شکر باز هم نایاب شد؟

به گزارش بیباپ، شکر باز هم نایاب شد. این اتفاقی است که پس از انتشار گزارش وزارت صمت مبنی بر رکوردشکنی قیمت شکر در 9ماهه امسال رخ داد. در این بین، اما بنکداران می گویند که به رغم رشد 121 درصدی قیمت شکر از ابتدای سال تا کنون، مسئله ای در توزیع و عرضه این محصول وجود ندارد.

شکر باز هم نایاب شد؟

به گزارش تجارت نیوز، 15 بهمن ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بار دیگر مجوز افزایش قیمت شکر را صادر کرد. بدین ترتیب قیمت شکر در بنکداری ها تا 14 هزار و 800 تومان پیش رفت. مصرف کنندگان نیز برای خرید هر کیلوگرم باید مبالغی تا 22 هزار تومان هم بپردازند.

در حالی توزیع کنندگان شکر در نیمه زمستان بار دیگر مجوز افزایش قیمت را گرفتند که گزارش اخیر وزارت صمت نشان می دهد در 9ماهه ابتدایی امسال قیمت این محصول بیش از هر مواد خوراکی دیگر رشد داشته است. پس از این اتفاقات حالا بعضی از فروشگاه های سطح شهر از نبود شکر خبر می دهند و مصرف کنندگان هم در تامین آن با مشکل روبرو شده اند. آیا شکر بار دیگر در بازار نایاب شد؟

در این زمینه دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: شکر طی یک سال اخیر افزایش قیمت افسارگسیخته را تجربه کرد. در 15 فروردین که آغاز سال کاری بنکداران به شمار میرود، هر کیلوگرم شکر در عمده فروشی ها 6650 تومان قیمت داشت. این شکر با نرخ 8700 تومان به دست مصرف کننده می رسید.

قاسمعلی حسنی ادامه داد: 15 تیر قیمت بنکداری به 11 هزار و 500 تومان رسید و در شهریور ماه این نرخ تا 12 هزار و 500 تومان پیش رفت. این ها نرخ هایی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مصوب می نماید و بنکدار خودسرانه قیمت ها را بالا نمی برد. در پانزدهم ماه جاری سازمان حمایت بار دیگر مجوز افزایش قیمت را صادر کرد.

او اظهار کرد: قیمت های تازه 13 هزار و 500 به علاوه 9 درصد ارزش افزوده اعلام شد. بر این اساس قیمت تازه شکر در عمده فروشی ها و میادین میوه و تره بار به 14 هزار و 715 تومان رسید. این قیمت ها بدین معناست که قیمت شکر از ابتدای سال تا کنون بیش از 120 درصد رشد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2337

به "شکر باز هم نایاب شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکر باز هم نایاب شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید