طرز تهیه سوپ سیب زمینی

به گزارش بیباپ، سوپ سیب زمینی ،یک سوپ رژیمی مخصوص فصل سرما برای کسانی که میخواهند چاق شوند....

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک ، بهتر است برای تهیه این سوپ از خامه ساده کم چرب بهره ببرید. در صورت تمایل میتوانید بجای کالباس از مرغ پخته خلال شده بهره ببرید. همچنین پنیر چدار را میتوانید بنابر سلیقه تان کمتر یا بیشتر کنید.

مواد لازم سوپ سیب زمینی

سیب زمینی عظیم5 عدد
شیر5 فنجان
آرد2 قاشق غذاخوری
خامه1 فنجان
پنیر چدار رنده شده1 فنجان
کالباس200 گرم
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

  1. سیب زمینی ها را درون قابلمه آب قرار دهید تا بپزند (داخل پوست سیب زمینی ها را با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید تا زودتر پخته شوند). پس از پخت سیب زمینی ها را پوست بکنید، سپس له کنید و بصورت پوره در اورید.
  2. قابلمه ای را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید ، آرد را درون قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی ارد گرفته گردد. سپس شیر را کم کم به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. 10 دقیقه با حرارت کم اجازه دهید بجوشند.
  3. پس از 10 دقیقه سیب زمینی پوره شده و نمک و فلفل را به مخلوط شیر و ارد اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. قابلمه را از روی حرارت بردارید. سپس پنیر چدار رنده شده را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید و بهم بزنید تا پنیر اب گردد. در اخر نیز خامه را اضافه نمائید.
  4. کالباس ها را خرد کنید. سپس در مقداری روغن تفت دهید تا برشته گردد ، سوپ سیب زمینی را در ظرف بریزید و روی ان را با کالباس های برشته ، مقداری پنیر چدار و … تزئین کنید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1406

به "طرز تهیه سوپ سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید