خبرنگاران مربی دو و میدانی جوانان: دختران تا 2 سال آینده به مدال آسیا می رسند

به گزارش بیباپ، تهران- خبرنگاران- مربی تیم نوجوانان و جوانان گفت: دختران ملی پوش تا به امروز رکوردهای خوبی را ثبت کردند و اطمینان دارم تا یک یا 2 سال آینده به مدال آسیایی می رسند.

خبرنگاران مربی دو و میدانی جوانان: دختران تا 2 سال آینده به مدال آسیا می رسند

از سفر با تور برای پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

زهرا نبی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با رایزنی و با وجود شرایط سخت کرونا مجوز برگزاری مسابقات جایزه عظیم گرفته شد و در همان مسابقه اول نتایج خوبی کسب شد. به گونه ای که ریحانه مبینی در پرش طول بعد از 45 سال و در رده نوجوانان سارینا ساعدی در پرش سه گام و زهرا عرب رستمی هم در رده نوجوانان، جوانان و عظیمسالان در پرتاب چکش رکوردشکنی کردند.

وی اضافه نمود: بعد از مسابقات جایزه عظیم، برای برگزاری لیگ براساس نفرات، تیم ها بسته شد و سه باشگاه مطرح شامل سپاهان، پلیمر خلیج فارس و دانشگاه آزاد نفرات خود را انتخاب کردند. باشگاه پلیمر بیشتر روی نوجوانان و جوانان رکورددار و شاخص ایران را جذب کرد.

مربی تیم نوجوانان و جوانان بیان کرد: علت حضور در لیگ عظیمسالان، آینده سازی است و از جوانان و نوجوانانی حمایت می کنیم که سالهای آینده به مدال آسیایی می رسند. خدا را شکر که در مسابقات عظیمسالان روی سکوی سوم قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات باشگاه های کشور در بخش زنان پیشرفت و رکورد خوبی داشتیم، گفت: گرچه نتوانستیم در بعضی از مواد رکوردی جا به جا کنیم اما دوندگان جوانی در این مسابقات شرکت کردند که رکورد آنان با ارزش بود. بسیاری از رکوردهای ملی و باشگاهی در لیگ از طریق عظیمسالان نوجوانان و جوانان شکسته شد. رکورد پرش با نیزه آن هم بالای 4 متر پریدن خیلی عالی است و در پرتاب چکش و پرش طول خیلی خوب هستیم و همچنین در رده جوانان توانستیم رکورد 3 هزار متر را جابجا کنیم و رکورد 1500 نوجوانان را بشکنیم و در 5000 متر و 10000 متر پریسا عرب رکورد ایران را جابه جاکرد و پرامتیازترین شد.

نبی زاده افزود: در این مسابقات رکوردهای باشگاهی زیادی جا به جا شد و در قست زنان نتایج درخشان تری نسبت به مردان داشتیم. یکی از دلایل این رکوردشکنی حضور باشگاه پلیمر در این هشت ماه اخیر است که روی دختران رکورددار ایران سرمایه گذاری نموده است.

وی با بیان اینکه بلندپروازی ورزشکاران خیلی خوب است و سبب پیشرفت آنان می گردد، گفت: ورزشکارانی که قول مدال آسیایی می دهند، سن کمی دارند و در رده سنی 18 تا 20 سال هستند و امیدواریم که به روزهای طلایی برسند. چند ورزشکاری که رکورد زدند در حال حاضر رکورد آنان جزو 6 نفر آسیاست. در مدت کوتاه، این نتیجه را کسب کردند و اگر حمایت ادامه دار باشد و دو یا سه سال روی این ورزشکاران سرمایه گذاری گردد قطعا جزو سه نفر آسیا قرار می گیرند. وقتی در قسمت مردان به مدال آسیایی، جهانی و المپیک می رسیم، فرقی نمی کند همه ما ایرانی هستیم و این ژن در خون دختران ایران هم وجود دارد. الان با این مدت کم از زنان حمایت شده است و مطمینم در یک یا دو سال آینده به مدال آسیا می رسیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1374

به "خبرنگاران مربی دو و میدانی جوانان: دختران تا 2 سال آینده به مدال آسیا می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مربی دو و میدانی جوانان: دختران تا 2 سال آینده به مدال آسیا می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید