رویداد صبانو مسئله محور و خلاقانه بود، مرکز نوآروی صبا قابلیت گسترش در سطح کشوری دارد

به گزارش بیباپ، مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در بازدید از مرکز نوآوری صبا با ابراز خرسندی از پویایی این مرکز در برگزاری رویداد صبا نو گفت: فعالیت های نوآرانه و دانش بنیان تاثیر قابل توجهی بر رفاه اجتماعی بازنشستگان و سالمندان دارد و اساسا راهی نداریم جز اینکه در این راه قدم بگذاریم.

رویداد صبانو مسئله محور و خلاقانه بود، مرکز نوآروی صبا قابلیت گسترش در سطح کشوری دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرکزاری دانشجو، سجاد سالک با تأکید بر اینکه برای ارتقای سطح سلامت اجتماعی حتما باید این راستا سخت و پرمانع را بپیماییم، اضافه کرد: در دنیای امروز ضروری است برای موفقیت و تسهیل فعالیت ها و برطرف موانع به سمت نوآوری حرکت نموده تا به این ترتیب ایده ها، خلاقیت ها و ابتکارات را به کار بگیریم.

وی توضیح داد: جامعه ما جوانان بسیار با استعدادی هستند که کافیست زمینه و بستری مناسب برایشان فراهم گردد تا دنیایی از ابتکارات و خلاقیت ها را نشان دهند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: دلیل اطمینان و تأکید من بر این امر شواهدی است که در حوزه مشارکت های اجتماعی جوانان به دست آوردم و می توانم مثال های بارزی از استان های سراسر کشور مطرح کنم که سرشار از خلاقیت و ایده در حوزه رفاه اجتماعی است؛ قطعا این ایده ها با حمایت مراکزی این چنین می توانند خدمات و محصولات بسیار گره گشا و سرگرم نماینده ای حتی برای نسل جوان ارائه دهند که در نهایت منجر به اتفاقات بسیار خوب برای توسعه ایران به همراه خواهد داشت.

در بازدیدی که از این مرکز و رویداد صبا نو داشتم فکر مرا در خصوص مدیریت جوانان بخود مشغول کرد و صحبت های ابتدایی با مدیرعامل مرکز نوآوری صبا باعث شد به این نتیجه برسیم زمینه های همکاری گسترده و متنوعی وجود دارد از این نظر که بالای 3 هزار سازمان مردم نهاد در 31 استان کشور در حال فعالیت هستند و بخشی از این فعالیت ها نوآورانه و دانش بنیان بوده و در طیف بزرگی از جوانانی وجود دارد که محصولاتی را فراوری می نمایند و به دنبال برطرف احتیاج اقشار مختلف جامعه هستند.

دکتر سالک بیان داشت: بازدید امروز شروعی خوبی برای تعامل ما با مرکز نوآری صبا است که تصمیم گرفتیم بزودی و طی هفته آینده با چند نفر از افراد متخصص و فعال در حوزه جوانان جلسه مفصلی با مسئولان این مرکز خواهیم داشت و با معین کردن زمینه های مشترک فعالیتمان نقشه راهی ترسیم خواهیم کرد، چرا که در بسیاری از زمینه ها امکان این همکاری وجود دارد و جوانان خلاقی هستند که اگر با این مرکز آشنا شده و مورد حمایت آن قرار گیرند می توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: ضروری است نشست های مشترکی با مخاطب هدف خودمان داشته باشیم و با برگزاری کارگاه آموزشی مجازی با همکاری این مرکز، برای جوانان فعال در این حوزه، فضای تبیینی، توضیحی و آموزشی را بوجود بیاوریم که اساسا زمینه های فعالیت برای اعضا تشریح گردد تا در ادامه با نگاه باز و درک روشن از آنچه می توانند انجام دهند جذب شده و فعالیت خود را شروع نمایند.

مدیرکل مشارکت های جوانان اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: به اعتقاد من رویداد صبا نو رویکردی رقابتی، خلاقانه و حل مسئله داشت و به طور کلی آن را مسئله محور دیدم؛ به این ترتیب که افراد هرکدام یک مسئله پیدا نموده و برای برطرف آن محصولی ارائه داده یا جنبه توسعه بازار آن را دنبال کردند.

اگر رویداد صبا گسترش پیدا کند افراد و ایده های بیشتری درگیر آن شده و به لحاظ گستردگی و فوایدی که دارد این امکان وجود دارد که در سطح جامعه دربرگیرنده افراد بیشتری باشد حیف است بستری به این ارزشمندی در سطح کشور حمایت نگردد؛ بنابراین شخصا از این مرکز و فعالیت های حمایت میکنم تا اتفاق رویداد صبانو در کل کشور گسترش پیدا کند. معتقدم گسترش چنین مراکزی احتیاج به اراده و عزمی پایدار در سطح حاکمیتی دارد و اگر امروز به همت آقای عادل دهدشتی، مرکز فناوری صبا ایجاد شده قطعا با حمایت مسئولان عالی رتبه همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1651

به "رویداد صبانو مسئله محور و خلاقانه بود، مرکز نوآروی صبا قابلیت گسترش در سطح کشوری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد صبانو مسئله محور و خلاقانه بود، مرکز نوآروی صبا قابلیت گسترش در سطح کشوری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید