قلعه اشتران جانی دوباره می گیرد

به گزارش بیباپ، قلعه اشتران که یکی از آثار فرهنگی، تاریخی شهرستان تویسرکان با قدمتی 224 ساله و به جا مانده از دوران قاجاریه است، مرمت و بازسازی می گردد.

قلعه اشتران جانی دوباره می گیرد

از وبلاگ فروشندگان دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش همشری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان، استان همدان از وجود سرمایه گذاری برای هتل شدن قلعه اشتران با هدف حفظ بنا و نگهداری از آن و برطرف مسائل و موانع پیش روی سرمایه گذار خصوصی مرمت این بنا اطلاع داد و اظهار کرد: گرچه احیای این قلعه 20 میلیارد تومان اعتبار می خواهد اما بی تردید مسائل موجود بر سر راه سرمایه گذار بازسازی قلعه اشتران حل شدنی است و ما تمام کوشش خود را برای برطرف موانع موجود به کار می گیریم تا این بنا زودتر مرمت و بازسازی گردد و به بهره برداری برسد.

اسحاق ترکاشوند با بیان این که روستای اشتران یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان تویسرکان است و قلعه اشتران در این روستا، زمینه گردشگری را مساعدتر نموده، گفت: قلعه تاریخی اشتران را می توان از ظرفیت های خوب گردشگری و جذب توریست در شهرستان به حساب آورد.

وی بیان نمود: قلعه اشتران میراثی 224 ساله از دوران قاجاریه است که مشرف به قلعه خانگرمز و در راستا جاده قدیمی همدان- تویسرکان واقع شده است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و وسعتش بی تردید یکی از قلعه های نادر در استان همدان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان یادآور شد: در 10 بهمن ماه سال 83 با پیگیری های مسئولان وقت آن موقع قلعه اشتران با شماره 11379 به عنوان یکی از آثار ملی کشورمان به ثبت رسید.

ترکاشوند با بیان این که قلعه اشتران مالکان شخصی دارد و مالکان آن از نوادگان حاج اردلان هستند، توضیح داد: هم اینک نیز امیر اردلان پیگیری های مربوط به قلعه را انجام می دهد و با توجه به این که این قلعه جزئی از میراث فرهنگی کشور محسوب می گردد، در سال گذشته 450 میلیون تومان از اعتبارات دولتی برای بازسازی بخشی از آن هزینه شد.

وی از وجود سرمایه گذاری برای هتل شدن قلعه اشتران با هدف حفظ بنا و نگهداری از آن اطلاع داد و افزود: در حال حاضر سرمایه گذار به دنبال دریافت تسهیلات است و استعلامات لازم برای سند قلعه هم از آنجا که موروثی به شمار می آید، در دست پیگیری است.

ترکاشوند در خاتمه اعلام نمود: حمایت از سرمایه گذار جزء برنامه های اصلی ما است و اگر این مهم محقق گردد، پس از هتل شدن قلعه، بی تردید این بنا از هتل عباسی اصفهان در جذب توریست پیروز تر و از مزیت های گردشگری غرب کشور خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 708

به "قلعه اشتران جانی دوباره می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه اشتران جانی دوباره می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید