شادبوم در شبکه شاد شروع به کار کرد

به گزارش بیباپ، تهران (پانا) - مدیرعامل فنی شاد گفت با اعلام فراخوان ارائه خدمات افزوده و یا خدمات زیرساخت پشتیبان در شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، بخش خدمات افزوده شبکه شاد (شادبوم) به طور رسمی شروع به کار خواهد نمود.

شادبوم در شبکه شاد شروع به کار کرد

علی کاظم زاده در گفت وگو با پانا درباره جزئیات اضافه شدن بخش خدمات اضافه نموده در شبکه شاد و امکان فعالیت شرکت های خصوصی در این شبکه اظهار کرد: اپلیکیشن شاد که از بهار 99 کار خود را آغاز کرد اکنون در آستانه آغاز 3 سالگی است این شبکه از طرف آموزش و پرورش و در فضای آموزشی به عنوان اپلیکیشنی که خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه می دهد، معرفی شده است.

وی اضافه نمود: بسیاری از آموزش هایی که دانش آموزان در این فاصله زمانی می دیدند به وسیله این اپلیکیشن بود به طوری که اکنون یکی از بزرگترین اپلیکیشن از لحاظ مراجعه کاربران است و این شبکه در حال حاضر حدود 10 میلیون مراجعه نماینده دارد.

کاظم زاده اعلام کرد: تمام خدماتی که بر روی شبکه شاد ارائه شده رایگان است و از این به بعد نیز این خدمات به صورت رایگان ادامه دارد حتی درصدد هستیم خدمات بیشتری نیز به این اپلیکیشن اضافه گردد تا دانش آموزان بتوانند در فضا و بستر مناسب تری آموزش خود را ببینند.

مدیرعامل فنی شاد با بیان اینکه ظرفیت بزرگی که در شبکه شاد ایجاد شد آموزش و پرورش را به این فکر انداخت که از این پتانسیل استفاده کند ادامه داد: در این راستا بخشی تحت عنوان خدمات اضافه نموده به این اپلیکیشن اضافه شد.

وی افزود: این کار دو هدف را دنبال می نماید؛ بخش خدمات اضافه نموده به تولیدات در حوزه خدمات اضافه نموده جهت دهی می دهد در این صورت ملاک های وزارتخانه اعمال می گردد و شرکت ها در این راستا تولیدات محتوایی خود را افزایش می دهند.

کاظم زاده عنوان نمود: از طرفی دیگر از فضای کسب و کار با ایجاد یک بستر مناسب حمایت می گردد زیرا بسیاری از شرکت ها محصولات خوبی دارند و برای رشد احتیاج به یک فضای رقابتی است که این بخش می تواند به آنان یاری کند.

لازم به ذکر است با اعلام فراخوان ارائه خدمات اضافه نموده و یا خدمات زیرساخت پشتیبان در شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، بخش خدمات اضافه نموده شبکه شاد (شادبوم) به طور رسمی آغاز به کار خواهد نمود و واجدین شرایط می توانند نسبت به ارائه محصول و خدمات خود در اپلیکیشن شاد اقدام نمایند.

فراخوان ارائه خدمات اضافه نموده شامل طرح های آموزشی مالی در شبکه ملی شاد، به استناد بند 3 ماده 1 سند الزامات سامانه های آموزش الکترونیکی و شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) مصوب جلسه شهریور ماه سال جاری شورای عالی فضای مجازی، با موضوع تنظیم گری و صدور مجوز ارائه خدمات اضافه نموده طراحی و تدوین شده است.

برهمین اساس، کلیه اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی واجد شرایط اعم از سازمان ها، نهادها، شرکت ها، موسسات، مدارس و مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، هنری و انتشاراتی علاقه مند به ارائه حداقل یکی از انواع خدمات اضافه نموده آموزشی، که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع ذیصلاح قانونی و مرتبط با این خدمات هستند، می توانند از 16 اسفند 1400 تا 31 فروردین 1401 با مراجعه به پایگاه اینترنتی shadboom.medu.ir، طرح مالی خود را برای کمیسیون تنظیم مقررات مشارکت در شاد ارسال نمایند.

کمیسیون تنظیم مقررات مشارکت در شاد، مستقر در وزارت آموزش و پرورش پس از آنالیز صلاحیت فنی، محتوایی و حقوقی شرکت های متقاضی ارائه خدمات آموزشی مالی، مجوز فعالیت در شبکه ملی شاد را اعطا خواهد نمود.

علاقه مندان می توانند جهت ارسال مدارک خود، به سایت شادبوم مراجعه و پس از اطلاع از شرایط اختصاصی، نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند. پس از آنالیز صلاحت و تایید، واجدین شرایط می توانند با استفاده از پنل کاربری نسبت به ارائه محصول و خدمات خود در اپلیکیشن شاد اقدام نمایند.

اپلیکیشن شاد با بیش از 11 میلیون کاربر فعال روزانه، می تواند بستر مناسبی جهت تسهیل کسب وکارهای مرتبط با حوزه های آموزشی باشد.

اپلیکیشن شاد براساس اسناد بالادستی موظف به ارائه رایگان خدمات پایه آموزشی نظیر ارتباط مجازی بین دانش آموز و معلم، بارگذاری تکلیف، ارائه محتوای درسی و برگزاری آزمون بوده است. اکنون و پس از اعلام فراخوان ارائه خدمات اضافه نموده شاد (شادبوم) اشخاص حقوقی دولتی و خصوصی می توانند طرح های آموزشی مالی خود مانند برگزاری دوره های آموزش غیررسمی مرتبط و غیرمرتبط با کتاب های درسی، برگزاری جشنواره، کتابخانه الکترونیکی، مسابقه، انیمیشن و بازی مناسب برای دانش آموزان ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2336

به "شادبوم در شبکه شاد شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادبوم در شبکه شاد شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید