شهرهای جنوبی کانادا: جایی فراتر از برف و هاکی

به گزارش بیباپ، کانادا، سرزمین آبشارهای خروشان، کوهستان‌های سر به فلک کشیده و جنگل‌های انبوه، کشوری پهناور است که هر گوشه‌اش حیرت‌انگیز است. اما امروز می‌خواهیم پا به جنوب این سرزمین جادویی بگذاریم، جایی که اقیانوس آرام آغوش خود را گشوده و شهرهایی با حال و هوای اروپایی، سواحل آفتاب‌گیر و طبیعت سرسبز انتظارمان را می‌کشند.

شهرهای جنوبی کانادا: جایی فراتر از برف و هاکی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کانادا، سرزمین پهناور و باشکوهی که با طبیعت بکر و شهرهای مدرن، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. اما اگر دلتان هوای آفتاب گرم، نسیم اقیانوس و مناظر نفس‌گیر را کرده، شهرهای جنوبی کانادا منتظر شما هستند. از ونکوور پر جنب و جوش تا ویکتوریای آرام و تاریخی، این منطقه جادویی ترکیبی هیجان‌انگیز از فرهنگ، طبیعت و ماجراجویی را به شما ارائه می‌دهد.

ونکوور، نگینه‌ی سبز اقیانوس آرام

سفرمان را از ونکوور، عروس سواحل غربی کانادا آغاز می‌کنیم. تصور کنید در پارکی سرسبز قدم می‌زنید، درختان تنومند سایه‌شان را پهن کرده‌اند و نسیم خنک اقیانوس موهایتان را نوازش می‌دهد. این پارک استنلی است، قلب تپنده‌ی ونکوور که با تندیس‌های مرموز، باغ‌های گل‌های رنگارنگ و پل معلق کاپیلانو بر فراز رودخانه‌ی خروشان، شما را محسور می‌کند.

هنوز گرمِ تماشای طبیعت هستید که چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای ونکوور، چشم‌تان را خیره می‌کند. غروب آفتاب که می‌شود، این برج‌ها لباس طلایی به تن می‌کنند و تصویرشان در آب‌های آرام خلیج می‌رقصند. اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستید، سوار قایق‌های کایاک شوید و در خلیج گشت بزنید، شاید نهنگ‌های گوژپشت یا دلفین‌های بازیگوش را دیدید!

ویکتوریا، جادوی تاریخ و شکوه طبیعت

از ونکوور سوار کشتی می‌شویم و به جزیره‌ی ونکوور می‌رسیم. مقصد بعدی‌مان، شهر ویکتوریا، گنجینه‌ای از معماری به سبک ویکتوریایی است. خانه‌های رنگارنگ با باغچه‌های پرگل، خیاب‌های سنگفرش‌شده و کالسکه‌های اسب‌سواری، شما را به دوره‌ی دیگری می‌برند. کاخ پارلمان با گنبد آبی‌اش و باغ بوتچارته با گل‌های صد رنگ و مجسمه‌های عجیب و غریب، از جمله جاذبه‌های ویکتوریا هستند که تماشای آن‌ها، نفس بریده‌تان می‌کند.

بعد از گشت و گذار در شهر، پای به طبیعت ویرجین جزیره‌ی ونکوور می‌گذاریم. جنگل‌های بارانی انبوه با درختان غول‌پیکر که ریشه‌هایشان رقص‌کنان از دامنه‌ی کوه‌ها پایین می‌آیند، منظره‌ای فراموش‌نشدنی خلق می‌کنند. در این سرزمین جادویی، نه تنها با گوش دادن به آواز پرندگان و نفس کشیدن در هوای پاک، حس تازگی را تجربه می‌کنید، بلکه می‌توانید نهنگ‌های اُورکا را هم ببینید که با شکوه و جلال در اقیانوس شنا می‌کنند.

کلونا، آرامش در آغوش دریاچه

از هیجان طبیعت‌گردی در ویکتوریا، حالا به دنبال کمی آرامش و سکوت می‌گردیم. به کلونا، شهری کوچک در کنار دریاچه‌ی Okanagan خوش‌آمدید. سواحل طلایی، آب‌های آرام و شفاف دریاچه، کلونا را به مقصدی ایده‌آل برای شنا، قایق‌سواری و آفتاب‌گیری تبدیل کرده است. اگر اهل فعالیت‌های ورزشی هستید، در مسیرهای دوچرخه‌سواری کوهستان رکاب بزنید یا در تپه‌های سرسبز، گلف بازی کنید.

شب‌ها، کنار آتش ساحل بنشینید، داستان‌های محلی را بشنوید و از تماشای آسمانی پرستاره لذت ببرید. در کلونا، زمان به آرامی می‌گذرد و فرصت خوبی برای استراحت و رهایی از روزمرگی‌های زندگی را به شما می‌دهد.

ویستلر: بهشت عاشقان ماجراجویی

روحیه ماجراجوی‌تان قلقلک می‌کند؟ ویستلر، با کوه‌های پوشیده از برف و پیست‌های اسکی بی‌نظیر، منتظر شماست. در زمستان، خودتان را به دنیای هیجان‌انگیز اسکی و اسنوبورد بسپارید و در تابستان، از تله‌کابین‌سواری و دوچرخه‌سواری در کوهستان لذت ببرید. پیاده‌روی در دریاچه‌های یخی، پاراگلایدر و قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان، تنها بخشی از ماجراجویی‌هایی هستند که ویستلر به شما پیشنهاد می‌دهد.

جزیره ونکوور: طبیعتی بی‌نظیر در انتظار کشف

جزیره ونکوور، بزرگ‌ترین جزیره ساحل غربی آمریکای شمالی، دنیایی از عجایب طبیعی را در خود جای داده است. از جنگل‌های بارانی انبوه و آبشارهای خروشان گرفته تا سواحل بکر و تنگه‌های دیدنی، هر گوشه از این جزیره، منظره‌ای حیرت‌انگیز را به شما نشان می‌دهد. تماشای نهنگ‌های غول‌پیکر، پیاده‌روی در جنگل‌های باستانی و کمپینگ در کنار دریاچه‌های آرام، تجربیاتی فراموش‌نشدنی را برایتان رقم خواهند زد.

نلسون: شهری هنری در آغوش کوه‌ها

نلسون، شهر کوچک و دوست‌داشتنی در کوه‌های سلکیرک، با خیابان‌های پر از کافه‌های دنج و مغازه‌های صنایع‌دستی، مقصدی ایده‌آل برای عاشقان هنر و طبیعت است. در این شهر می‌توانید از تماشای آبشارهای خروشان و دریاچه‌های زیبای کوهستانی لذت ببرید و در عین حال، از گالری‌های هنری و بازارهای محلی صنایع‌دستی، سوغاتی‌های منحصر‌به‌فردی به یادگار ببرید.

تماشای آسمان شمالی در یلونایف

از هیجان حیات وحش در ادمونتون، مسیرمان را به سمت شمال دنبال می‌کنیم تا به یلونایف، پایتخت سرزمین‌های شمال‌غرب برسیم. در این شهر که به “شهر شفق‌های قطبی” معروف است، در زمستان‌های سرد و تاریک، منظره‌ای جادویی را شاهد خواهید بود. رقص نورهای سبز، بنفش و صورتی در آسمان شب، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

اما یلونایف فقط آسمانش زیبا نیست. به موزه‌ی شاهنشاهی شمالی بروید و با تاریخ و فرهنگ منحصر به فرد سرزمین‌های شمال کانادا آشنا شوید. از داستان‌های جویندگان طلا گرفته تا شیوه‌ی زندگی بومیان، این موزه گنجینه‌ای از اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر اهل فعالیت‌های زمستانی هستید، لباس گرم بپوشید و به اسنوموبیل‌سواری یا اسکی روی یخ بروید و از تماشای مناظر برفی لذت ببرید.

چشیدن تاریخ در کلگری

سفرمان را با سفر به کلگری، شهری سرزنده و پویا در جنوب ایالت آلبرتا به پایان می‌رسانیم. کلگری شهری مدرن است که با گذشته‌ی گاوچرانی‌اش پیوند خورده است. در هِریتیج پارک با لباس‌های گاوچران عکس بگیرید، سوار گاری اسب‌سواری شوید و با تاریخ این سرزمین آشنا شوید.

اگر اهل ماجراجویی هستید، به برج Calgary Tower بروید و با منظره‌ی خیره‌کننده‌ی شهر و کوه‌های راکی در دوردست لذت ببرید. عصرها، در محله‌ی 17th Avenue S.W. قدم بزنید، طعم غذاهای بین‌المللی را بچشید و از برنامه‌های زنده‌ی موسیقی و نمایش‌های خیابانی لذت ببرید.

در این شهر، گذشته و حال به زیبایی در هم آمیخته‌اند. در محله‌ی Stampede، با تاریخ گاوچرانی کانادا آشنا شوید، سوار گاری‌های قدیمی شوید و طعم غذاهای محلی را بچشید. موزه‌ی گاوچرانی گلنبو، با نمایشگاه‌های جذابش، شما را به دنیای گاوچران‌ها می‌برد.

اما کلگری فقط به گذشته محدود نمی‌شود. برج Calgary، با چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی شهر، و موزه‌ی Glenbow، با آثار هنری متنوع و نمایشگاه‌های علمی جالب، از جاذبه‌های مدرن این شهر هستند. برای تجربه‌ای متفاوت، به اسکای‌لاین Luge بروید و با سورتمه‌ای مخصوص، از تپه‌های المپیک پایین بیایید، آدرنالین‌تان را حسابی بالا ببرید!

ساسکاتون، شهری با روحیه‌ی اروپایی

از کلگری، به ساسکاتون، شهری با حال و هوای اروپایی می‌رسیم. خانه‌های قدیمی، خیابان‌های سنگفرش‌شده و کافه‌های دنج، شما را به یاد شهرهای کوچک و دوست‌داشتنی اروپا می‌اندازد. در کنار رودخانه‌ی ساسکاتون قدم بزنید، قایق‌سواری کنید و از مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

ساسکاتون، مهد موسیقی جاز کانادا است. در عمارت Bassment، به کنسرت‌های زنده‌ی جاز گوش دهید و از فضای صمیمی و موسیقی دلنشین لذت ببرید. اگر اهل هنر و تاریخ هستید، گالری‌های هنری و موزه‌ی دانشگاه ساسکاتون را از دست ندهید.

Regina، پایتختی با طعم گذشته

از ساسکاتون، به Regina، پایتخت ایالت ساسکاچوان می‌رسیم. این شهر، با ساختمان‌های پارلمانی باشکوه و محله‌ی قدیمی Warehouse District، داستان‌های زیادی از گذشته‌ی کانادا را در خود جای داده است. در موزه‌ی Royal Saskatchewan، با تاریخ بومیان کانادا و مهاجران اولیه آشنا شوید.

اگر اهل هیجان هستید، پارک تفریحی Wascana Centre را از دست ندهید. ترن هوایی سوار شوید، فریاد بکشید و از مناظر دیدنی شهر لذت ببرید. بعد از یک روز پر هیجان، در کنار دریاچه‌ی Wascana، دوچرخه‌سواری کنید یا پیک‌نیکی به یاد ماندنی ترتیب دهید.

طعم لذیذ کانادا را بچشید!

سفر به شهرهای جنوبی کانادا فقط تماشای طبیعت و جاذبه‌های تاریخی نیست. در هر شهری، طعم‌های لذیذ و منحصر به فردی انتظار شما را می‌کشند. در ونکوور، از غذاهای دریایی تازه و بازارهای پر از میوه‌های رنگارنگ لذت ببرید. در ویکتوریا، چای عصرانه‌ی انگلیسی را در هتل اِمرس (Empress) امتحان کنید. در کلونا، طعم شراب‌های محلی را بچشید و در بازار کشاورزان، محصولات ارگانیک بخرید. در ادمونتون، پoutine (نوعی غذا با سیب‌زمینی سرخ‌شده، پنیر و سس گوشت) را تجربه کنید و در یلونایف، گوشت گوزن شمالی را با سس‌های محلی امتحان کنید. در کلگری هم، از ساندویچ‌های خوشمزه گرفته تا غذاهای بین‌المللی، انتخاب‌های متنوعی پیش روی شماست.

تماشای شفق قطبی و چشیدن طعم تاریخ در جاسپر

از ادمونتون به سمت کوه‌های راکی می‌رویم. پارک ملی جاسپر، نگینه‌ی این کوهستان‌های باشکوه، مقصد بعدی‌مان است. در جاسپر، طبیعت در حیرت‌انگیزترین حالت خود به نمایش درآمده است. آبشارهای خروشان، دریاچه‌های یخی درخشان، جنگل‌های انبوه و قله‌های سر به فلک کشیده، هر قدم‌تان را به یک ماجراجویی تبدیل می‌کنند.

یکی از تجربه‌ی‌های بی‌نظیر جاسپر، تماشای شفق قطبی در شب‌های سرد زمستانی است. رقص نورهای سبز، صورتی و بنفش در آسمان، منظره‌ای جادویی خلق می‌کند که تا ابد در خاطرتان باقی می‌ماند. در روز، می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی کوهستانی قدم بزنید، در دریاچه‌های یخی قایق‌سواری کنید و یا با تله‌کابین به قله‌ی ویستلر صعود کنید و از چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی کوه‌ها لذت ببرید.

جاسپر تنها طبیعت زیبا نیست، بلکه تاریخ کانادا را هم در خود جای داده است. قلعه‌ی جاسپر، یادگاری از دوران تجارت پوست خز است که با دیوارهای سنگی و معماری تاریخی‌اش، شما را به گذشته می‌برد. موزه‌ی جاسپر هم داستان‌های جالب و شنیدنی از گذشته‌ی این منطقه را برایتان روایت می‌کند.

از طعم غذاهای دریایی تا سوارکاری در مزرعه

سفرمان به سمت جنوب ادامه پیدا می‌کند. در جزیره‌ی ونکوور، از طعم غذاهای دریایی تازه در بازارهای ساحلی لذت ببرید. رستوران‌های ونکوور، از غذاهای محلی گرفته تا غذاهای بین‌المللی، طعمی به یادماندنی را به سفرتان اضافه می‌کنند.

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، سری به مزرعه‌های گاوچران‌های آلبرتا بزنید. سوار اسب شوید، گله‌ی گاوهای وحشی را هدایت کنید و با زندگی سنتی این منطقه آشنا شوید.

تا دلتان بخواهد طبیعت‌گردی کنید!

عاشق طبیعت‌گردی هستید؟ جنوب کانادا بهشت شماست! پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه ونکوور، قایق‌سواری در خلیج‌های ویکتوریا، شنا و آفتاب‌گیری در سواحل کلونا، کمپینگ در پارک‌های ملی ایالت آلبرتا و اسکی روی برف در یلونایف، تنها بخشی از فعالیت‌های متنوعی هستند که می‌توانید در این سفر تجربه کنید.

جمع‌بندی: خاطره‌ای به جاودان در جنوب کانادا

سفرمان به جنوب کانادا، به پایان رسید. اما خاطرات این سرزمین شگفت‌انگیز، تا ابد در ذهن و قلبتان باقی خواهند ماند. از تماشای کوهستان‌های سر به فلک کشیده و سواحل آفتاب‌گیر گرفته تا گشت و گذار در شهرهای تاریخی و تجربه‌های هیجان‌انگیز، جنوب کانادا، برای هر سلیقه‌ای چیزی دارد.

پس منتظر چه هستید؟ کوله پشتی‌تان را ببندید، کفش‌های مناسب بپوشید و به سرزمین شگفتی‌های جنوب کانادا سفر کنید. خاطراتی به یادماندنی بسازید و داستانی برای تعریف کردن داشته باشید.

انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 976

به "شهرهای جنوبی کانادا: جایی فراتر از برف و هاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای جنوبی کانادا: جایی فراتر از برف و هاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید