غذاهای محلی استانبول: با بهترین غذاهای ترکیه آشنا شوید

به گزارش بیباپ، به طور قطع یکی از زیبا ترین و جذاب ترین بخش های سفر، آشنایی با فرهنگ و سنت های مخصوص به آن منطقه است. ترکیه یکی از همسایگان کشور ماست که به دلیل فاصله نزدیک، شباهت های زیادی با فرهنگ و آداب سنت ایرانی ها دارد. این کشور جدای از طبیعت زیبا و مکان های تاریخی باستانی، به دلیل سفره پر تنوع و طعم منحصر به فرد غذاهای ترکی خود نیز، نزد گردشگران به شهرت رسیده است. از این رو اگر قصد دارید به شهر استانبول بزرگ ترین شهر این کشور سفر کنید، به لیست غذاهای ترکیه احتیاج دارید زیرا؛ قرار است استفاده از فست فودهای بین المللی را کنار گذاشته و به دنبال رستوران هایی بروید که غذاهای محلی استانبولرا ارائه می دهند. در ادامه معروف ترین و بهترین غذاهای ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

غذاهای محلی استانبول: با بهترین غذاهای ترکیه آشنا شوید

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

بهترین غذاهای ترکیه: صبحانه، مهم ترین وعده غذایی

صبحانه های ترکی از شهرت فوق العاده ای برخوردارند. چراکه با ارائه غذاهای لذیذی چون بورک، پنیرهای تازه محلی، سوجوک، قطعات خیار و گوجه ، عسل و خامه شما را به وجد می آورند.

بهترین غذاهای ترکیه: نهار به سبک استانبولی ها

پس از صبحانه نوبت به نهار می رسد. توصیه می گردد نهار را با سفارش یک سینی پیش غذای کامل آغاز کنید. این سینی که به عنوان مزه در بین ترک ها شناخته می گردد شامل غذاهای محلی استانبول از جمله پوره فلفل و گوجه فرنگی (Ezme)، بادمجان کباب شده با ماست (Patlican Ezmesi)، بادمجان سرخ نموده همراه با سس گوجه فرنگی (SakSuKa)، بورانی ماست و نعناع (Haydari)، لقمه های اسلایس شده کنگر (Zeytinyagli Enginar) می گردد.

کباب تندوری (tandoori kabab)

در ادامه لیست غذاهای ترکیه سراغ بهترین گزینه ها برای نهار می رویم. برای نهار می توانید با امتحان کباب تندوری که از غذاهای محلی منطقه Kastamonu است به ضیافت خود ادامه دهید. در این سبک پخت، یک بره کامل را در تنور و بر روی آتش آویزان می نمایند و به گوشت فرصت می دهند به آرامی پخته گردد.

اسکندر کباب

اسکندر کباب از دیگر غذاهای معروف در بین گردشگرانی که استانبول را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند است. در اسکندر کباب به شما بشقابی حاوی ماست، ورقه های نازک گوشت که با چربی گوشت گاو و ادویه فراوان تهیه شده و همین طور چند تکه نان لواش و گوجه فرنگی ارائه می گردد.

مانتی

مانتی از دیگر غذاهایی است که می بایست حتما در طول سفر به استانبول باید آن را امتحان کنید. این غذا که متشکل از یک لایه خمیر توپر است به صورت داغ همراه با ماست و سیر سرو می گردد. محتویات داخلی این خمیر شامل گوشت گاو یا بره و یا حتی ماهی به همراه پیاز و ادویه فراوان است.

دسرهای ترکی

پس از اینکه در رابطه با نوع غذای اصلی تصمیم گرفتید و آن را میل کردید به طور حتم نوبت به دسر می رسد. دسرهای ترکی و به ویژه استانبولی از فوق العاده ترین شیرینی هایی خواهند بود که تا به حال چشیده اید. کونفه در این بین یک شیرینی سنتی است که با پنیر پخته می گردد. باقلوای استانبولی از دیگر دسرهای معروف این کشور است، که با خشک بار تازه و خوش عطر پخته می گردد. به طور کلی در طول سفر خود به استانبول وقت کافی برای بازدید از رستوران های خوب شهر و چشیدن مزه معروف ترین غذاهای ترکی را خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به صفحه مربوط به این مطلب در سایت سفرزون مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 582

به "غذاهای محلی استانبول: با بهترین غذاهای ترکیه آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "غذاهای محلی استانبول: با بهترین غذاهای ترکیه آشنا شوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی استانبول: با بهترین غذاهای ترکیه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید