. این سقف جمع شونده کریستال مایع پراکنده پلیمری (PDLC) را می توان تنها در 12 ثانیه باز و بسته کرد.
یکی دیگر از عناصر اصلی این خودرو رنگ است که از یک فلز سه لایه با نام آکوامارینا (Acquamarina) بهره می برد. مشتریان می توانند رنگ بندی تازه را به وسیله برنامه سفارشی سازی فوریسریه (Fuoriserie) این شرکت سفارش دهند. ایده اصلی استفاده از یک رنگ پایه خاکستری پاستلی است که روی آن یک تم آبی رنگین کمانی قرار می گیرد تا به تعامل رنگ با نور محیط یاری کند. با این حال، هنوز هم می توان رنگ کاملا دلخواه را سفارش داد.
مازراتی هنوز همه تعیینات MC20 Cielo را اعلام ننموده است، اما این اَبَرخودروی ایتالیایی قرار است موتوری مشابه همتای سقف ثابت خود داشته باشد. بنابراین یک موتور 3.0 لیتری دوقلوی توربو V6 که به عنوان یک موتور 100 درصد مازراتی توصیف شده است، با قدرت 621 اسب بخار (630 اسب بخار قدرت اسمی) و 730 نیوتن متر گشتاور قلب آن را تشکیل می دهد.
این پیشرانه تا حدودی از موتور V8 دوقلوی توربوشارژر فراری F154 و بعلاوه از موتور 690T آلفارومئو الهام گرفته است که حجمی مشابه دارد، اما این دو موتور تزریق دوگانه یا محفظه پیش سوز و شمع دوتایی ندارند.
جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته و دوکلاچه دارای دو دنده اُوِردرایو فراتر از 6 دنده استاندارد است و کسانی که با C8 کوروت رانندگی نموده اند، با وجود داشتن نرم افزار سفارشی سازی شده مازراتی، با این سیستم آشنایی دارند.
ارقام عملکردی خودرو هنوز فاش نشده است، اما به نظر نمی رسد کند باشد. به عنوان یک نشانه، MC20 می تواند در 2.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت آن هم 325 کیلومتر بر ساعت است. اما هنوز تعیین نیست که آیا 65 کیلوگرم اضافه در این نسخه تازه باعث 0.1 ثانیه افزایش در عدد شتاب صفر تا 100 کیلومتر خواهد شد یا خیر. آنچه می دانیم این است که حداکثر گشتاور این موتور بین 3000 تا 5500 دور در دقیقه ارائه می گردد.
تجهیزات استاندارد خودرو شامل سیستم های معمول و بعلاوه طیف گسترده ای از سیستم های ایمنی فعال، ازجمله ترمز اضطراری اتوماتیک، اطلاعات علائم هدایت و رانندگی و یک دوربین 360 درجه تازه است. هر سه ویژگی برای MC20 در مدل سال 2022 تازه هم وجود دارند. این فهرست بعلاوه شامل موارد رایجی مانند سنسورهای پارک، دوربین دید عقب یا نظارت بر نقاط کور هم می گردد.
قیمت این خودرو بعدا اعلام خواهد شد، اما غیر قابل انتظار نیست که از 212 هزار دلار که قیمت پایه MC20 است، بیشتر باشد.
عکس ها: مازراتی سیلو MC20
Credit: Maserati
منبع: Auto Evolution
منبع: دیجیکالا مگ