سرمربی فلوره: شمشیربازان را در مسابقات ازبکستان محک می زنیم، هیچ ملی پوشی حاشیه امن ندارد

به گزارش بیباپ، سرمربی تیم ملی فلوره ایران گفت: با حضور در مسابقات ازبکستان می خواهم ملی پوشان را محک بزنیم و ببینیم در یک سال به جای مانده تا بازی های آسیایی کجای کار هستیم.

سرمربی فلوره: شمشیربازان را در مسابقات ازبکستان محک می زنیم، هیچ ملی پوشی حاشیه امن ندارد

محمد میرمحمدی در گفت وگو با خبرنگاران درباره حضور ملی پوشان شمشیربازی فلوره ایران در مسابقات ازبکستان بیان نمود: در مسابقات Satelite، چهار نفر اول امتیاز کمی می گیرند و بقیه نفرات امتیاز نمی گیرند اما وارد رده بندی دنیای می شوند. با رییس فدراسیون صحبت کردم که چون سطح رقابت ها خیلی بالا نیست و مسابقات هم نزدیک است از طرفی تعدادی از مسابقات در تقویم فدراسیون دنیای لغو می شوند، خوب است که ملی پوشان در این رقابت ها شرکت نمایند تا از لحاظ روحی بتوانیم آنها را بسازیم. از این رو علی امینی، ماهان میرزایی و هادی رضوی نیا نمایندگان ما در مسابقات ازبکستان هستند. البته ابتدا حسین جعفری انتخاب شده بود اما چون سرباز است، فرایند کارهای مربوط به اجازه حضور او در این مسابقات تا موعد مقرر انجام نشد از این رو رضوی نیا جایگزین شد.

او ادامه داد: امینی و میرزایی که رده سنی آنها جوانان است، دفعه اول است که در مسابقات بین المللی رده عظیمسالان شرکت می نمایند. می خواهیم ملی پوشان را محک بزنیم تا ببینیم در یک سال به جای مانده تا بازی های آسیایی کجای کار هستیم.

میرمحمدی در پاسخ به این پرسش که برای حضور در قهرمانی جوانان آسیا و دنیا هم برنامه ای دارد یا خیر، گفت: جایی که می خواهیم خوب کار کنیم و نتیجه بگیریم قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیاست. البته بیشتر، نگاهمان به جوانان است چون شیوع ویروس کرونا باعث شد مقداری تیم نوجوانان خالی گردد. حضور در قهرمانی دنیا هم شانس خوبی برای ما محسوب می گردد. البته قول اردوی مشترک با یکی از کشورهای خارجی را هم گرفته ایم که سعی می کنیم این اردو نزدیک شروع مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و دنیا باشد.

سرمربی فلوره در پاسخ به این پرسش که سرمایه گذاری برای حضور در بازی های آسیایی 2022 فقط روی سه نفر است یا نفرات بیشتری را مد نظر دارد، توضیح داد: ما در بیشتر اردو ها چهار تا پنج نفرثابت (علی امینی، ماهان میرزایی، هادی رضوی نیا، حسین جعفری و صدرا دنیای) داریم. تصمیمی که من دارم و البته آقای باقرزاده هم نسبت به آن نظر مثبتی دارد این است که نمی خواهیم ملی پوشان را وارد حاشیه امن کنیم چون به نظرم این راه چاره که یک بازیکن چند سال بدون انتخابی در رقابت ها شرکت می کرد، نتیجه خوبی نداد. این مساله انگیزه را از ورزشکاران دیگر می گیرد و از طرفی بازیکنی که بدون انتخابی، انتخاب گردد معمولا خیلی زیاد کوشش نمی نماید.

او اضافه کرد: برای اینکه انگیزه حفظ گردد، در پی این هستم از این تعداد کم بیرون بیاییم. با وجود اینکه تیم خوبی داریم اما می خواهم شرایط به گونه ای باشد که همه در انتخابی ها کوشش نمایند. در همین انتخابی آخر صدرا دنیای که نسبت به بقیه نفرات تجربه کمتری دارد، مقابل یکی، دو نفر که تا به امروز پیروز به شکستشان نشده بود، پیروز شد و این برای ما بسیار ارزشمند بود. از این رو سیاست من این است تا بازی های آسیایی کسی در حاشیه امنیت نباشد و نفرات باید خودشان حقشان را بگیرند و ثابت نمایند لیاقت این را دارند که به بازی های آسیایی اعزام شوند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه نفرات جوانی را برای بازی های آسیایی آماده می نماید، توضیح داد: صحبت هایی مطرح می گردد مبنی براینکه اگر تیمی نتیجه نمی گیرد یا ورزشکاران جوان هستند، نباید به بازی های آسیایی اعزام گردد اما به نظرم برای بازی های آسیایی و المپیک بعدی باید ورزشکاران ما حضور در این رویدادهای عظیم را تجربه نمایند و این سرمایه گذاری برای چهارسال بعد است. به هر حال ما در هر مسابقه برای گرفتن برترین نتیجه می رویم اگر رویدادهای عظیم را تجربه نکنیم، نمی توانیم کارهای عظیمی انجام دهیم، مخصوصا در رشته ای مانند شمشیربازی که تمرکز می خواهد و مبارزه ای است و روحیه هم خیلی در آن موثر است. ملی پوشان فلوره انگیزه خوبی دارند و در یک یک آنها این را می بینم که می خواهند پیشرفت نمایند و بجنگند و می خواهند حرف هایی که راجع به فلوره است را با عملکردشان جواب بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2099

به "سرمربی فلوره: شمشیربازان را در مسابقات ازبکستان محک می زنیم، هیچ ملی پوشی حاشیه امن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی فلوره: شمشیربازان را در مسابقات ازبکستان محک می زنیم، هیچ ملی پوشی حاشیه امن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید