طنین فریادهای شکنجه در ورودی جهنم روسیه!، عکس

به گزارش بیباپ، داستان چاه ابرژرف کولا، یا ورودی جهنم ، در نوع خود داستان جالب توجه و منحصر به فردی است که حفر آن اطلاعات ارزشمندی را در اختیار دانشمندان قرار داد.

طنین فریادهای شکنجه در ورودی جهنم روسیه!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جنگ سرد به نوعی فرصتی برای قدرت نمایی علمی، نظامی، فرهنگی و فناوری آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی بود و هر یک به نحوی می کوشیدند تا با روش های مختلف، از ارسال فضاپیما به مدار ماه تا ساخت بمب های قدرتمند، توانایی های خود را به رخ دیگری بکشند.

اما به ندرت می توان اثری از قدرت نمایی های آن دوره را یافت که به میزان حفر عمیق ترین چاله دست ساز انسان به وسیله شوروی، مرموز و مبهم باشد.

این چاله بزرگ که چاه ابرژرف کولا نامیده می گردد، یک چاله بسیار عمیق است که در شبه جزیره کولا در منطقه ها یخبندان شمال غرب روسیه و در نزدیکی مرز این کشور با شمال نروژ قرار داشت.

این چاله بسیار عمیق در حقیقت از حفره های متعددی تشکیل می شد که از یک سوراخ مرکزی منشعب می شدند. عمیق ترین این چاله ها که SG3 نام داشت، تا عمق 12263 متر پوسته زمین کنده شده بود و با وجود عمق حیرت آورش، قطر سوراخ آن به میزان یک بشقاب غذاخوری بود.

برای آنکه بتوانید درک کنید که عمق واقعی این چاله چقدر است، باید ارتفاع دو کوه اورست و فوجی یاما را برروی یکدیگر تصور کنید. این چاله حتی عمیق تر از عمیق ترین نقطه اقیانوس، یعنی گودال ماریانا است که عمق آن 11034 پائین تر از سطح دریاست.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2561

به "طنین فریادهای شکنجه در ورودی جهنم روسیه!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طنین فریادهای شکنجه در ورودی جهنم روسیه!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید