جاذبه های شهرهای شمالی کانادا

به گزارش بیباپ، کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است که در شمال قاره آمریکا واقع شده است. این کشور دارای مناظر طبیعی زیبا و متنوعی است که از جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های آرام تا کوه‌های بلند و بیابان‌های وسیع را شامل می‌شود. شهرهای شمالی کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی منحصر به فردی هستند که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم برخی از برترین جاذبه‌های گردشگری شهرهای شمالی کانادا را معرفی کنیم.

جاذبه های شهرهای شمالی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ونکوور

ونکوور یکی از مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای غرب کانادا است که در استان بریتیش کلمبیا واقع شده و یکی از زیباترین شهرهای کانادا به شمار می‌آید. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است:

پارک استنلی: این پارک شهری وسیع که در مرکز شهر ونکوور واقع شده، دارای مناظر طبیعی زیبایی از جمله دریاچه، جنگل و کوه است. پارک استنلی محلی مناسب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و قایق‌رانی است.

باغ ونکوور: این باغ گیاه‌شناسی دارای مجموعه‌ای غنی از گیاهان محلی و خارجی است که در فضایی وسیع و سرسبز قرار گرفته‌اند. باغ ونکوور یکی از زیباترین و محبوب‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در سطح جهان به شمار می‌آید.

پل تعلیقی کاپیلانو: این پل تعلیقی زیبا که بر فراز تنگه بورارد ساخته شده، یکی از نمادهای شهر ونکوور است. منظرهٔ زیبای شهر و طبیعت اطراف را می‌توان از ارتفاع این پل تماشا کرد.

آکواریوم ونکوور: آکواریوم شهر ونکوور یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌های جهان است که دارای انواع موجودات دریایی از جمله ماهی‌ها، نهنگ‌ها و ... است. بازدید از این آکواریوم لذت‌بخش خواهد بود.

کوه گروس: این کوه که در نزدیکی شهر ونکوور قرار دارد، مکانی عالی برای کوهنوردی و تماشای مناظر طبیعی زیبا است. ارتفاع کوه گروس به 462 متر می‌رسد.

ادمونتون

ادمونتون پایتخت استان آلبرتا در غرب کانادا است. این شهر علاوه بر مراکز تجاری و اقتصادی متعدد، دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز هست:

وست ادمونتون مال: این مرکز خرید عظیم دارای بیش از 800 فروشگاه و رستوران است و یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید در شمال آمریکا به شمار می‌آید.

پارک ملی الک لوئیز: این پارک ملی زیبا در نزدیکی شهر ادمونتون واقع شده و دارای دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و جنگل‌های انبوهی است. الک لوئیز مکانی مناسب برای فعالیت‌هایی مانند ماهی‌گیری، قایق‌رانی، اسکی و پیاده‌روی است.

باغ‌وحش ادمونتون: باغ‌وحش ادمونتون دارای کلکسیونی غنی از حیوانات مختلف از جمله ببرها، خرس‌های قطبی و پلنگ‌ها است. این باغ‌وحش یکی از بهترین باغ‌وحش‌ها در کانادا به شمار می‌آید.

موزهٔ هنر ادمونتون: این موزهٔ هنر مجموعه‌ای غنی از آثار هنری و صنایع دستی کانادایی و بومی را در خود جای داده است. بازدید از این موزه برای علاقه‌مندان به هنر توصیه می‌شود.

ویکتوریا

ویکتوریا پایتخت استان بریتیش کلمبیا و یکی از زیباترین شهرهای کانادا است. این شهر ساحلی دارای مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های فراوان گردشگری است:

باغ بوتانیک بوت چارت: این باغ گیاه‌شناسی زیبا دارای انواع گل‌ها و گیاهان است. فضای سرسبز و آرام این باغ، آن را به یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های ویکتوریا تبدیل کرده است.

اقیانوس‌نگار شهر ویکتوریا: این مرکز علمی دارای بخش‌های مختلفی برای آشنایی با زیست‌بوم دریاها و اقیانوس‌ها است. آکواریوم آن نیز حاوی انواع موجودات دریایی می‌باشد.

پیاده‌روی در پارک بکون هیل: پارک بکون هیل واقع در مرکز شهر ویکتوریا، دارای مناظر طبیعی زیبایی است و مسیرهای پیاده‌روی آن بسیار جذاب و خوش منظره‌اند.

چیناتاون ویکتوریا: این محله تاریخی ویکتوریا دارای ساختمان‌ها و معماری‌های زیبای قرن نوزدهم است. چیناتاون حاوی رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعددی نیز می‌باشد.

تورنتو

تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو است. این شهر پرجنب و جوش دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است:

برج سی‌ان: این برج مشهور که یکی از نمادهای شهر تورنتو است، بلندترین برج جهان در زمان احداث آن بوده است. منظره‌ای زیبا از شهر تورنتو را می‌توان از بالای این برج تماشا کرد.

آکواریوم ریپلی تورنتو: آکواریوم ریپلی یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است که دارای انواع ماهی‌ها و آب‌زیان می‌باشد. شایان ذکر است که این آکواریوم دارای یک نهنگ قاتل نیز می‌باشد که از جاذبه‌های اصلی آن به شمار می‌رود.

بازار کاسلفیلد: این بازار تاریخی دارای انواع مغازه‌ها و رستوران‌های خوشمزه است و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید و تفریح در تورنتو به شمار می‌آید.

جزیره تورنتو: این جزیرهٔ سرسبز واقع در دریاچهٔ انتاریو، دارای پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی زیبایی است. جزیره تورنتو مکانی عالی برای گردش و تفریح در فضای باز است.

موزه سلطنتی انتاریو: 

این موزه دارای مجموعه‌های ارزشمندی از آثار هنری، صنایع دستی و میراث فرهنگی کانادا و سایر نقاط جهان است. گالری‌های متعدد این موزه حاوی شاهکارهای نقاشی، مجسمه و ... هستند.

اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا واقع در استان انتاریو است. این شهر علاوه بر مراکز سیاسی و دولتی، دارای جاذبه‌های گردشگری زیبایی نیز می‌باشد:

کانال ریدو: این کانال آبی زیبا که در مرکز شهر اتاوا واقع شده، محلی مناسب برای قایق‌رانی و تفریح است. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در طول کانال واقع شده‌اند.

موزه ملی تاریخ کانادا: این موزه غنی‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از تاریخ و میراث فرهنگی کانادا را در خود جای داده است. بازدید از این موزه بسیار آموزنده و جذاب خواهد بود.

پارلمان کانادا: ساختمان مجلس کانادا یا پارلمان هیل در مرکز شهر اتاوا واقع شده و یکی از برجسته‌ترین نمادهای معماری این شهر به شمار می‌رود.

موزه علوم و تکنولوژی کانادا: این موزه علمی حاوی بخش‌ها و نمایشگاه‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های مختلف علم و فناوری است. بازدید از این موزه بسیار سرگرم‌کننده و آموزنده خواهد بود.

شهرهای شمالی کانادا با داشتن مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوع، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می‌کنند. امیدواریم این مقاله بتواند شما را با برخی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرهای شمالی کانادا آشنا کند. پیشنهاد می‌کنیم حتما این شهرهای زیبا را در برنامه سفرهای آینده خود قرار دهید تا از طبیعت بکر و جاذبه‌های فرهنگی آن‌ها لذت ببرید.

انتشار: 15 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 784

به "جاذبه های شهرهای شمالی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهرهای شمالی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید