سفر به وان با خودروی شخصی ، لذتی همین نزدیکی ها

به گزارش بیباپ، سفر به وان با خودروی شخصی خیلی خوب است. اما نه در زمان تعطیلات! دلیلش هم این است که زمان زیادی در مرز معطل می مانید. در زمان غیر تعطیلات، نیم ساعته از مرز رد می شوید.

سفر به وان با خودروی شخصی ، لذتی همین نزدیکی ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید

سفر به وان با خودروی شخصی خودتان! جذاب به نظر می رسد. مگر نه؟ مخصوصاً اگر از آن دسته افراد تور گریز باشید. سفر گروهی هم برای تان جذابیت نداشته باشد. وان یکی از شهرهای ترکیه است. دریاچه دارد. به ایران خیلی نزدیک است. برای همین گزینه خوبی برای سفر به شمار می رود. ما با ترکیه لغو ویزا هستیم. یعنی احتیاج نیست از قبل برای دریافت ویزا اقدام کنیم. داشتن یک گذرنامه که شش ماه از اعتبارش مانده باشد، کفایت می نماید. همین موضوع بر جذابیت وان افزوده است. ایرانی های زیادی وان را برای سفر انتخاب می نمایند.

چرا به وان سفر کنیم؟

دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد. وان خوش آب و هواست. دریاچه و اسکله اش زیباست. جزیره دریاچه هم دیدنی است. وان همچنین غذاهای خوشمزه ای دارد. به ایران هم خیلی نزدیک است. آنقدر نزدیک که می توان سفر به وان با خودروی شخصی را تجربه کرد. وان همچنین تعداد زیادی مکان دیدنی و تاریخی دارد. یکی از آنها قلعه وان است. برخی می گویند این کاخ متعلق به خشایارشاه خودمان است. الله اعلم.

خانه گربه های وان هم دیدنی است. مخصوصا اگر بچه ها همسفرتان باشند. وان به داشتن گربه های سفید چشم رنگی معروف است. گربه هایی که اغلب هر چشم شان، رنگی متفاوت از دیگری دارد. نماد شهر وان، همین گربه های ملوس چشم رنگی هستند.

از کدام مرزها می توان به وان سفر کرد؟

نزدیک ترین مرز ایران با وان ترکیه، مرز رازی است. مرز رازی در شهرستان خوی قرار گرفته است. از مرز رازی تا وان، تنها یک ساعت فاصله است. البته زمان معطلی برای رد شدن از مرز را در نظر داشته باشید. از مرز بازرگان هم می توانید خودتان را به وان برسانید. مرز بازرگان به تبریز نزدیک است. مرز سرو در ارومیه هم از دیگر مرزهایی است که با عبور از آن می توانید به وان برسید.

بر سر دوراهی

به دو صورت می توانید سفر به وان با خودروی شخصی را تجربه کنید:

1- تا مرز با خودروی خودتان بروید. سپس سوار ون هایی که شما را یکسره تا وان می برند، شوید.

2- راه چاره دوم این است که در تمام طول سفر، سوار ماشین خودتان باشید، حتی آن سوی مرز و در کشور ترکیه. اما راه چاره دوم احتیاج به مقدماتی دارد. باید از قبل فکرش را نموده باشید. مثلاً بین المللی کردن گواهینامه، بیمه آکسا، پلاک ترانزیت و …. دردسر دارد. راه چاره اول کم هزینه تر است. خستگی کمتری هم دارد.

نکته آخر این که سفر به وان با خودروی شخصی خیلی خوب است. اما نه در زمان تعطیلات! دلیلش هم معطلی زیاد در مرز است. در زمان غیر تعطیلات، نیم ساعته از مرز رد می شوید.

حراجی های وان چه زمانی هستند؟

روزهای نزدیک به عید فطر و سال نوی میلادی. این ایام زمان خوبی برای خرید از وان هستند. تخفیف های خوبی هم روی اجناس- به ویژه لباس - می خورد. از ده روز مانده به این روزها تا ده روز بعد از آن، بهترین زمان سفر به وان است. البته اگر با هدف خرید سفر می کنید. معمولاً لباس های زمستانی در اواسط بهار سال بعد حراج می شوند.

نکات مهم در سفر به وان با خودروی شخصی

می خواهید همه طول سفر را با ماشین خودتان بگذرانید؟ به این موارد توجه کنید: شارژر اتومبیلی داشته باشید. مبدل برق هم به کارتان می آید. برای خودتان و بقیه همسفران بیمه مسافرتی کوتاه مدت تهیه کنید. بیمه دانا می تواند این خدمات را به شما بدهد. این شرکت با بیمه ای در ترکیه همکاری می نماید. امنیت خودتان را با داشتن بیمه تضمین کنید. وان شهر کوچکی است. توقع امکانات رفاهی- گردشگری منحصر به فرد نداشته باشید.

مردم وان ترکی حرف نمی زنند. زبان آن ها کردی کرمانجی است. زبان انگلیسی مردم وان ضعیف است. روی هدایت دریافت از آن ها با این زبان حساب نکنید. شاید داشتن راهنمای جیبی زبان ترکی استانبولی پیشنهاد بدی نباشد. این راهنماها به دو صورت است. می توانید کتابچه آن را بخرید. اپلیکیشن هم می توانید روی گوشی نصب کنید.

قبل از رد شدن از مرز، پول خودتان را به لیر یا دلار تبدیل کنید. البته برخی فروشگاه های وان، دستگاه کارت خوان ایرانی دارند. دلیل آن هم حجم بالای مسافران ایرانی به این شهر است. تقریباً همه برندهای ترک، در این شهر شعبه دارند. پوشاک و غذا در وان خیلی ارزان است. پس تا دل تان می خواهد خرید کنید. اسکندرکباب سفارش دهید. خوش تان می آید. غذافروشی های معمولی و ارزان قیمت هم غذاهای خوشمزه به شما می دهند. ساندویچ های مرغ این غذافروشی ها را امتحان کنید.

غار قوری قلعه، سفر به اعماق زمین

پارک هنرمندان تهران، پاتوق من!

چادر مسافرتی خوب، به فکر یک سقفم

با تور سفر کنید، پولدار شوید

برای خواندن یک جهان مطلب گردشگری به خبرنگاران سر بزنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 726

به "سفر به وان با خودروی شخصی ، لذتی همین نزدیکی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به وان با خودروی شخصی ، لذتی همین نزدیکی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید