لزوم اقدام عاجل دولت و مجلس برای حل آلودگی هوا

به گزارش بیباپ، رئیس کمیته بودجه شورای شهر از مجلس و دولت خواست با برگزاری جلسه فوری، اقدامی عاجل برای کاهش آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها اتخاذ نمایند.

لزوم اقدام عاجل دولت و مجلس برای حل آلودگی هوا

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، مجید فراهانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به شرایط آلودگی هوای تهران گفت: هرساله هزاران ایرانی براثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و فقط طی هفته گذشته شاخص آلودگی هوا تهران در شرایط قرمز و بالای 140 بوده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز این شاخص بروی عدد 152 قرار گرفته است اضافه کرد: امروز و فردا احتمال رسیدن شاخص آلایندگی به 160 که شرایط بسیار ناسالم و خطرناک است، وجود دارد و نکته اینجاست که در شرایط فعلی آمارها نشان می دهد، در حال حاضر سوخت مازوت صنایع و نیروگاه های اطراف تهران از یکسو و گازوئیل کامیون و خودروهای دیزل فرسوده از سویی دیگر نزدیک به 60 درصد منبع آلودگی هوای تهران را تشکیل می دهند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه مازوت آلوده ترین سوخت فسیلی از نظر دی اکسید گوگرد و ذرات معلق است، گفت: مدیریت کاهش آلودگی هوا امروز نیازمند جلسات اضطراری و فوری در سطح دولت و مجلس است لذا به عنوان نماینده مردم تهران از این دو قوه مجریه و مقننه می خواهم با تشکیل جلسه فوری و تصمیم اقدامات عاجل از مرگ و میرهای این روزهای تهران و دیگر شهرها بر اثر آلودگی هوا بکاهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1676

به "لزوم اقدام عاجل دولت و مجلس برای حل آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اقدام عاجل دولت و مجلس برای حل آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید