سونامی کرونا می تواند سیستم های درمانی را تا مرز فروپاشی ببرد

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه در مورد ویروس کرونا هشدار داد که سونامی سویه های اومیکرون و دلتا می توانند سیستم های درمانی را تا مرز فروپاشی ببرند.

سونامی کرونا می تواند سیستم های درمانی را تا مرز فروپاشی ببرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: من عمیقاً نگران هستم که توسعه سویه اومیکرون باعث سونامی موارد ابتلاهای روزانه شود. این موضوع فشار زیادی بر سیستم های درمانی در جهان وارد می کند و آن ها را به مرز فروپاشی می کشاند.

وی هم چنین هشدار داد که دو جهش دلتا و اومیکرون تهدیدهای همزمانی هستند که تعداد عفونت های تازه را افزایش می دهند و منجر به افزایش شدید بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر خواهد شد.

رئیس این سازمان بین المللی تاکید کرد که با طولانی شدن این بیماری، این احتمال وجود دارد که سویه های تازه در تقابل با راهکارهای ما قرار گیرند و در برابر واکسن های فعلی یا ابتلاهای گذشته کاملاً مقاوم شوند.

سازمان بهداشت جهانی امیدوار بود که 40 درصد از جمعیت جهان تا پایان سال و 70 درصد تا اواسط سال 2022 واکسینه شوند، اما گبریسوس توضیح داد که 92 کشور از 194 کشور عضو این سازمان تا پایان سال میلادی به 40 درصد نخواهند رسید که علت این مسئله محدودیت و تأخیر ارسال واکسن به کشورهای کم درآمد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2316

به "سونامی کرونا می تواند سیستم های درمانی را تا مرز فروپاشی ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی کرونا می تواند سیستم های درمانی را تا مرز فروپاشی ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید